Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1397
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1394

Følg bodybuilding.dk på

opdeling protein kulh...fedt..

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hvordan er det lige det er har sku helt glemt indelingen når man cutter hedder den ikke 40 40 20?
only the strong survive

Reputation point: 0

Geografisk sted: esbjerg

Træner her: M/K Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

15-20% prot.
25-30% fedt
resten kulh.

20-25 % protein, 55-60 % kulhydrater, max 20 % fedt i cut perioden.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

hvorfor så meget kuldhydrat ?? var mit indtryk det var godt at få meget protein under cut!!
only the strong survive

Styrkeliste

moller 27 skrev:hvorfor så meget kuldhydrat ?? var mit indtryk det var godt at få meget protein under cut!!

Egentlig skal energifordelingen være samme under cut som under bulk - blot skal mængderne være anderledes, dog kan man godt skære fedtindtaget lidt ned. Bare fordi du cutter, betynder det ikke kan du skal indtage mere protein end kroppen har behov for.

Styrkeliste

Egentlig skal energifordelingen være samme under cut som under bulk - blot skal mængderne være anderledes, dog kan man godt skære fedtindtaget lidt ned. Bare fordi du cutter, betynder det ikke kan du skal indtage mere protein end kroppen har behov for.

Ja, men hvis man har problemer med at blive mæt under sit cut, kan man med fordel øge sit indtag af protein.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

New Dude skrev:
moller 27 skrev:hvorfor så meget kuldhydrat ?? var mit indtryk det var godt at få meget protein under cut!!

nu har jeg ikke en konkret kostplan når jeg bulker køre bare en stor mængde mad ned..
så jeg kan ikke rigtig justere ud fra den men i min cut plan får jeg ca 190g protein om dagen hvilket kun er et par gram mere end jeg egentlig skulle have.. så har heller ikke sat protein optaget op! men tag et kig på min kostplan og se hvad du ville ændre...skal lige siges jeg lige nu køre ckd hvilket betyder jeg får minus carbs max 10g om dagen og er generelt ikke for meget for at få for mange carbs med i min plan når jeg cutter.. derfor jeg mente 40 40 20 ville være bedst.. mener det var efter en artikel under kostplaner af rasmus thorup herinde jeg brugte som grundlag sidst jeg cuttede hvor han også foreslår et 40 40 20 opdeling. men der kan jo være kommet meget til siden :-) det er noget tid siden jeg cuttede sidst
only the strong survive

Styrkeliste

Hvordan går det med CKD-diæten iøvrigt. Moller? O:)

moller 27 skrev:
New Dude skrev:

nu har jeg ikke en konkret kostplan når jeg bulker køre bare en stor mængde mad ned..
så jeg kan ikke rigtig justere ud fra den men i min cut plan får jeg ca 190g protein om dagen hvilket kun er et par gram mere end jeg egentlig skulle have.. så har heller ikke sat protein optaget op! men tag et kig på min kostplan og se hvad du ville ændre...skal lige siges jeg lige nu køre ckd hvilket betyder jeg får minus carbs max 10g om dagen og er generelt ikke for meget for at få for mange carbs med i min plan når jeg cutter.. derfor jeg mente 40 40 20 ville være bedst.. mener det var efter en artikel under kostplaner af rasmus thorup herinde jeg brugte som grundlag sidst jeg cuttede hvor han også foreslår et 40 40 20 opdeling. men der kan jo være kommet meget til siden :-) det er noget tid siden jeg cuttede sidst

Trap stille og rolig ned med indtagelsen af mad. I din kostplan indtager du 1900 kcal, hvilket også er det du skal have ud fra de 40 40 20 fordeling, men det er simpelthen for lidt med din vægt. (din vægt må ligge et sted på 90-95 kg). Hvis du springer fra bulk til cut, vil din krop vil skifte til et overlevelses stadie. Kroppen ved ikke, hvornår den næste gang får næring og derfor vil der blive lagret flere kalorier som fedt end normalt. Derfor er det mest hensygnsmæssigt at gradvist skrue ned for kalorierne, ved at reducere det man spiser hver uge med 300-400 kcal.
Men det er individuelt hvad der virker bedst for en, derfor er det umuligt at sige, at netop én energifordelingstabel skulle virke optimalt for alle - du kan jo altid justere på fordelingen.

Styrkeliste

takker for svaret :-) går skam heller ikke lige på de 1900 kcal fra bulk har kørt ckd diæt på omkring 2200 kcal i godt en måneds tid nu(mit ligevægt er på 2800) så skulle ikke mene kroppen bliver shocket til at gå i overlevelses stadiet og holde på lagret af fedt... men giver det et forsøg som du jo skriver kan man altid justere...skal dog lige have de sidste 2 uger på ckd inden jeg går på normal kost

michael: det går forygende er gået fra 96-97 kg til 90,3 i morges så det går stærkt tager lige de sidste 2 uger med så jeg kommer op på 6 uger kan godt mærke at de sidste dage før carb up begynder at blive hårdere og hårdere energi mæssig og så siger erfaringen mig det er tid til at gå på almindelig cut kur.....men er meget tilfreds:-)
only the strong survive

Styrkeliste

Lyder godt. Husk før/efter pics! :D