Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1278
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

NY LOG

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Ja nu har jeg snart været herinde i lang tid, så det må være på tide at jeg får oprettet en log, til at hjælpe på motivationen, holde mig selv i ørene og måske blive holdt lidt i ørnen af andre :wink:

Jeg stillede op til dm 2009.. tænkte til dm 2008, deroppe på scenen vil jeg stå næste år.. og det gjorde jeg d. 6 sep 09 stod jeg på scenen for første gang i bodyfitness - 163. Fik mig en 10 plads ud af 12.. så det kan jeg klart gøre bedre næste år.. har dog lige kæmpet lidt meget med manglende motivation.. er først lige kommet rigtig igang med at træne igen for en månedes tid siden..

Pt er vægten tæt på de 70 kg, fordelt på mine små 163 cm.. men men, blodåre på underarmene er stadig synlige, og markeringer af triceps, skuldre og trekanten på ryg kan også ses let.. så det er ikke helt tosset.. og lige nu skal der bare bygges masse på inden jeg går igang med diæt igen..

Lige på nuværende tidspunkt ser min træning nogenlunde således ud:

man: Cardiodag
tirs: Skuldre +triceps.
ons: Ben + balder.
tor: Ryg.
fre: fri
lør: bryst + biceps.
søn: skuldre.

Træner oftest supersæt (specielt når jeg træner alene) så i stedet for at hole pause mellem sæt, kører jeg en anden muskelgruppe imens.. får jeg sindsyg meget ud af.. :)

Det var lidt om mig og min træning og mål.
Sidst rettet af xena 2. jan 2010, 19:34, rettet i alt 3 gange.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



velkommen til logland!

Jeg husker godt dit indlæg ang. din manglende motivation efter DM.. Så det er fedt at se at du er kommet op i gear igen :)
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mic skrev:velkommen til logland!

Jeg husker godt dit indlæg ang. din manglende motivation efter DM.. Så det er fedt at se at du er kommet op i gear igen :)


Mange tak, ja det var sku en hård periode både fysisk og psykisk.. men nu er jeg kommet godt igen og motivationen er i top.. wup wup :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej

Rimelig imponerende at du squatter 110, når Nordland-rekorden er 100 (sat af Majsen herinde fra). Hvor dybt går du? :)

Og har du planer om at stille op igen? Hvis ja, hvad skal der så arbejdes videre på? :)
~Absque sui detrimento non datur victoria~

Følg med i bloggen på http://www.birgittelarsen.wordpress.dk
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 772
Tilmeldt: 26. jan 2009, 19:30
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tillykke med loggen. Altid spændende at følge andre pigers logs - især konkurrencelogs, så jeg vil helt sikkert kigge med her. :bodyman:


BirgitteM skrev:Rimelig imponerende at du squatter 110, når Nordland-rekorden er 100 (sat af Majsen herinde fra). Hvor dybt går du? :)

Bliver nødt til lige at være styrkeløftnørd her - Nordlandrekorden i -67.5 (som var den klasse, Maj stillede op i til Nordland Cup), er 105 og sat af Kristina Kaas. Rekorden i -75 (som er den klasse, Xena ligger i, når hun vejer 70 kg), er 85 kg. Men enig i, at 110 kg er imponerende squattet.
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3482
Tilmeldt: 8. jan 2008, 12:57
Geografisk sted: Kbh S
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er der nogen grund til at din træning (for mig) er så ustruktureret? For jeg kan jeg ikke rigtig finde hoved og hale i dit program. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 884
Tilmeldt: 20. okt 2009, 07:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



joey T skrev:Er der nogen grund til at din træning (for mig) er så ustruktureret? For jeg kan jeg ikke rigtig finde hoved og hale i dit program. :)


Kan godt være for dig at den ser utruktureret ud.. Men der er en mening med det.. jeg prøver på i løbet af min træningsuge at træne skuldre 2 gange da det er en af de muskelgrupper der er vigtigt der står frem i bodyfitness.. biceps træner jeg kun en gang om ugen og triceps gerne 2 gange om ugen, da min biceps bliver meget voldsom og ikke må overskygge triceps..

Ligeledes arbejder jeg tit dobbelture.. fra 6 el 7 morgen til kl. 22 aften.. så er det med at planlægge min træning derefter :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



BirgitteM skrev:Hej

Rimelig imponerende at du squatter 110, når Nordland-rekorden er 100 (sat af Majsen herinde fra). Hvor dybt går du? :)

Og har du planer om at stille op igen? Hvis ja, hvad skal der så arbejdes videre på? :)


Ja planen er at stille op igen her i 2010 :) Jeg skal ha bygget mere fylde på skuldrene.. mine ben var for bløde, men det er bare en spørgsmål om at komme længere ned i fedt procent.. ;)

Var faktisk under starten af min diæt i år, hvor jeg satte en masse personlige rekorter, hvor jeg trænede med en mandelig styrkeløfter
da jeg squattede 110 var det kun af 2 rep.. og var meget tæt på de 90 grader i dybden..
Jeg er meget stærk i ben specielt i mine baglår :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Parallet eller ej!! -Det er vildt flot squattet.... =D>

Det blir spændende at følge din træning....
£isbeth
Quadratisch, praktisch, gut!!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3259
Tilmeldt: 20. okt 2008, 17:03
Geografisk sted: Haslev
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Hej Xena,
Velkommen til, bliver spændende at følge. Er det korrekt forstået at du ikke har nogen dage fri?
/Line
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 5. feb 2008, 22:15
Geografisk sted: Valby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Misslaw skrev:Hej Xena,
Velkommen til, bliver spændende at følge. Er det korrekt forstået at du ikke har nogen dage fri?
/Line


Ja hvis tjenesten tillader det, så holder jeg ikke nogen fridag.. dog kalder jeg min cardio dag for fridag, for der løfter jeg ikke vægte.. men har ca. 5 dage på en månede hvor jeg er på dobbelvagt, fra 6 el 7 morgen til 22 aften.. og der når jeg ikke at få trænet men ellers træner jeg hver dag.. sådan har jeg det bedst :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



xena skrev:
Misslaw skrev:Hej Xena,
Velkommen til, bliver spændende at følge. Er det korrekt forstået at du ikke har nogen dage fri?
/Line


Ja hvis tjenesten tillader det, så holder jeg ikke nogen fridag.. dog kalder jeg min cardio dag for fridag, for der løfter jeg ikke vægte.. men har ca. 5 dage på en månede hvor jeg er på dobbelvagt, fra 6 el 7 morgen til 22 aften.. og der når jeg ikke at få trænet men ellers træner jeg hver dag.. sådan har jeg det bedst :)


Ok :) . Må jeg spørge hvad du arbejder med? Det lyder som nogle lange vagter!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 5. feb 2008, 22:15
Geografisk sted: Valby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Misslaw skrev:
xena skrev:
Misslaw skrev:Hej Xena,
Velkommen til, bliver spændende at følge. Er det korrekt forstået at du ikke har nogen dage fri?
/Line


Ja hvis tjenesten tillader det, så holder jeg ikke nogen fridag.. dog kalder jeg min cardio dag for fridag, for der løfter jeg ikke vægte.. men har ca. 5 dage på en månede hvor jeg er på dobbelvagt, fra 6 el 7 morgen til 22 aften.. og der når jeg ikke at få trænet men ellers træner jeg hver dag.. sådan har jeg det bedst :)


Ok :) . Må jeg spørge hvad du arbejder med? Det lyder som nogle lange vagter!

Er det også.. men det giver ekstra fridage.. Jeg er fængsels betjent :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



xena skrev:
Misslaw skrev:
xena skrev:
Misslaw skrev:Hej Xena,
Velkommen til, bliver spændende at følge. Er det korrekt forstået at du ikke har nogen dage fri?
/Line


Ja hvis tjenesten tillader det, så holder jeg ikke nogen fridag.. dog kalder jeg min cardio dag for fridag, for der løfter jeg ikke vægte.. men har ca. 5 dage på en månede hvor jeg er på dobbelvagt, fra 6 el 7 morgen til 22 aften.. og der når jeg ikke at få trænet men ellers træner jeg hver dag.. sådan har jeg det bedst :)


Ok :) . Må jeg spørge hvad du arbejder med? Det lyder som nogle lange vagter!

