Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Ny bruger - Træningsråd/programgodkendelse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Godaften Bodybuilding.dk

Jeg har siddet og set lidt rundt på forummet, for at læse hvad andre nybegyndere at blevet rådet til, men nogle af øvelserne genkender jeg ikke lige på navn, og tænkte der måske var nogle som ville hjælpe mig som andre er blevet hjulpet.

Here it goes..

Jeg er 22år, vejer 85-86kg, er 176høj, og det er mest vægten som jeg vil gøre noget ved, dog også gerne være "større".
Jeg ved det er svært at opbygge muskler samtidigt med at tabe sig, bulke og cutte.

Træningsdelen

Erfaringer med træning med vægte har været i nogle 2-3 måneders perioder, igennem 2år snart, men denne gang vil jeg virkelig, så motivationen er i top.
Hver træning starter jeg ud med cardio, cross trainers, eller nogle gange løbebånd, løber ikke så længe, pga min størrelse og jeg er pylleret for mit knæ:). Så går jeg igang med et 2 dags split program, som jeg har gjort i 2 uger nu, som ser sådan her ud:

Dag1: Bryst, Skulder, Triceps og Mave
Dag2: Ben, Ryg og Biceps
Dag3: FRIDAG
Dag4: Bryst, Skulder, Triceps og Mave
Dag5: Ben, Ryg og Biceps
Dag6: FRIDAG

Af øvelser laver jeg disse:
Bryst; Bænkpress, skrå bænk, Pec Deck Fly (maskine)
Skulder; Military Press, Dumbbell Front Lateral, Cable Lateral Raise Raise,
Triceps; Cable pushdown, Cable Bent-over Triceps Extension

Ben; Squat, Seated Leg Press
Ryg; Deadlift, Cable Front Pulldown
Biceps; Cable Curl, Dumbbell Curl

Ser dette fint nok ud? Eller ville der være nogle andre øvelser at foretrække?

Kost delen
Jeg har læst at mange spiser havregryn til morgenmad, men jeg syntes bare det bliver for kvalm til sidst, så dette ser jeg mig helst fra.

Jeg spiser 2 skriver rugbrød, og drikker massere af vand til morgenmad.

I skolen ved middagstid, er det somrelt en rugbrød eller 2 med pålæg, ingen remolade/mayonaise eller lignende, eller en cultura drikke yoghurt.

Til aftensmad, er der næsten altid salat med noget kød i form af kylling, oksekød etc, eller en gang kødsovs med spaghetti.

Jeg ved godt jeg spiser for lidt måltider om dagen, men har haft svært ved at vende mig til at spise frugt, men ved det er nødvendigt. Jeg undgår somrelt altid fastfood, hvidt brød og fed mad. Køber lavt fedtprocent kød, og spiser til jeg er mæt, og ikke mere.

Har ingen kosttilskud lige pt, men har tænkt mig at få fat i noget proteinpulver og kreatin pulver inden længe, i et håb om det vil gavne med at vokse/tabe mig :)

Hvad er mine mål?
Det jeg vil med træningen, er at for første gang i maange år at være tilfreds med min krop til sommer, og ikke være genert over at tage trøjen af. Det betyder ikke vild six pack, og kæmpe store arme, men bare sådan at ens ølmavse er væk, og tævepatterne er væk:)

Så overall...

Ser mit program fint nok ud? Andre øvelser som måske skal ind, og andre ud?

Er det bare med at tvinge sig til frugten og havregrynen for at nå de 6-8måltid om dagen?

Det blev lidt længere end jeg havde forestillet mig, men syntes bare det afspejler hvor meget jeg gerne vil det her. Håber nogle af jer derude vil hjælpe mig!

På forhånd tak!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Skulder; Military Press, Dumbbell Front Lateral, Cable Lateral Raise Raise,
Triceps; Cable pushdown, Cable Bent-over Triceps Extension

Ben; Squat, Seated Leg Press
Ryg; Deadlift, Cable Front Pulldown
Biceps; Cable Curl, Dumbbell Curl

Det jeg ville gøre:

Skulder; Military Press, Lateral raises,
Triceps; Dips, French Press

Ben; Squat, Leg extensions
Ryg; Deadlift, Bent Over Barbell Row /DB rows, Front Pulldown
Bagskulder; Rear Lateral Raises / Face Pulls
Biceps; Hammer Curl, Dumbbell Curl

Derudover syntes jeg du skal smide noget læg ind. (Jeg kører dem selv på ben dagen)

Derudover så læs kost artiklerne på forumet her.

Reputation point: 0

Træner her: Anger Mangement

Problemet er bare med dips, at jeg nok ikke kan løfte min egen kropsvægt endnu :(

Har læst nogle af de kostartikler, er vel ikke meget andet for end bare at gå igang.

Og tak :)

SPH GYM

Styrkeliste

Det virker jo som om, at du godt ved, hvad det er du skal gøre. Du ved godt, at det er mest optimalt at spise 6-8 gange om dagen og spise nogle gryn om morgenen. Desuden har du jo også fint styr på styrketræningen..

Så træn hårdt, spis sundt, og sov godt, så skal der nok komme resultater.

Desuden kan du heller ikke både tabe dig og blive større på samme tid, men du mener vel, at blive mere cuttet, og dermed fremstå mere skarpt. :)

Logbog: Ingen logbog

Wopper skrev:Desuden kan du heller ikke både tabe dig og blive større på samme tid, men du mener vel, at blive mere cuttet, og dermed fremstå mere skarpt. :)

Ved det :) - Fordi for at tage på i muskelmasse, skal man vel være i kalc overskud, og omvendt:)

Men ja, vil gerne tabe mig i kg mæssigt, fjerne noget fedt fra maven og brystet, så mine muskler kan komme til at stå mere skarpt, så helt rigtigt ja :))

Og tak

SPH GYM

Styrkeliste

thaden skrev:Problemet er bare med dips, at jeg nok ikke kan løfte min egen kropsvægt endnu :(

Har læst nogle af de kostartikler, er vel ikke meget andet for end bare at gå igang.

Og tak :)

I mit center har vi et assisted dips stativ, hvis du har et kan du benytte det.

Ellers kunne du prøve at gøre negative dips, altså hvor du bare sænker dig selv.
Der er også bench dips.

Dips er en konge øvelse imo!

EDIT: Din morgenmad får du ikke meget protein, prøv og få noget hurtig optagelig protein ned. Såsom whey, mælk etc.
Spis hver 2 time, minimum 20g protein ved hvert måltid og få desuden også noget langsomt optagelig protein indenbords inden du går i seng.

Protein + sundt fedt er en super kombination inden du går i seng. Fedtet sørger for at sænke optageligheden har proteinen ydeligere samt er hammer godt for dig :)
Proteinet skal være langsomt optagelig, så spis tun/kylling/andre kød sorter/mælk/kasein pulver.

Træner her: Anger Mangement

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster