Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Thomas Jagd skrev:Ja, det kan til en vis grad øge din kondition. Du skal bare huske at træning er meget specifikt. Så fordi du bliver bedre til at gennemføre din cirkeltræning, og til trods for at der sker positive tilpasninger i hele hjerte-lunge-kar systemet, så bliver du ikke nødvendigvis hurtigere på 5 km løb.

NiclasPiklas skrev:Thomas Jagd skrev:Ja, det kan til en vis grad øge din kondition. Du skal bare huske at træning er meget specifikt. Så fordi du bliver bedre til at gennemføre din cirkeltræning, og til trods for at der sker positive tilpasninger i hele hjerte-lunge-kar systemet, så bliver du ikke nødvendigvis hurtigere på 5 km løb.
Hvordan skulle det så øge min kondition, hvis jeg ikke kan løbe 5 km bedre end før? Eller tænker du specifikt på hurtigheden?

Illisher skrev:Læste denne for en uges tid siden,der står en del om hvordan hjertet reagere på bodybuilding og alm kadio træning.. Faktisk meget spændene læsning

Thomas Jagd skrev:NiclasPiklas skrev:Thomas Jagd skrev:Ja, det kan til en vis grad øge din kondition. Du skal bare huske at træning er meget specifikt. Så fordi du bliver bedre til at gennemføre din cirkeltræning, og til trods for at der sker positive tilpasninger i hele hjerte-lunge-kar systemet, så bliver du ikke nødvendigvis hurtigere på 5 km løb.
Hvordan skulle det så øge min kondition, hvis jeg ikke kan løbe 5 km bedre end før? Eller tænker du specifikt på hurtigheden?
Jeg tror ikke du forstår min indlæg. Dit potentiale i løb bliver selvfølgelig forøget, hvis der sker gavnlige tilpasninger i dit kredsløb. Men for at blive bedre til at løbe, er du nødt til at træne løb. Det kaldes træningsspecificitet. Folk der løber meget, og kommer i god løbemæssig kondition, bliver jo heller ikke bedre til at svømme langt.

Kæmperen skrev:Illisher skrev:Læste denne for en uges tid siden,der står en del om hvordan hjertet reagere på bodybuilding og alm kadio træning.. Faktisk meget spændene læsning
Hvilken?

Kæmperen skrev:Thomas Jagd skrev:NiclasPiklas skrev:Thomas Jagd skrev:Ja, det kan til en vis grad øge din kondition. Du skal bare huske at træning er meget specifikt. Så fordi du bliver bedre til at gennemføre din cirkeltræning, og til trods for at der sker positive tilpasninger i hele hjerte-lunge-kar systemet, så bliver du ikke nødvendigvis hurtigere på 5 km løb.
Jeg tror ikke du forstår min indlæg. Dit potentiale i løb bliver selvfølgelig forøget, hvis der sker gavnlige tilpasninger i dit kredsløb. Men for at blive bedre til at løbe, er du nødt til at træne løb. Det kaldes træningsspecificitet. Folk der løber meget, og kommer i god løbemæssig kondition, bliver jo heller ikke bedre til at svømme langt.
Man kan faktisk godt overføre noget af sin aerobe kapacitet fra landevejen til vandet. Det har jeg i hvertfald selv oplevet og ved også at andre af mine landsholdkammerater kan sige det samme.
Men ellers vil jeg give dig ret Thomas.

Thomas Jagd skrev:NiclasPiklas skrev:Thomas Jagd skrev:Ja, det kan til en vis grad øge din kondition. Du skal bare huske at træning er meget specifikt. Så fordi du bliver bedre til at gennemføre din cirkeltræning, og til trods for at der sker positive tilpasninger i hele hjerte-lunge-kar systemet, så bliver du ikke nødvendigvis hurtigere på 5 km løb.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster