Så er prototypen på programmet færdig.
Mandag:
Balanceboard øvelse
Calfraise
Bulgarian Splitsquat
Back Squat
Stepups
Glute Ham Raises
Dragonflies
Chrunches
Tirsdag:
Reverse Flies
Palmgrip D. Rows
Pulley Rows, Closegrip
Benchpress.
Dumbbell Military Press
Pressdowns, Cable
Seated Lateral Raises
Arnold Holds
Ondsdag:
Balanceboard
Calfraises
Bulgarian Splitsquat
Etben- Romanian-Dødløft
Zerker Squat
Wide HipThrust
Etben- Benpres
Abswheel
Fredag:
Dødløft
Gluteham Raises
Farmerswalk
Palmgrip B. Row
Alternate D. Row
Batwing Row
Barbell Curl
Lørdag:
Reverse Flies
Chest Flies
Dips
Dumbbell Bench
Benchpress, let, tekniktræning
Pressdowns, V-bar:
Lateral Raises
Arnold Holds
Det ser jo umiddelbart vanvittigt ud, men det er få sets per øvelse, nogle få øvelser kun 1 set. Mange gentagelser, ingen super tunge vægte.. Øvelserne skal forhåbentlig få alle ubalancer frem i lyset, så jeg kan notere dem og arbejde ekstra på at få dem afklaret. Forhåbentlig vil planen også samtidigt gøre noget ved mine forfærdelige balance og fokus, især er det min core, skuldre og bagdel der skal engageres på nye, udfordrende måder. Det bliver lidt træls, men målet forude er en sundere, mere atletisk krop!
Dagens Træning: (Mandagsøvelserne)
Det var chokerende svært at holde fokus, men det lykkedes mig at udføre nogle gode, koncentrerede sessioner på balanceboardet; et ben, uden vægt som en start.
Det primede mig til gengæld rigtig godt til Bulgarian splitsquats, som teknisk set gik bedre end nogensinde.
Derefter improviserede jeg lidt og prøvede et-bens dødløft. Fik smidt 50 kg på, og så forsøgte jeg. Med stort besvær fik jeg taget et par gentagelser, før jeg begyndte at tippe til det modsatte bens side. Der var også en overdreven skæren i højre hofte i bunden af løftet, hvilket skulle vise sig at være grundet enten uflexible indelår eller hofte. Jackpot! Jeg var lidt af et spøjst skue, først prøvede jeg at stikke benet bagud, men det virkede slet ikke, så prøvede jeg at folde benet bag det andet, og det virkede meget bedre! Efter 3 prøvesets, fandt jeg en nogenlunde rytme og fik lavet 8 gode gentagelser på begge ben, dog med størst besvær på højre.
Backsquat gik bare slet ikke i dag. Jeg klappede sammen som en saks. Helt utroligt med min krop; går der 2 uger uden træning, så er jeg verdens mest uflexible menneske igen.

Tydeligt var det, at det største problem var igen stive indelår/hofteskål, plus et over stramt øvre bryst.
Træningen var hårdere mod mig end jeg ville have troet. Jeg gik pludselig helt kold, og så måtte jeg slutte for i dag.
Men tydeligt er det, at selvom jeg kan putte sindsyge vægte op (På de gode dage!) og kan løbe et halvmarathon, så kan man stadig være i røvdårlig form når det kommer til stykket!
Arghh! Det gør mig jo helt led ved mig selv

Men det giver da blod på tanden og ny motivation!