Er det også.. men det giver ekstra fridage.. Jeg er fængsels betjent :)


Jamen fridage er jo altid rart!
Lyder som et spændende job, men kan forestille mig det nok er ret krævende især psykisk.

Anyways, vill bare lige hilse på og spørge lidt :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 5. feb 2008, 22:15
Geografisk sted: Valby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Misslaw skrev:
xena skrev:
Misslaw skrev:
xena skrev:
Misslaw skrev:Hej Xena,
Velkommen til, bliver spændende at følge. Er det korrekt forstået at du ikke har nogen dage fri?
/Line


Ja hvis tjenesten tillader det, så holder jeg ikke nogen fridag.. dog kalder jeg min cardio dag for fridag, for der løfter jeg ikke vægte.. men har ca. 5 dage på en månede hvor jeg er på dobbelvagt, fra 6 el 7 morgen til 22 aften.. og der når jeg ikke at få trænet men ellers træner jeg hver dag.. sådan har jeg det bedst :)


Ok :) . Må jeg spørge hvad du arbejder med? Det lyder som nogle lange vagter!

Er det også.. men det giver ekstra fridage.. Jeg er fængsels betjent :)


Jamen fridage er jo altid rart!
Lyder som et spændende job, men kan forestille mig det nok er ret krævende især psykisk.

Ja det er et rigtig spændende job, og er meget glad for det.. og heldigvis har jeg en god psyke.. :) Skal man også have for at kunne stille op ;)
Keep up the good work.. :)

Anyways, vill bare lige hilse på og spørge lidt :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træbenet skrev:Parallet eller ej!! -Det er vildt flot squattet.... =D>

Det blir spændende at følge din træning....


Mange tak :) var sku også lidt stolt.. Er som sagt først lige kommet igang med at træne igen efter DM. men squattede da 90 kg her sidst, så går nok ikke lang tid inden jeg er oppe på de 110 kg eller mere.. Nu squatter min kæreste 220 kg som max indtil videre, så har en der kan presse mig ;) gør bare rigtig meget..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



xena skrev:
Misslaw skrev:
xena skrev:
Misslaw skrev:
xena skrev:
Misslaw skrev:Hej Xena,
Velkommen til, bliver spændende at følge. Er det korrekt forstået at du ikke har nogen dage fri?
/Line


Ja hvis tjenesten tillader det, så holder jeg ikke nogen fridag.. dog kalder jeg min cardio dag for fridag, for der løfter jeg ikke vægte.. men har ca. 5 dage på en månede hvor jeg er på dobbelvagt, fra 6 el 7 morgen til 22 aften.. og der når jeg ikke at få trænet men ellers træner jeg hver dag.. sådan har jeg det bedst :)


Ok :) . Må jeg spørge hvad du arbejder med? Det lyder som nogle lange vagter!

Er det også.. men det giver ekstra fridage.. Jeg er fængsels betjent :)


Jamen fridage er jo altid rart!
Lyder som et spændende job, men kan forestille mig det nok er ret krævende især psykisk.

Ja det er et rigtig spændende job, og er meget glad for det.. og heldigvis har jeg en god psyke.. :) Skal man også have for at kunne stille op ;)
Keep up the good work.. :)

Anyways, vill bare lige hilse på og spørge lidt :wink:


Du er altid velkommen til at spørge.. Nu er vi jo ikke så mange piger herinde, så vi må hjælpe hinanden så godt vi kan.. ;)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bestemt :) (dropper lige quotet, det tager så meget plads)
Har et spørgsmål mere! Styrer du selv kost og træning op til konkurrence eller har du hjælp fra en vejleder?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 5. feb 2008, 22:15
Geografisk sted: Valby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Misslaw skrev:Bestemt :) (dropper lige quotet, det tager så meget plads)
Har et spørgsmål mere! Styrer du selv kost og træning op til konkurrence eller har du hjælp fra en vejleder?


I år da det var første gang jeg stillede op havde jeg træner på, Norah Josephen.. som er en rigtig dygtig atleth, med erfaring både i dk og USA.. Hun hjalp mig med min kost og posering.. Min træning styrede jeg selv.. :) har trænet i 10 år, så det kunne jeg godt selv tilrettelægge.. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



xena skrev:
Misslaw skrev:Bestemt :) (dropper lige quotet, det tager så meget plads)
Har et spørgsmål mere! Styrer du selv kost og træning op til konkurrence eller har du hjælp fra en vejleder?


I år da det var første gang jeg stillede op havde jeg træner på, Norah Josephen.. som er en rigtig dygtig atleth, med erfaring både i dk og USA.. Hun hjalp mig med min kost og posering.. Min træning styrede jeg selv.. :) har trænet i 10 år, så det kunne jeg godt selv tilrettelægge.. :)

Ok, ved selvfølgelig hvem Norah er :) Planlægger du at få hjælp igen op til 2010 eller klarer du det selv?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 5. feb 2008, 22:15
Geografisk sted: Valby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Altid spændende med endnu en konkurrence-log og superfedt for dig, at motivationen er tilbage :)

Hvor træner du henne? Hvis du vil fortælle det :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 80
 
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 9. jan 2005, 13:00
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Unifitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



xena skrev:
joey T skrev:Er der nogen grund til at din træning (for mig) er så ustruktureret? For jeg kan jeg ikke rigtig finde hoved og hale i dit program. :)


Kan godt være for dig at den ser utruktureret ud.. Men der er en mening med det.. jeg prøver på i løbet af min træningsuge at træne skuldre 2 gange da det er en af de muskelgrupper der er vigtigt der står frem i bodyfitness.. biceps træner jeg kun en gang om ugen og triceps gerne 2 gange om ugen, da min biceps bliver meget voldsom og ikke må overskygge triceps..

Ligeledes arbejder jeg tit dobbelture.. fra 6 el 7 morgen til kl. 22 aften.. så er det med at planlægge min træning derefter :)


Okay, så du træner efter weakpoints. Det er også tildels fornuftigt. Jeg mener man bør træne, og få bygget sig et solidt fundament før man tænker disse baner. Man kan jo altid stille og rolig sætte en ekstra øvelse på en muskelgruppe man synes halter, men at give specielle dage til weakpoints synes jeg er for tidligt. Ved ikke om bare er mig, men jeg synes der stadig kan bygges lidt overall masse på. Men det kan godt være det er din BF der driller mine øjne. Keep working i hvertfald. Vil ikke blande mig i din træning, hvis du selv mener, at du har styr på det :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 884
Tilmeldt: 20. okt 2009, 07:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



xena skrev:Ja planen er at stille op igen her i 2010 :) Jeg skal ha bygget mere fylde på skuldrene.. mine ben var for bløde, men det er bare en spørgsmål om at komme længere ned i fedt procent.. ;)

Var faktisk under starten af min diæt i år, hvor jeg satte en masse personlige rekorter, hvor jeg trænede med en mandelig styrkeløfter
da jeg squattede 110 var det kun af 2 rep.. og var meget tæt på de 90 grader i dybden..
Jeg er meget stærk i ben specielt i mine baglår :)


Spændende :) Glæder mig til at følge med i din træning :wink:
~Absque sui detrimento non datur victoria~

Følg med i bloggen på http://www.birgittelarsen.wordpress.dk
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 772
Tilmeldt: 26. jan 2009, 19:30
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



joey T skrev:
xena skrev:
joey T skrev:Er der nogen grund til at din træning (for mig) er så ustruktureret? For jeg kan jeg ikke rigtig finde hoved og hale i dit program. :)


Kan godt være for dig at den ser utruktureret ud.. Men der er en mening med det.. jeg prøver på i løbet af min træningsuge at træne skuldre 2 gange da det er en af de muskelgrupper der er vigtigt der står frem i bodyfitness.. biceps træner jeg kun en gang om ugen og triceps gerne 2 gange om ugen, da min biceps bliver meget voldsom og ikke må overskygge triceps..

Ligeledes arbejder jeg tit dobbelture.. fra 6 el 7 morgen til kl. 22 aften.. så er det med at planlægge min træning derefter :)


Okay, så du træner efter weakpoints. Det er også tildels fornuftigt. Jeg mener man bør træne, og få bygget sig et solidt fundament før man tænker disse baner. Man kan jo altid stille og rolig sætte en ekstra øvelse på en muskelgruppe man synes halter, men at give specielle dage til weakpoints synes jeg er for tidligt. Ved ikke om bare er mig, men jeg synes der stadig kan bygges lidt overall masse på. Men det kan godt være det er din BF der driller mine øjne. Keep working i hvertfald. Vil ikke blande mig i din træning, hvis du selv mener, at du har styr på det :wink:


Kald det hvad du vil, nu kan jeg jo se ud fra din alder at du ikke har trænet halvt så mange år som mig.. og jeg har styrketrænet i over 10 år.. Og har et solidt fundament, hvis du vil kalde det, det. Og jeg træner efter hvordan man som bodyfitness atlet skal se ud på scenen.. har haft en af de dygtiske kvindelige atlether som træner, så tror nok at jeg træner som jeg skal.. så du må godt blande dig i min træning.. for ved at jeg træner som jeg burde, så du må have den holdning til min træning som du vil :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Misslaw skrev:
xena skrev:
Misslaw skrev:Bestemt :) (dropper lige quotet, det tager så meget plads)
Har et spørgsmål mere! Styrer du selv kost og træning op til konkurrence eller har du hjælp fra en vejleder?


I år da det var første gang jeg stillede op havde jeg træner på, Norah Josephen.. som er en rigtig dygtig atleth, med erfaring både i dk og USA.. Hun hjalp mig med min kost og posering.. Min træning styrede jeg selv.. :) har trænet i 10 år, så det kunne jeg godt selv tilrettelægge.. :)

Ok, ved selvfølgelig hvem Norah er :) Planlægger du at få hjælp igen op til 2010 eller klarer du det selv?


ja jeg går faktisk selv og tænker meget på det.. ville nok sagtens kunne styre alt det med kost og posering næste år.. men gør bare meget at have en der holder en i ørene.. og en som man føler at man står lidt til ansvar overfor.. så bliver nok til at jeg skal have træner på igen :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



xena skrev:
joey T skrev:
xena skrev:
joey T skrev:Er der nogen grund til at din træning (for mig) er så ustruktureret? For jeg kan jeg ikke rigtig finde hoved og hale i dit program. :)


Kan godt være for dig at den ser utruktureret ud.. Men der er en mening med det.. jeg prøver på i løbet af min træningsuge at træne skuldre 2 gange da det er en af de muskelgrupper der er vigtigt der står frem i bodyfitness.. biceps træner jeg kun en gang om ugen og triceps gerne 2 gange om ugen, da min biceps bliver meget voldsom og ikke må overskygge triceps..

Ligeledes arbejder jeg tit dobbelture.. fra 6 el 7 morgen til kl. 22 aften.. så er det med at planlægge min træning derefter :)


Okay, så du træner efter weakpoints. Det er også tildels fornuftigt. Jeg mener man bør træne, og få bygget sig et solidt fundament før man tænker disse baner. Man kan jo altid stille og rolig sætte en ekstra øvelse på en muskelgruppe man synes halter, men at give specielle dage til weakpoints synes jeg er for tidligt. Ved ikke om bare er mig, men jeg synes der stadig kan bygges lidt overall masse på. Men det kan godt være det er din BF der driller mine øjne. Keep working i hvertfald. Vil ikke blande mig i din træning, hvis du selv mener, at du har styr på det :wink:


Kald det hvad du vil, nu kan jeg jo se ud fra din alder at du ikke har trænet halvt så mange år som mig.. og jeg har styrketrænet i over 10 år.. Og har et solidt fundament, hvis du vil kalde det, det. Og jeg træner efter hvordan man som bodyfitness atlet skal se ud på scenen.. har haft en af de dygtiske kvindelige atlether som træner, så tror nok at jeg træner som jeg skal.. så du må godt blande dig i min træning.. for ved at jeg træner som jeg burde, så du må have den holdning til min træning som du vil :)


Jeg kan se du ikke har fået din træningoplæg fra Norah. Jeg kender Norah fra min tid i Odense og ved hun ikke ville lave noget der minder om den træning du praktiserer.
Det er ærgerligt du ikke vil dele dine tanker om hvorfor du strukturerer din træning som du gør, men i stedet bliver fornærmet. Dem der kommer på et forum som bb.dk vil gerne lære mere om træning, og selv hvis du mener du ikke kan lære noget her, ville det være meget positivt hvis du delte dine tanker bag din træning med andre.

