Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

har du et link eller egen plan over full body program?
Er forvirret over dit svar 5..det hænger ikke sammen med spørgsmål 5 men nvm 

koifishdk skrev:Hey drenge! lige lidt forhistorie:
Da jeg var yngre var jeg i ganske god form og havde et godt stofskifte, så tænkte ikke så meget over tingene. Jo ældre jeg blev jo dovnere blev jeg og mit stofskifte ændrede sig drastisk. Jeg er nu sidst i tyverne og har altid udskudt fitness da jeg hader at være den mindste i centeret. Anyway, midt i Maj tog jeg mig sammen og er nu kommet i fitness world 3 gange ugentligt siden. Selvom jeg godt kan se lidt resultater allerede på især skuldre og arme så har jeg stadig en håndfuld spørgsmål
Det skal siges at jeg er bekendt med cutte, bulke etc. og det er mig bekendt at for at tabe sig skal indtage færre kalorier end man får brændt af
1) Jeg er 183cm høj og vejer 88-89kg. Når man kigger på mig kan man ikke se at dette er min vægt da jeg ser forholdsvis slank ud påklædt. Mit problem er at alt mit fedt sidder på maven, det ikke blæver men mere "hårdt fedt" hvis det giver mening? Min egentlige plan var styrketræning 3 gange om ugen og cardio og mave 2 gange om ugen. Problemet er at jeg meget hurtigt gik død i cardio da det simpelthen er "kedeligt" jeg er klar over at størstedelen af et vægttab sker gennem kost. Jeg spiser ganske sundt, mit problem er drikkevarene. I guess det egentlige spørgsmål er, hvor vigtigt er cardio for flad mave/sixpack. Er det supernødvendigt eller kan det klares gennem kost og maveøvelser?
2) Mit standard skulder/arme program ser således ud(beklager at nogle af dem ikke er rigtige navne):
Biceps curls med håndvægte
Hammer curls med håndvægte
bend over lateral raise med håndvægte
military press
Triceps pushdowns
cable crossover
bænkpres(smith maskine)
Shoulder press(maskine)
Chest press(maskine)
Seated rows(maskine)
Alle køres 4set/8reps engang imellem lidt mere, triceps pushdown ofte 4x10
Hvordan ser dette ud? Og hvad kan i anbefale
3) Jeg har minus balance. Hvis man læste ovenfor kan man se at jeg bruger smit maskinen til bænk. Simpelthen fordi jeg har minus balance. Dette gælder både bænk samt hvis jeg ligger ned og presser håndvægte op. Er disse friøvelser hamrende vigtige og i så fald hvordan fikser jeg balancen? Jeg har hørt nogle sige smith maskine er lort, er dette rigtigt?
4) Jeg kan simpelthen ikke lave dips, og kun enkelte pullups. Er dette fordi jeg bare er svag? Eller har det noget at gøre med at det er svært at hive sig selv op når man vejer sidst i firserne?
5) Nogen der har erfaring med håndled? I starten forsøgte jeg mig med både armbøjninger og barbell curls, problemet er at - især ved barbell curls- at der skyder en vanvittig smerte gennem mit venstre håndled(især ved set 4) så jeg har måttet opgive den del. Nogen der ved hvad dette kan være? Den er der også ved standard curls, bare ikke i så høj grad at det bliver umuligt.
6) Jeg har seriøst pigehåndled, er det bare ærgeligt eller kan de gøres tykkere? Det kan de vel ikke da håndled vel bare er knogle og hud/fedt?
Beklager mængden af spørgsmål! Håber nogen vil tage sig tid og svare på dem. På forhånd tak!

Opal skrev:Skulder og armprogram??? Det der lyder seriøst som noget discopump! – ej… spøjs til siden.
For at svare lidt mere konkret:
1. Du har ikke brug for cardio for at tabe dig. Det hjælper… men er ikke strengt nødvendigt. – du skal bare være i et calorie underskud.
2. Kan du ikke lave pulups eller dips, så har du enten en alvorlig sygdom, - eller så er du for svag – endnu.! Alt kommer med tålmodighed.
3. I forhold til dit håndled – underarmstræning kan gøre underværker. Google it!
Helt generelt i forhold til din træning.. så kan jeg kun sige: ”SQUAT”! Og så squat noget mere… og lidt mere squat! Squat 3 gange om ugen hvis du kan…!
Kør noget simpelt 5x5 eller Starting Strength.
http://www.bodybuilding.com/fun/startin ... bible.html
Kør det i 3-4 mdr…. så skal du nok kunne lave nogle seriøse pulups og dips bagefter.

awesome skrev:^mon ikke der menes, at hvis man er fysisk ude af stand til det? Som i: "mangler en arm"?![]()
For han fortsætter jo med "eller du er for svag"
awesome skrev:^mon ikke der menes, at hvis man er fysisk ude af stand til det? Som i: "mangler en arm"?![]()
For han fortsætter jo med "eller du er for svag"

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster