Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

A Menace To Chicken skrev:Ser fint ud, dog ville jeg lægge dødløft på bendagen - efter squat, så du ikke straffer bagkæden to dage i træk.
Trapz kan du lægge sammen med skuldrene, hvis du vil have en højere frekvens dér.

A Menace To Chicken skrev:Som det ser ud nu, ligger dødløft i forlængelse af rygtræningen - som er dagen før bentræningen, det var dét der fik mig til at foreslå at lægge dødløft sammen med ben. Da jeg kørte det samme split, havde jeg først dødløft sammen med ryg, og ben dagen efter, hvilket nogengange betød at mine ben og læn var en smule brændt af når jeg så skulle squatte osv. Det hjalp at lægge dødløft sammen med ben, efter squats, selvom det selvfølgelig betød at jeg ikke kunne svinge heeelt så mange kilo som før i dødløft, fordi (som Illisher er inde på) squats er meget takserende for benene. I sidste ende splittede jeg det hele yderligere op, både for at kunne holde dødløft og squats adskilt men også for at få en højere frekvens på ben og ryg, og mere volumen på delts. Så så det pludselig sådan her ud:
1: bryst og ryg
Bænkpres, skrå bænk, flyers.
Rackpulls, Chins ell. pulldowns, rows.
2: ben
Squats (wide-stance), legpress ell. hacksquats, legcurls, legextensions ell. lunges, calf-raises (seated ell. standing)
3: delts og trapz
OH-presses (DB's, mili ell. smith) reverse flyers, latraises, front raises, shrugs.
4: ben og ryg
Dødløft, squats (narrow-stance) ell. walking lunges, calfraises.
Chins ell. pulldowns, rows, DB-pullovers.
5: gunz
Dips, CG-bænk (evt. rev-grip), DB-extensions ell. fransk pres, pushdowns.
EZ-bar curls ell. BB-curls, concentration curls, hammercurls ell. cable-curls.
6: off.
7: forfra.
.. i det split er der plads til rig variation, samt div. maveøvelser og gripexercises. Jeg har har kørt en del splits efterhånden, fra fullbody og op til 7-split, men ovenstående model, samt det 3-split du spørger til, er de splits som jeg har oplevet de bedste resultater med.
.. OG !!!
Du kan roligt køre 3-splittet seks dage om ugen, bare du æder og sover nok.
Vedr. dit sidste spørgsmål.. - frekvensen på bryst kommer til at lyde noget ala to gange om ugen direkte (via bænk + iso, på bryst/ryg-dag) og derudover to gange indirekte, via skulder/tricep/biceps-dagen - selvfølgelig forudsat at du kører compoundøvelser til triceps, især, som dips og CG-bænk. Det samme vil dog ikke være tilfældet med ryggen, den rammes kun to gange om ugen direkte på bryst/ryg-dagen. Frekvensen på ryg kan selvfølgelig tweakes ved at inkuldere chinups med smalt greb ifbm. biceps-træning på skulder/tricep/bicepdagen, samt evt. pre-exhaust-supersets til biceps, hvori du først køre isolation (som i curls) og derefter pullups ell. rows lige bagefter for at presse det sidste juice ud af bisserne.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster