Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1541
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1538

Følg bodybuilding.dk på

Omkring søvn

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej derude.
Nu har jeg et arbejde hvor jeg ofte skal møde ind klokken 04:00 :x
Mon der er nogen herinde som ved meget om søvn og søvncyklus.

Jeg er ærlig talt lidt træt af at skulle gå i seng klokken 20:00 får at få 7 timers søvn.
Kan man ikke f.eks. gå i seng klokken 23:00 sove til klokken 03:00. Altså 4 timer. Og så når jeg får fri klokken 11:00, så kan jeg jo sove i 3 timer.

Nogen som har prøvet det? Og nogen som ved om det er optimalt for kroppen?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Dit arbejde er jo lort.

Bottomline er, natarbejde er unaturligt og usundt.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog

Jeg står ofte op klokken 03 for at møde klokken 04, jeg går i seng klokken 21 og det fungerer fint for mig :-) Kan du fungerer optimalt på dit job efter kun 4 timers søvn?
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Deal with it. Har stået op 2:45 de sidste 2 år nu. Pengene kommer ikke af sig selv :-)

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

SandyFrink skrev:Dit arbejde er jo lort.

Mine arbejdstider er lort sådan cirka 3 gange om ugen ja... Mit arbejde er ikke lort nej. Og hvordan kan du overhovedet sige det, når jeg ikke engang har sagt hvad jeg beskæftiger mig med?

ZinK_ skrev:Deal with it. Har stået op 2:45 de sidste 2 år nu. Pengene kommer ikke af sig selv :-)

Klokken 2:45... Er det fordi du bor langt fra jobbet eller? Men ja, der er sgu ikke andet at gøre end at bide det sure æble de 3 gange om ugen det sker.

Storfod skrev:Jeg står ofte op klokken 03 for at møde klokken 04, jeg går i seng klokken 21 og det fungerer fint for mig :-) Kan du fungerer optimalt på dit job efter kun 4 timers søvn?

Er du bager elev eller lign.? Fordi det er jeg.

kaspern skrev:
SandyFrink skrev:Dit arbejde er jo lort.

Mine arbejdstider er lort sådan cirka 3 gange om ugen ja... Mit arbejde er ikke lort nej. Og hvordan kan du overhovedet sige det, når jeg ikke engang har sagt hvad jeg beskæftiger mig med?

Fordi natarbejde kategorisk set er lort.

Er du klar over hvad risikoen for diverse sygdomme er pga natarbejde?

Jeg forestiller mig ikke at natarbejde generelt er lønnet så der kompenseres tilstrækkeligt for dette.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Hvis du er åben for at eksperimentere findes der flere forskellige metoder til at have mere vågen tid på, de mest almindelige er beskrevet her: http://highexistence.com/alternate-sleep-cycles/

Har selv kørt Uberman/Polyfasesøvn i 6 uger mens jeg skrev SRP for mange år siden, og jeg ikke havde nogen forpligtigelser i forhold til arbejde e.lign. Efter 8 dages tilvænning (som zombie) skrev jeg opgaven færdig på 2 dage - der er ikke så meget andet at lave når alle andre sover, generelt var det en evig opgave at finde ting at lave. Specielt fordi at alt skal planlægges efter at man kan få lov at sove tyve minutter hver fjerde time. Da normal skolegang begyndte igen måtte jeg vende tilbage til en normal døgnrytme. Her oplevede jeg til gengæld at jeg i lang tid ikke skulle sove mere end 3-4 timer for at være fuldt udhvilet. Er i dag tilbage på 6-7 timer.

Vær opmærksom på at hvis du ønsker at ændre dit søvnmønster, så bør du holde dig helt fra koffein og andre opkvikkende midler. Nul kaffe, cola, energidrik m.fl.

Derudover kan jeg anbefale at finde noget musik eller en lyd (en af de der søvn-apps) som kan hjælpe dig med at falde i søvn, ligesom at du også bør finde noget der kan vække dig. Du kan eventuelt lave en 30 mins mp3 som du starter når du lægger dig til at sove med 5 minutters stille musik til at falde i søvn til, som derefter bliver til stilhed/bølger/fuglekvidren i 20-25 minutter, efterfulgt af noget virkelig højt og meget forfærdeligt musik/larm, så du er helt sikker på at vågne. Som gerne med headset om nødvendigt, det hjælper med at lukke andre lyde helt ude i dagtimerne.