Mvh Poul (19 års træningserfaring og 10 års erfaring i fitness branchen) Hansen.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009
 
Reputation point: 175
 
Indlæg: 2652
Tilmeldt: 30. dec 2007, 01:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej Xena,
Det er en super cool logse du har. Jeg kan tilråde, at du lytter til min ven Poul Hansen. Dernæst vil jeg gerne oplyse, at jeg er ven med incognito.

Hilsen

SAndyFrinK
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2384
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



:D
poul hansen skrev:
xena skrev:
joey T skrev:
xena skrev:
joey T skrev:Er der nogen grund til at din træning (for mig) er så ustruktureret? For jeg kan jeg ikke rigtig finde hoved og hale i dit program. :)


Kan godt være for dig at den ser utruktureret ud.. Men der er en mening med det.. jeg prøver på i løbet af min træningsuge at træne skuldre 2 gange da det er en af de muskelgrupper der er vigtigt der står frem i bodyfitness.. biceps træner jeg kun en gang om ugen og triceps gerne 2 gange om ugen, da min biceps bliver meget voldsom og ikke må overskygge triceps..

Ligeledes arbejder jeg tit dobbelture.. fra 6 el 7 morgen til kl. 22 aften.. så er det med at planlægge min træning derefter :)


Okay, så du træner efter weakpoints. Det er også tildels fornuftigt. Jeg mener man bør træne, og få bygget sig et solidt fundament før man tænker disse baner. Man kan jo altid stille og rolig sætte en ekstra øvelse på en muskelgruppe man synes halter, men at give specielle dage til weakpoints synes jeg er for tidligt. Ved ikke om bare er mig, men jeg synes der stadig kan bygges lidt overall masse på. Men det kan godt være det er din BF der driller mine øjne. Keep working i hvertfald. Vil ikke blande mig i din træning, hvis du selv mener, at du har styr på det :wink:


Kald det hvad du vil, nu kan jeg jo se ud fra din alder at du ikke har trænet halvt så mange år som mig.. og jeg har styrketrænet i over 10 år.. Og har et solidt fundament, hvis du vil kalde det, det. Og jeg træner efter hvordan man som bodyfitness atlet skal se ud på scenen.. har haft en af de dygtiske kvindelige atlether som træner, så tror nok at jeg træner som jeg skal.. så du må godt blande dig i min træning.. for ved at jeg træner som jeg burde, så du må have den holdning til min træning som du vil :)


Jeg kan se du ikke har fået din træningoplæg fra Norah. Jeg kender Norah fra min tid i Odense og ved hun ikke ville lave noget der minder om den træning du praktiserer.
Det er ærgerligt du ikke vil dele dine tanker om hvorfor du strukturerer din træning som du gør, men i stedet bliver fornærmet. Dem der kommer på et forum som bb.dk vil gerne lære mere om træning, og selv hvis du mener du ikke kan lære noget her, ville det være meget positivt hvis du delte dine tanker bag din træning med andre..

Mvh Poul (19 års træningserfaring og 10 års erfaring i fitness branchen) Hansen.


Hej Poul :) Du har ret Norah har ikke lagt min træningsplan, men hun har set mig hver uge -14 dage.. i tiden op til min første konkurrence.. og har været tilfreds med hvad jeg har opnået på den korte tid.. Og jeg har aldrig sagt at jeg ikke kan lære noget.. man kan lærer meget, jeg er ny indefor bodyfitness konkurrencer.. og tager meget gerne imod råd og konstruktiv kritik.. det er det man lære noget af.. Og jeg er på ingen måder blevet fornærmet over hvad joey har skrevet, men der er mange måder at skrive tingene til en på, kan da godt være at jeg har misforstået Joey. Men bare fordi han mener min træning er utruktureret og at jeg ikke burde træne således, er det jo ikke ensbetydende med at jeg vil give ham ret.. :)
Og som jeg skrev til Joey tidligere, så træner jeg efter hvordan man som bodyfitness atlet skal se ud på scenen.. derfor træner jeg skuldre 2 gange om ugen, da de gerne skal stå frem. Biceps kun en gang om ugen og triceps 2 gange om ugen.. For ellers bliver min biceps for markant.. og dette er noget jeg har fået af vide af Norah.. Hvis man går ind og kigger på Kristina Dybdahls træningsplan så ser den meget ud som min.. :) Men Poul du har mange års erfaring, og tager gerne imod råd. Godt nytår. :D

Dybdahls program fra hendes hjemmeside:

mandag: triceps/skulder
tirsdag: bryst
onsdag: ryg
torsdag: skulder
fredag: triceps
Lørdag fri
søndag: ben
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tillader mig at blande mig i debatten :)
Nu er det jo individuelt hvad der virker for folk, så at din træningsplan ligner Kristinas (som ligger på hjemmesiden der ikke er blevet opdateret de seneste 2år, udover med billeder) i forhold til hvilke muskelgrupper du træner hvornår er ikke et validt argument i mine øjne.
Jeg synes desuden det er irrelevant hvor mange års træningserfaring du har, men at det er meget vigtigere hvilke resultater du fået på i den tid du har trænet? Man kunne fristes til at sige at formen burde være bedre hvis du har haft styr på din træning så længe?
Når det så er sagt har jeg stor respekt for at du ved hvad der virker for dig. Ligegyldigt hvad andre mener så længe du selv mener formen forbedres som den skal.

Pøj pøj med projektet og glæder mig som sagt til at følge din log frem mod DM 2010:)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 5. feb 2008, 22:15
Geografisk sted: Valby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Misslaw skrev:Tillader mig at blande mig i debatten :)
Nu er det jo individuelt hvad der virker for folk, så at din træningsplan ligner Kristinas (som ligger på hjemmesiden der ikke er blevet opdateret de seneste 2år, udover med billeder) i forhold til hvilke muskelgrupper du træner hvornår er ikke et validt argument i mine øjne.
Jeg synes desuden det er irrelevant hvor mange års træningserfaring du har, men at det er meget vigtigere hvilke resultater du fået på i den tid du har trænet? Man kunne fristes til at sige at formen burde være bedre hvis du har haft styr på din træning så længe?
Når det så er sagt har jeg stor respekt for at du ved hvad der virker for dig. Ligegyldigt hvad andre mener så længe du selv mener formen forbedres som den skal.

Pøj pøj med projektet og glæder mig som sagt til at følge din log frem mod DM 2010:)


Takker :) Ja jeg er også godt klar over at dybdahls træningsprogram på hjemmesiden er gammel, men som jeg også skrev så er det med konkurrence helt nyt.. og jeg føler selv at jeg har opnået det jeg kunne på de 7 måneder jeg har brugt, fra jeg besluttede mig til at stille op, til at jeg gjorde det..
Og du har helt ret i at min form burde/ kunne have været bedre nu .. jeg har styrketrænet i 10 år, men det har dog ikke altid været på et niveau som nu.. det skal lige siges at jeg har haft rigtig store problemer med min vægt i rigtig mange år (overspisning), og da jeg vejede mest var jeg oppe på 80 kg.. så jeg har været meget overvægtig da jeg jo kun er 163 cm høj.. og det var ikke musklerne der vejede så meget.. så må sige bare det at stå på scenen har været en rigtig stor sejre for mig.. noget jeg aldrig havde drømt om kunne lade sig gøre.. Og det er åbenbart kommet til at lyde sådan i min log som om jeg mener at jeg ved alt og ikke vil hører på andre, hvilket ikke var meningen.. for jeg mangler at lærer en masse endnu.. det er en svær verden at finde rundt i når vi snakker træning og konkurrence.. og tager meget gerne imod konstruktiv kritik.. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 17. jan 2009, 08:40
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Næste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 76 gæster