Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 835
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Ømme muskler

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej!

Jeg har været øm i nogle uger nu, og det er meget irriterne! Jeg er øm i både lår, ryg, nakke, biceps og mave. Jeg har lige en kort pause med træningen, fordi jeg mangler lidt redskaber, men de skulle snart komme. Men jeg har trænet lidt i tide og utide.

Men her kommer så mit spørgsmål, kan man spise noget, for at undgå at få ømme muskler? Altså mere protein, protein pulver osv?

Jeg håber nogle kan hjælpe mig, eftersom det er begyndt at gøre ret ondt! Eftersom det har stået på i nogle uger, så er det begyndt at blive irriterne også. I starten kunne jeg godt ignorer det, og så klø på, men det holder sku ikke i længden!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvilken form for smerte er det? Den smerte, man får dagen efter en træning?
Og hvis det er den slags smerte, så ville jeg strække godt og grundigt ud. - Det virker ihvertfald rigtig godt for mig!

Logbog: Vis logbog

spis+sov mere, det er den eneste vej at få det ordnet på.

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 110.00

Kostplan: Vis kostplan

Hvor lang tid har du trænet? Hvis du er begyndt indenfor den sidste måneds tid, så er det en selvfølge, at du er meget øm i musklerne.

Det bliver lettere senere hen.

Der er nogle, der siger udstrækningsøvelser hjælper på ømheden. Jeg mener dog ikke, at der er videnskabelige beviser, der understøtter dette. Men jeg er ikke 100 % sikker.

Hvis jeg er meget øm, så synes jeg, det hjælper at strække lidt ud - men ømheden plejer dog at vende tilbage efter ikke ret lang tid.

Smerten i ryggen, er sådan en slags stikken, men det er kun i området, af midten af min ryg. Men det gør kun ondt når jeg bukker mig ned. Det samme med nakken. Og de andre muskler er ikke så slemt, ellers er det først lige begyndt. Det med maven er nok også fordi, at jeg lige skulle spille sej igår, og tage 200 sit ups på en skrå bænk :/ Min bror og en anden havde væddet, om jeg kunne tage 200, så jeg skulle jo lige vise at jeg kunne. Det var sku alligevel ikke så smart, eftersom jeg ikke strækkede ud.

Jeg strækker allerede ud, hver gang efter træning. Men jeg har vel godt og vel trænet i 2-3 månedere.

Edit: Ville i mene, at jeg bare skulle bide smerten i mig? Eller burde jeg træne mindre? Jeg er ret meget på bar bund her!

Logbog: Ingen logbog

håber ikke det er sådan du træner mave normalt. da maven skal trænes som en hver anden muskel..

men kreatin skulle virke lidt mod muskel ømhed..
Brugeravatar

Reputation point: 15

Foreigner skrev:Hvor lang tid har du trænet? Hvis du er begyndt indenfor den sidste måneds tid, så er det en selvfølge, at du er meget øm i musklerne.

Det bliver lettere senere hen.

Der er nogle, der siger udstrækningsøvelser hjælper på ømheden. Jeg mener dog ikke, at der er videnskabelige beviser, der understøtter dette. Men jeg er ikke 100 % sikker.

Hvis jeg er meget øm, så synes jeg, det hjælper at strække lidt ud - men ømheden plejer dog at vende tilbage efter ikke ret lang tid.

Ka' sgu godt være der ikke er beviser, men hjælper 100% på mig :P

Kreatin min ven, forkorter healing processen. Ellers hvil dig :)
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster