Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1443
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1440

Følg bodybuilding.dk på

omega 3-6-9 eller advocado

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hvad er sundest, en kapsel med omega 3-6-9 eller feks en halv advocado om dagen?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Personligt ville jeg da foretrække at få min olie gennem den normale kost, men det kan være svært for mig (og andre), da jeg eksempelvis ikke kan lide fisk! Advocado indeholder fortrinsvis monoumættede fedtsyrer, så du får altså ikke det vilde indtag af alfalinolensyre (omega 3) og linolsyre (omega 6) gennem den! Jeg så helst at mine kosttilskud er tilskud til en i forvejen sund og varieret kost :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville ikke spise advokado blot for oliens skyld. Så hellere få det gennem hørfrø olie eller omega 3 fiskeolie(uden fiskesmag). Man skal bare være sikker at omega 3 og 6 ratioen er tilpas fordi omega 6 medvirker en smule til at øge estrogen niveauet i kroppen. Dog læste jeg også i en anden olie tråd for nogle måneder siden at det også havde andre negative virkninger hvis man fik for meget af det.

Logbog: Ingen logbog

Mandenibusken999 skrev:Jeg ville ikke spise advokado blot for oliens skyld.

Why, synes det er en fantastisk grund?
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Mandenibusken999 skrev:Jeg ville ikke spise advokado blot for oliens skyld. Så hellere få det gennem hørfrø olie eller omega 3 fiskeolie(uden fiskesmag). Man skal bare være sikker at omega 3 og 6 ratioen er tilpas fordi omega 6 medvirker en smule til at øge estrogen niveauet i kroppen. Dog læste jeg også i en anden olie tråd for nogle måneder siden at det også havde andre negative virkninger hvis man fik for meget af det.

jeg faar ingen fedtstoffer overhovedet i min kost udover den natrulige smule i min fiberblanding om morgenen, spiser stort set kun kylling/kalkun og groentsager, derfor tager jeg hver morgen en kapsel med 3-6-9
men nu fortalte en person mig at det er vigtigere med feks advocado da den saetter ekstra skub i fedtforbraendingen?
men alle de kcal, jeg kan ikke faa mig selv til at spise den, det er nemmere med en kapsel.

igen faar man saa mange forskellige ting at vide..
Brugeravatar

Lithium skrev:Hvordan virker det med at advocadoen sætter skub i fedtforbrændingen ?...den var ny for mig

jeg lagde også mærke til jeg rynkede brynene der. Den vil jeg gerne have uddybet.
Det er kun dem, der ikke har råd til at stå i baren, der danser.
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Avocado er absolut sund spise med et fornuftigt indhold af vegetablisk monoumættet fedt.
Jeg ville dog i dit sted helgardere mig og snuppe en god kapsel fiskeolie i ny og næ. SPECIELT hvis det vitterligt er det eneste fedtstof i kostplan, det er jo direkte usundt. :shock:

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 85.00

Gør den heller ikke. Det gør flerumættede fedtsyrer, især omega-3 dog, selvom man meget sjældent kan snakke om at en fødevarer "sætter fut i forbrændingen".

Hvis vi snakker sundhed, syns jeg da du skal spise den advocado. Det er en sund frugt, og den indeholder det fedt, jeg har en fornemmelse af du ikke får for meget af.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Smeden skrev:Gør den heller ikke. Det gør flerumættede fedtsyrer, især omega-3 dog, selvom man meget sjældent kan snakke om at en fødevarer "sætter fut i forbrændingen".

Hvis vi snakker sundhed, syns jeg da du skal spise den advocado. Det er en sund frugt, og den indeholder det fedt, jeg har en fornemmelse af du ikke får for meget af.

saetter en masse proteiner ikke fut i forbraendingen?
jeg har da aldrig tabt mig saa meget som efter jeg spiser meget protein...
Brugeravatar

annmarie skrev:
Smeden skrev:Gør den heller ikke. Det gør flerumættede fedtsyrer, især omega-3 dog, selvom man meget sjældent kan snakke om at en fødevarer "sætter fut i forbrændingen".

Det er nok fordi du spiser mindre kulhydrat og sikkert også færre kalorier? Protein sætter ikke merer "fut" i forbrændingen med kulhydrat.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:
annmarie skrev:

Det er nok fordi du spiser mindre kulhydrat og sikkert også færre kalorier? Protein sætter ikke merer "fut" i forbrændingen med kulhydrat.

Muligvis... du har sikkert ret, maaske er det bare noget jeg bilder mig selv ind.
Brugeravatar

Protein giver en større mæthedsfornemmelse end kulhydrat, så måske spiser du bare generelt mindre derfor vægttabet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster