Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

S.K skrev:Nu siger du harddisk, men tror faktisk du mener en hel ny computer ?![]()
For det første skal vi lige have et budget at gå ud fra, for det er ikke heeeelt ligegyldigt.
Vil så også sige du nok kan få en computer billigere ved at købe over nettet + evt. at købe i dele og så selv samle. Kræver self du kender en der har forstand på det. Jeg har i hvert fald altid sparet penge ved at gøre sådan.
Og så vil jeg lige anbefale dig at prøve http://www.tweakup.dk
Super godt sted til ALLE spg, og ALLE problemer... ALT der har med computere at gøre.

HAV skrev:
Når jeg trykker på linket, skriver den:
The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

S.K skrev:Hmm tjae altså der er jo den risiko at du ikke ved hvad der er galt hvis din computer går i stykker, ´med mindre du ved hvilken fejl der høre til hvilken del i din comp. om det er bundkortet, graffikkortet eller netværkskortet osv. Eller sender du jo bare den enkelte del ind til forhandleren den blev købt ved og de reparerer/erstatter.
men igen vil jeg råde dig til evt. at oprette en bruger og skriv et topic på http://www.tweakup.dk og skriv hvad dit budget er og hvilke kvalifikationer den skal kunne under "Køb og Salg". Så kommer der helt sikkert nogle idéer fra dem.
Men et godt sted at købe fra på nettet, som jeg kender mange der har gode erfaringer med, er http://www.shg.dk
De har hurtig levering osv osv. Gå ind under Produkter -> PC systemer. Der kan du læse om de forskellige computere og evt finde den model der passer dig og så gå ind og vælg efter pris. Meget simpelt og kontakten med shg og kunde er også god.

HAV skrev:S.K skrev:Hmm tjae altså der er jo den risiko at du ikke ved hvad der er galt hvis din computer går i stykker, ´med mindre du ved hvilken fejl der høre til hvilken del i din comp. om det er bundkortet, graffikkortet eller netværkskortet osv. Eller sender du jo bare den enkelte del ind til forhandleren den blev købt ved og de reparerer/erstatter.
men igen vil jeg råde dig til evt. at oprette en bruger og skriv et topic på http://www.tweakup.dk og skriv hvad dit budget er og hvilke kvalifikationer den skal kunne under "Køb og Salg". Så kommer der helt sikkert nogle idéer fra dem.
Men et godt sted at købe fra på nettet, som jeg kender mange der har gode erfaringer med, er http://www.shg.dk
De har hurtig levering osv osv. Gå ind under Produkter -> PC systemer. Der kan du læse om de forskellige computere og evt finde den model der passer dig og så gå ind og vælg efter pris. Meget simpelt og kontakten med shg og kunde er også god.
Okey, tak for det.. Hvad vil du anbefale, at der skal være i en ny computer, så den også kan trække spil evt. ?
BasicPower er en kraftig serie, hvor alle modellerne er baseret på Athlon64 CPU'er, og har nogle kraftige grafikkort, som kan klare selv meget grafikkrævende spil. Alle modeller leveres med DVD brænder og SATA harddiske. Rå maskinekraft til en god pris!
Almindelig Støj (mellem 20-28 db - Tilpasses automatisk efter varmeudviklingen)
Front Tilslutninger 2 stk USB 2.0
1 stk Microphone In
1 stk Line In

S.K skrev:
Nu er dine krav til den jo ikke voldsomt store og ved ikke lige om det er nogle meget krævende spil du af og til skal spille, men ellers siger du jo bare det er lidt i-net suferi og almindeligt comp arbejde. Så det kræver ikke det store. Hvis du ser på gruppen "Basic Power" Står derBasicPower er en kraftig serie, hvor alle modellerne er baseret på Athlon64 CPU'er, og har nogle kraftige grafikkort, som kan klare selv meget grafikkrævende spil. Alle modeller leveres med DVD brænder og SATA harddiske. Rå maskinekraft til en god pris!
Tryk på den og så får d en masse modeller i forskellig prisklasse. Hvis du ser på den øverste til 3995,-. Det er jo en udmærket pris til dit budget.
Sådan lige umiddelbart af hvad du vil få ud af at se under på specifikationerne er det vel det "praktiske" som støj osv.Almindelig Støj (mellem 20-28 db - Tilpasses automatisk efter varmeudviklingen)Front Tilslutninger 2 stk USB 2.0
1 stk Microphone In
1 stk Line In
Er ikke selv ekspert på området, men jeg ville fint sælge den til dig hvis jeg var fohandleren. Du betaler bestemt ikke for meget for den, og du får en computer som kan det daglige + spille nogle gode spil. og her snakker vi jo KUN computeren, altså den store box med alt indmaden

Nr.13 skrev:5 kg! Kan du f.eks få en...
AM2 Athlon64 3800 X2
2GB DDR2 PC5400 Ram
250GB Harddisk 7200rpm
MSI K9N4 Ultra-F
512MB GeForce 8600GTS
10/100Mbit Netkort
4xUSB Porte
5.1 CH Lydkort
400Watt PSU
Codegen 6203 Kabinet
SATA Controller
Pris inkl. moms Kr. 5.095,-
Find en butik der er tæt på der hvor du bor!

