Hexi skrev:Jeg står og skal flytte i egen lejlighed her 1 august. For første gang
I den forbindelse skal jeg have indkøbt en masse grej til køkken og aner ikke en brik
om fx hvilken miniovn, blender, knive, bestik, tallerkener, skåle, gryder, pander jeg skal have. Det skal være noget ordentligt. Noget som man bliver glad for. Ikke noget billigt skrammel man køber for lige at kunne klare sig det første halve år. Eller det må gerne være billigt men det skal bare være af god kvalitet.
Kan i anbefale nogle gode varer/mærker?
Derudover skal jeg have fundet en billig hd-fladskærm som skal bruges til Wii og PS3.
hejsa,
som de andre siger er ikea et godt startsted, især til bestik, glas, service og køkkengrej som skærebrætter, rivejern, dåseåbner, fade, skåle osv.. Deres gryder er jeg personligt ikke glade for men har og bruger tilgengæld stadig de 2 pander jeg købte for over 10 år siden.
mht gryder har bilka ret ofte et godt tilbud på et sæt fra scanpan, det er fin kvalitet og de kan bruges på stort set alle typer kogeplader og er meget rengøringsvenlige
Bilka har også tit service som atelier på tilbud.
Der er udsalg mange steder for tiden, så du burde kunne finde ting som blender og ordentlig knive til en fair pris. Mit råd er at det bedre kan betale sig at invistere i 2-3 gode knive end et pakket knivsæt i plastic. Hold dig til en god kokkekniv, en urtekniv ell. mindre kokkekniv og en god kniv med takker til brød, så kommer du langt.