Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

Nu skal det være!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hello. Jeg vil starte dette indlæg med at sige at jeg på nuværende tidspunkt overhovedet ikke går op i min krop og tænker på ingen måde på hvad jeg spiser. Her tænker I sikkert: Ok, hes fat. Men nej, jeg er tynd som jeg ved fandeme ikke hvad! Det har jeg egentligt altid være OK tilfreds med, men nu skal det laves om. Jeg vil gerne have en anden livsstil, så at sige.

Jeg er 17 år og har altid spillet fodbold så lidt har jeg da lavet. Dette gør jeg dog ikke mere. Jeg var meldt ind i Fitness One (World nu) for ca. 1.5 år siden. På daværende tidspunkt "trænede" jeg med en kammerat, men for at være ærlig blev det mere til en snakkeklub end træning. Og for igen at være helt ærlig så havde vi sgu nok ingen ide om hvad vi lavede, jeg havde i hvert fald ikke.

Da jeg jo er helt ny inden for træning, tænker jeg at tage en snak med en instruktør når (hvis), jeg starter. For ligesom at få grund øvelserne på plads og føle jeg har en ide om hvad det handler om.

Nå, lidt om kost. Jeg spiser ikke ret meget. Jeg spiser ikke morgenmad, dette er jeg dog godt klar over er et problem. Middagsmad er typisk sandwich eller andet usundt.
Aftensmaden er det eneste måltid på dagen hvor egentligt får noget sund og god mad. Jeg er så heldig, at have nogle skønne forældre der laver dette. Men igen er der problemer her. Jeg spiser ikke ret meget (her snakker vi 1 potion og så er jeg ellers gone igen.)

Jeg er klar over, at der skal laves ret så meget om på min livsstil før jeg vil få noget ud af træningen. Målet med træningen er selvfølgelig at blive større rent muskelmæssigt, men også at komme i bedre form. Jeg er overbevist om at den bedste måde at træne på er ved at lægge et program, som man så følger. Har jeg ret?

Nå, ja. En af de sidste og egentligt ret så vigtige ting er: Hvor skal jeg træne? Der er jo mange steder at vælge imellem, men jeg kunne egentligt godt tænke mig et sted hvor der IKKE er mange man kender, da jeg tror min træning vil blive bedre af det.

Det var faktisk det. Jeg håber I kan bære over med min uvidenhed og at det er til at forstå!
Forsat god mandag.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du skal spise mere. Meget mere og oftere. Derudover skal du drikke mælk.

Nå, ja. En af de sidste og egentligt ret så vigtige ting er: Hvor skal jeg træne? Der er jo mange steder at vælge imellem, men jeg kunne egentligt godt tænke mig et sted hvor der IKKE er mange man kender, da jeg tror min træning vil blive bedre af det.

Hvor i landet bor du henne af?
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Jeg bor i Randers.
Mælk drikker jeg faktisk. I gennemsnit 3 liter om ugen, vil jeg tro.

Godt at høre, at du ønsker at gøre noget ved din livsstil!

Det er saftsusme også rart at læse, at du selv ved hvor de fleste problemer befinder sig!

Et par gode råd:

1) Læs en helvedes masse artikler her på forummet og på news.bodylab.dk

2) Start stille og roligt med at implementere de elementer du ønsker der skal være en del af din nye livsstil.
Start fx med at skifte center, eller start med at spise morgenmad.
Hvis du tæsker igennem fra starten, med både centerskifte, ny kostplan, ny træningsplan osv., kører du hurtigt død i det.
Hellere starte stille og roligt ud, så du kan vende dig til din nye livsstil.

3) Før en logbog her på sitet.
Derved gør du dig selv en super tjeneste og du får samtidig en masse gode inputs og råd.

Held og lykke med det hele!
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

BIF64 skrev:Jeg bor i Randers.

Sæt det op til 3 liter om dagen og så er du allerede godt på vej.

Når du bor i Randers ville jeg tage kontakt til styrkeløft klubben AK Frem. Der ville du kunne komme godt i gang og få råd og vejledning med det mest basale.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Ratz skrev:
BIF64 skrev:Jeg bor i Randers.

Sæt det op til 3 liter om dagen og så er du allerede godt på vej.

Når du bor i Randers ville jeg tage kontakt til styrkeløft klubben AK Frem. Der ville du kunne komme godt i gang og få råd og vejledning med det mest basale.

Fremragende! Mange tak for det.
3 liter om dagen?! Er det seriøst? :D

Løfteren skrev:Godt at høre, at du ønsker at gøre noget ved din livsstil!

Det er saftsusme også rart at læse, at du selv ved hvor de fleste problemer befinder sig!

