Er der nogle som har en effektiv måde, at komme butwinks under squat til livs?
Overordnet er det ingen tvivl om, at jeg ikke er den mest smidige person på jorden, og det er muligt min teknik ikke er 100% perfekt.
Dog syntes jeg, at jeg har opbygget en fornuftig grundteknik i diverse basicøvelser
lige med undtagelse af squat
Så snart jeg nærmer mig parallel begynder min røv, at krumme voldsomt ind under mig, og uanset belastning / hvor meget jeg end fokusere på at lade vær sker det! Det er nærmest som om det er fysik umulig for mig at undgå
Som opvarmning udfører jeg dynamisk udstrække et program med 6 øvelser lavet af Maxer
(Det gør mine squat lidt bedre, men det er som om det kun er kortvarig, da min smidighed stort set er den samme som første gang jeg begynde på programmet)
Har kort varigt forsøgt at supplere med statisk udstrækning, foamrolling og "yoga" øvelser, men er hurtig gået død i det, da jeg ikke har følt nogen forskel.
(Den eneste måde jeg kan lave et dybt squat med "god teknik" er hvor jeg holder balancen med en rippe foran mig.)
Det er mulig, at det jeg søger er mere vedholdenhed, men jeg har lidt på fornemmelsen, at jeg sætte ind nogle forkerte steder eftersom min fremgang stort set udebliver.
Hvad jeg kan gøre ?
Vh Martin