Jeg ønsker lidt at komme lidt ned i fedtprocenten, så derfor cutter lidt i kosten og styrketræner i håb om ikke at miste for meget af muskelmassen.
Pt. kører jeg 3 x styrketræning og 3 x 30 mins cardio træning i gode intervaller. Har nogenlunde styr på cardioen, men er stadig lidt forvirret på styrketræningsområdet, da jeg ser mange delte meninger og utallige timers læsning.
Har dog læst https://www.bodybuilding.dk/lifters-helpfile-v-3-t88385.html, som nævner, at man helst skal ramme muskelgrupperne 2-3 gange om ugen med 10 eller flere sæt pr. muskelgruppe.
Ville det så være optimalt for en nybegynder som mig, at tage 4 sæt af 8-10 reps pr. muskelgruppe 3 gange om ugen i et fullbody program? Tænker det ville resultere i 3 x 4 (12) sæt pr. muskelgruppe, som netop lever op til artiklens "krav".
En forlårsdominant underkropsøvelse (fx squatvarianter, split squats, benpres) (4 x 8-10)
En bagkædedominant underkropsøvelse (fx dødløftvarianter, back raises, glute ham raises) (4 x 8-10)
Et horisontalt pres (fx bænkpresvarianter, push ups) (4 x 8-10)
Et vertikalt pres (fx skulderpres, dips) (4 x 8-10)
Et horisontalt træk (row-varianter) (4 x 8-10)
Et vertikalt træk (pull ups, chin ups, pull downs) (4 x 8-10)
Tænker så at tage en øvelse, 4 sæt af 8-10 reps på hvert område. Tænker selvfølgelig at variere øvelserne, hvis det overhovedet giver mening?
Håber ikke jeg er helt ude i hampen, og håber selvfølgelig på lidt feedback, da jeg virkelig ønsker at komme bedre fra start denne gang 

Hvem er her?!