Et par gode råd:

1) Læs en helvedes masse artikler her på forummet og på news.bodylab.dk

2) Start stille og roligt med at implementere de elementer du ønsker der skal være en del af din nye livsstil.
Start fx med at skifte center, eller start med at spise morgenmad.
Hvis du tæsker igennem fra starten, med både centerskifte, ny kostplan, ny træningsplan osv., kører du hurtigt død i det.
Hellere starte stille og roligt ud, så du kan vende dig til din nye livsstil.

3) Før en logbog her på sitet.
Derved gør du dig selv en super tjeneste og du får samtidig en masse gode inputs og råd.

Held og lykke med det hele!

Igen kan jeg kun sige tak. Dejlige svar. Mht den logbog du snakker om, hvor finder jeg den? Må indrømme jeg ikke kender siden godt nok, endnu. :)

logbog-f21.html

Læs et par logbøger for inspiration!
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis din mave kan holde til at drikke 3 liter mælk om dagen, så go for it!
Hvis jeg var dig ville jeg synes godt om mange bodybuilding sider på fb, og læse en masse artikler
Derefter burde du lave en kostplan og træningsprogram, når du er sat ind tingene.

Så skal der nok komme resultater! :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Fedt!
I øvrigt trænger der sig et nyt spørgsmål på:
Vil jeg selv finde ud af hvor mange KG der passer til mig eller vil en instruktør være i stand til at finde ud af det, i forhold til min kropsbygning?

Og de forskellige øvelser der skal laves, er det sådan at man får muligheden for at få en instruktør til at bikse et program sammen eller er det noget man selv har ansvar for? Er som sagt helt ny i det her. :)

EDIT: For at komme i bedre form kunne løb vel også være en mulighed? Selvfølgelig ikke med det samme, da jeg jo trodsalt skal ændre en del.
Sidst rettet af BIF64 9. apr 2012, 21:11, rettet i alt 1 gang.

BIF64 skrev:Fedt!
I øvrigt trænger der sig et nyt spørgsmål på:
Vil jeg selv finde ud af hvor mange KG der passer til mig eller vil en instruktør være i stand til at finde ud af det, i forhold til min kropsbygning?

Og de forskellige øvelser der skal laves, er det sådan at man får muligheden for at få en instruktør til at bikse et program sammen eller er det noget man selv har ansvar for? Er som sagt helt ny i det her. :)

Du tager et http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics programmet.

Dit ego vil typisk gerne løfte 10 kg. mere end hvad godt er.
Derfor er min anbefaling at du starter meget roligt ud - på denne måde får du samtidig øvelserne helt ind under huden og udfører dem korrekt.

Benyt dig ligeledes af www.maxer.dk til instruktion af en masse øvelser!
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er fandeme taknemmelig for jeres hjælp!
Det første link du sender mig, skal jeg bare kopier fuldstændig, eller skal jeg tænke specielt over nogle ting?
F.eks kunne bænkpres godt se ret så hård ud i starten, uden at jeg ved det. Har jeg ret eller er jeg helt forkert på den?

BIF64 skrev:Jeg er fandeme taknemmelig for jeres hjælp!
Det første link du sender mig, skal jeg bare kopier fuldstændig, eller skal jeg tænke specielt over nogle ting?
F.eks kunne bænkpres godt se ret så hård ud i starten, uden at jeg ved det. Har jeg ret eller er jeg helt forkert på den?

Mit råd vil være at du træner:

Squat.
Dødløft.
Bænkpres.
Chin ups i maskine.
Cable rows.
Dumbell skulderpres.
Dumbell side laterals.
Dumbell curls.
Skullcrushers.
Maveøvelser.

Dette program benytter du dig af 3 gange om ugen. Fx mandag, onsdag, fredag og let løb om lørdagen.

Som sagt, start ud med meget få kg. Vi har stort set alle startet med "fugle-kg", men det er så ekstremt vigtigt, at man ikke bare tonser derud af med hovedet under armen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg vil helt sikkert tage dette forslag til mig. Jeg skal dog have tjekket op på hvad disse øvelser går ud på. Er der f.eks en app hvor man kan se det på telefonen? Dette ville være meget fedt, når jeg så står i centeret og har halvdelen af det. :)

BIF64 skrev:Jeg vil helt sikkert tage dette forslag til mig. Jeg skal dog have tjekket op på hvad disse øvelser går ud på. Er der f.eks en app hvor man kan se det på telefonen? Dette ville være meget fedt, når jeg så står i centeret og har halvdelen af det. :)

Tjek din telefons app butik, jeg er sikker på, at der nok skal være én, hvor de viser øvelser mm.

fantastisk-bodybuilder-app-t50759.html

bodybuilding-apps-til-iphone-t48477.html
Brugeravatar

Styrkeliste

Vil jeg lige tage et kig på. :)

Jeg tager ned i et center på onsdag og snakker med nogle forhåbentligt kloge mennesker.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster