Som nævnt ovenover er jeg ny både her inde og nok også en rookie i centeres (Efter nogens mening).
Jeg sad lige og skrev med en kammerat om min træning om at jeg træner på maskiner pt og egentlig godt kunne tænke mig at starte på at træne løse vægte.
Som det ser ud nu (i centeret i dag) foregår benpres med 200kg, biceps med 40kg, triceps 30kg, mave 75/80kg, ryg 60/70 kg (mener jeg), bryst/skuldre (maskine med primær vægt på bryst og sekundært skuldre) 50/60kg og resten kan jeg ikke huske i hovedet før jeg sidder i øvelsen (hver træning starter med et kvarteres løb med 14 km/t).
Men da det gik op for mig i dag at jeg ikke kunne få mere ud af benpresmaskinen tænkte jeg at det nok var på tide at rykke skridtet hen imod de løse vægte.
Min tidligere omtalte kammerat nævnte dog for mig at kosten svarer til 70% af resultatet og træning svarer til 30% og så henviste han mig hertil hvor han mente alle mine spørgsmål kunne besvares
Det jeg egentlig søger er vel en smule vejledning til både kost og træning. Da jeg ikke søger den helt overdimensioneret krop men derimod den atletisk bygning ved jeg ikke om der er noget særligt jeg skal være opmærksom på, evt. mange gentagelser kontra få hårde? Som sagt er ny men vil gerne blive klogere