Ellers er der ikke så meget andet at gøre end bare at "Deal with it" som ZinK_ pointerer - det er også lettere at få til at passe ind med Muay Thai-træningen og centeret.

Nu nåede SandyFink at nævne det mens jeg sad og skrev, men ja, natarbejde er slemt, det er der dog andre der gerne vil fortælle om, bl.a. Videncenter for Arbejdsmiljø: http://www.arbejdsmiljoviden.dk/Viden-o ... -helbredet
Hurtig og sikker online konsultation hos Treated.com

Reputation point: 40

Geografisk sted: Manchester, UK

kaspern skrev:
Storfod skrev:Jeg står ofte op klokken 03 for at møde klokken 04, jeg går i seng klokken 21 og det fungerer fint for mig :-) Kan du fungerer optimalt på dit job efter kun 4 timers søvn?

Er du bager elev eller lign.? Fordi det er jeg.

Jeg er lastbilchauffør, og jeg bestemmer egentlig selv hvad tid jeg vil møde, men jo tidligere jeg møder
desto tidligere får jeg fri :D Og jeg kører ofte til vest/midt/syd/Nordjylland (fra Odense)..

Så hellere møde klokken 04 og få fri f.eks. kl. 14, end møde klokken 07 og få fri 17 :mrgreen:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

TreatedDK skrev:Hvis du er åben for at eksperimentere findes der flere forskellige metoder til at have mere vågen tid på, de mest almindelige er beskrevet her: http://highexistence.com/alternate-sleep-cycles/

Har selv kørt Uberman/Polyfasesøvn i 6 uger mens jeg skrev SRP for mange år siden, og jeg ikke havde nogen forpligtigelser i forhold til arbejde e.lign. Efter 8 dages tilvænning (som zombie) skrev jeg opgaven færdig på 2 dage - der er ikke så meget andet at lave når alle andre sover, generelt var det en evig opgave at finde ting at lave. Specielt fordi at alt skal planlægges efter at man kan få lov at sove tyve minutter hver fjerde time. Da normal skolegang begyndte igen måtte jeg vende tilbage til en normal døgnrytme. Her oplevede jeg til gengæld at jeg i lang tid ikke skulle sove mere end 3-4 timer for at være fuldt udhvilet. Er i dag tilbage på 6-7 timer.

Vær opmærksom på at hvis du ønsker at ændre dit søvnmønster, så bør du holde dig helt fra koffein og andre opkvikkende midler. Nul kaffe, cola, energidrik m.fl.

Derudover kan jeg anbefale at finde noget musik eller en lyd (en af de der søvn-apps) som kan hjælpe dig med at falde i søvn, ligesom at du også bør finde noget der kan vække dig. Du kan eventuelt lave en 30 mins mp3 som du starter når du lægger dig til at sove med 5 minutters stille musik til at falde i søvn til, som derefter bliver til stilhed/bølger/fuglekvidren i 20-25 minutter, efterfulgt af noget virkelig højt og meget forfærdeligt musik/larm, så du er helt sikker på at vågne. Som gerne med headset om nødvendigt, det hjælper med at lukke andre lyde helt ude i dagtimerne.

Ellers er der ikke så meget andet at gøre end bare at "Deal with it" som ZinK_ pointerer - det er også lettere at få til at passe ind med Muay Thai-træningen og centeret.

Nu nåede SandyFink at nævne det mens jeg sad og skrev, men ja, natarbejde er slemt, det er der dog andre der gerne vil fortælle om, bl.a. Videncenter for Arbejdsmiljø: http://www.arbejdsmiljoviden.dk/Viden-o ... -helbredet

Lyder utrolig spændende. Har gået i krig med den der hedder Biphasic/Siesta Cycle: Så jeg sover fra klokken 23 til klokken 03:30 og så sover jeg yderligere 3 timer når jeg får fri. Der er sgu alligevel ingen at være sammen med klokken 11-15. Enten er folk på arbejde, eller så er de i skole. Og umildbart så har jeg indtil videre ingen problemer.

Problemet ligger bare i at jeg jo ikke gør det permanent. Da jeg jo har 3 forskellige mødertider. Klokken 04, 06 og 08. Men ved ikke om det gør nogen forskel.

Af ren nysgerrighed, hvad arbejder du med? :)

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

WinnMann skrev:Af ren nysgerrighed, hvad arbejder du med? :)

Jeg er bager elev. Så arbejdstiderne er tidlige. Men det er et fedt arbejde.

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 104 gæster