HAV skrev:S.K skrev:
Nu er dine krav til den jo ikke voldsomt store og ved ikke lige om det er nogle meget krævende spil du af og til skal spille, men ellers siger du jo bare det er lidt i-net suferi og almindeligt comp arbejde. Så det kræver ikke det store. Hvis du ser på gruppen "Basic Power" Står derBasicPower er en kraftig serie, hvor alle modellerne er baseret på Athlon64 CPU'er, og har nogle kraftige grafikkort, som kan klare selv meget grafikkrævende spil. Alle modeller leveres med DVD brænder og SATA harddiske. Rå maskinekraft til en god pris!
Tryk på den og så får d en masse modeller i forskellig prisklasse. Hvis du ser på den øverste til 3995,-. Det er jo en udmærket pris til dit budget.
Sådan lige umiddelbart af hvad du vil få ud af at se under på specifikationerne er det vel det "praktiske" som støj osv.Almindelig Støj (mellem 20-28 db - Tilpasses automatisk efter varmeudviklingen)Front Tilslutninger 2 stk USB 2.0
1 stk Microphone In
1 stk Line In
Er ikke selv ekspert på området, men jeg ville fint sælge den til dig hvis jeg var fohandleren. Du betaler bestemt ikke for meget for den, og du får en computer som kan det daglige + spille nogle gode spil. og her snakker vi jo KUN computeren, altså den store box med alt indmaden
Haha, det er den store box med alt indmaden jeg er ude efter![]()
Der står, at der medfølger ikke noget styresystem ? Vil det sige at jeg ikke får windows eller hvordan ?
Der står noget med, at den har 200GB og 512 MB, er det godt eller moderat eller hvordan ?
De krav jeg somsagt har til computeren er:
- Skal kunne læse mails, google mm.
- Spille spil ( gerne nogle af de nye ).
- Skal kunne skrive på den.
- Have messenger.
- Høre musik.
- Pris max 5000 kr - og det er absolut MAX !!

S.K skrev:
200gb vil jeg tro er rigeligt af plads på din computer. 200gb er betegnelsen for hvor emget plads der er på din computer. Som regel bliver din computer delt op i C: drev hvor styresystemet ligger, og der er 5gb fint, og så har du bagefter godt 190gb på D: drevet, til film pg musik osvosv. og en musik fil fylder jo kun ca. 3-4MB og der skal 1000MB til 1GB,som du altså har 200 af her.
Har selv en ekstern harddisk med 200g plads med ca. 60 film og en fandens masse musik, så der er skam masser af plads. (den er så ved at være fyldt)
tror helt sikkert du kan spille de nyeste spil på den. Omend ikke i den højest opløsning da det kræver voldsomt gode graffikkort som kan koste 4k alene. Men højst sandsynlig med middel graffik til de aller nyeste.
S.K skrev:
Evt. ang styresystem, så koster de vel originalt omkring 700. Tror ikke der er meget at spare ved at købe over net eller i en butik, men ellers kan du nok godt finde det windows du vil have (XP eller vista osv) på shg.dk. Ellers bare gå ned i den lokale butik.

200gb vil jeg tro er rigeligt af plads på din computer. 200gb er betegnelsen for hvor emget plads der er på din computer. Som regel bliver din computer delt op i C: drev hvor styresystemet ligger, og der er 5gb fint, og så har du bagefter godt 190gb på D: drevet, til film pg musik osvosv. og en musik fil fylder jo kun ca. 3-4MB og der skal 1000MB til 1GB,som du altså har 200 af her.
Har selv en ekstern harddisk med 200g plads med ca. 60 film og en fandens masse musik, så der er skam masser af plads. (den er så ved at være fyldt)
tror helt sikkert du kan spille de nyeste spil på den. Omend ikke i den højest opløsning da det kræver voldsomt gode graffikkort som kan koste 4k alene. Men højst sandsynlig med middel graffik til de aller nyeste.
Okey, så forstår jeg det. Ja, så kan jeg godt se at der er rigeligt med plads![]()
Men vildt at din er ved at være fyldt på, du må godt nok have meget til at ligge derpå !!
S.K skrev:
Evt. ang styresystem, så koster de vel originalt omkring 700. Tror ikke der er meget at spare ved at købe over net eller i en butik, men ellers kan du nok godt finde det windows du vil have (XP eller vista osv) på shg.dk. Ellers bare gå ned i den lokale butik.
Jeg kan godt tænke mig windows vista, hvis det ikke er alt for dyrt. Så det i en reklame og det så rigtig sejt ud![]()
Jeg tænkte på, hvad med sådan noget som ram ?? Den du anbefaler har 512.. Er det fint eller hvordan ?

Kåre skrev:Hej hav og tak for sidst![]()
hvis du skal have råd til en ordentlig pc, så spar på pengene istedet for at drikke dem op
Det er sku længe siden jeg har været ude at drikke øl...
S.K skrev:
havde faktisk lige glemt der stod 512MB ram. Mener du skal have lige lidt mere hvis det skal gå forholdsvis flydende når du spiller. Der kan jeg så se at den til 3795, har det dobbelte altså 1024 (samme som min egen) men et graffikkort som er lige en tand dårligere (dog den samme som jeg selv har), og det er et godt graffikkort!.
Ellers er der vidst ikke emget forskel på de to.
S.K skrev:
hmm har lige tjekket, og kan se at Vista er møg dyrt![]()
hvis det er de rigtige priser jeg ser her: http://accessories.euro.dell.com/sna/ca ... l=da&s=dhs

havde faktisk lige glemt der stod 512MB ram. Mener du skal have lige lidt mere hvis det skal gå forholdsvis flydende når du spiller. Der kan jeg så se at den til 3795, har det dobbelte altså 1024 (samme som min egen) men et graffikkort som er lige en tand dårligere (dog den samme som jeg selv har), og det er et godt graffikkort!.
Ok, men hjælper grafikkortet ikke med at vise spillets grafik frem for rammen ?!S.K skrev:
hvis det er de rigtige priser jeg ser her: http://accessories.euro.dell.com/sna/ca ... l=da&s=dhs
Ja, windows vista er møg dyrt.. Så det kostede 1500 kr inde på shg.dkDet er nu heller ikke en must !!
Rigeligt til mig selv i hvert fald.

S.K skrev:HAV skrev:S.K skrev:
Ok, men hjælper grafikkortet ikke med at vise spillets grafik frem for rammen ?!S.K skrev:
Ja, windows vista er møg dyrt.. Så det kostede 1500 kr inde på shg.dkDet er nu heller ikke en must !!
hehe spørg mig ikke hvad de enkeltvis hjælper, RAM og gfx kort. Men jo graffikkortet giver jo graffikken på skærmen og rammene hjælper også. Er ikke inde i det der, men ram og graffikkort skulle jeg mene gerne skulle gå hånd i hånd, og det gør 1024ram og det graffikkort (GeForce 7600GT).
Ja, du kan jo også bare få fat i en kopi af gode gamle XP. Det fejler intetRigeligt til mig selv i hvert fald.
Men så hvidt jeg ved har Vista det også med at være meget aristokratisk (hvis man kan sige det om computersystemer) idet at den kun støtter nogle eneklte nye programmer. Dvs mange gode gamle programmer ikke virker ordenligt på Vista. Har jeg i hvert fald hørt.

HAV skrev:S.K skrev:HAV skrev:S.K skrev:
hehe spørg mig ikke hvad de enkeltvis hjælper, RAM og gfx kort. Men jo graffikkortet giver jo graffikken på skærmen og rammene hjælper også. Er ikke inde i det der, men ram og graffikkort skulle jeg mene gerne skulle gå hånd i hånd, og det gør 1024ram og det graffikkort (GeForce 7600GT).
Ja, du kan jo også bare få fat i en kopi af gode gamle XP. Det fejler intetRigeligt til mig selv i hvert fald.
Men så hvidt jeg ved har Vista det også med at være meget aristokratisk (hvis man kan sige det om computersystemer) idet at den kun støtter nogle eneklte nye programmer. Dvs mange gode gamle programmer ikke virker ordenligt på Vista. Har jeg i hvert fald hørt.
Måske man bare skulle holde sig til det gode gamle XP så..
Men hvis 1024ram og graffikkort, GeForce 7600GT, passer godt sammen, går man nok ikke helt galt i byen der. Har du prøvet at spille nogle nyere spil på din computer ? og i såfald, hvordan fungerer det ?

S.K skrev:HAV skrev:S.K skrev:HAV skrev:S.K skrev:
Måske man bare skulle holde sig til det gode gamle XP så..
Men hvis 1024ram og graffikkort, GeForce 7600GT, passer godt sammen, går man nok ikke helt galt i byen der. Har du prøvet at spille nogle nyere spil på din computer ? og i såfald, hvordan fungerer det ?
Nu har min bror stort set samme computer som jeg, og han har spille 'Lord of The Rings Online' som, hvis man har godt gfx kort, er ufatteligt godt grafik. Men det hakker hvis han sætter det er i størst opløsning, men han kan køre det udmærket i middel opløsning.

HAV skrev:Takker for linket hateren1.
Syntes bare det er lidt af en jungel og er lidt usikker på at købe via nettet når det er flere tusinde kr. Overvejer kraftigt at købe hos en forhandler.
Måske jeg bare skulle gå i en butik i morgen og fortælle lidt om, hvad jeg skal bruge den til. Så må de da kunne strikke en computer sammen til mig !!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster