Jeg har kørt forskellige programmer, hvor bentræning har indgået i mindre grad, både i et fullbody program og lige nu et 3 split program, hvor der er en bendag for sig selv, sidstnævnte har jeg kørt ben 2 gange om ugen, hvor de sidste 4 dage, har været til overkroppen.
Kan mærke at 3 split programmet har givet mig mere styrke i benene og er blevet meget bedre til at squadé, men i mit kommende program vil jeg gerne have endnu mere ben ind istedet for overkrop, da jeg har rimelig tynde ben og gerne vil gøre noget ved det, så vil gerne høre idéer fra nogle der måske har været i samme situation
Har gået og tænkt på at jeg skulle vende det om og få endnu mere bentræning ind i et split program.
Idéen jeg pønser lidt på ville måske være at køre.
uge 1:
mandag: ben.
tirsdag: overkrop
Onsdag: ben.
Torsdag: overkrop.
Fredag: ben.
Lørdag: hviledag.
Søndag: ben.
uge2:
Mandag: overkrop.
Tirsdag: ben.
Onsdag: overkrop.
Torsdag: ben.
Fredag: overkrop.
Lørdag: ben.
Søndag: hviledag.
Sådan at jeg kører ben 4 gange, den éne uge og 3 gange ben i nr. 2 uge.
Vil gerne have mere fokus på ben i det kommende program og træne overkroppen lidt mindre, ikk fordi den er perfekt overhovedet.
Ved godt den er lidt hård med så meget ben, men det er ligesom det sted hvor jeg mangler en del på kroppen.
Så vil gerne høre idéer og erfaringer.
Og bye the way, har jeg hørt at det er sværere at ta på, på benene end overkroppen?