Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1530
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1528

Følg bodybuilding.dk på

opgave

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg blev faktisk henvist til jer på den side af en kammerat der siger i skole være nogle kloge hoveder med nogle vise ord. (:

jeg er lige startet på min sso idag (større skriftelig opgave) på gymnasiet og har fået en problemformulering der hedder sådan

''I denne opgave bedes du redegøre dels for de positive virkninger ved at påbegynde et styrketræningsforløb.
I en analyse af det samtidige kropsideal bedes du se på de unges forhold til dopingindtagelse.
Slutteligt bedes du diskutere de muligheder, der er for at undgå en yderligere udbrederlse fa doping til motionisterne i de danske fitnesscentre.

hvordan ville i gribe den an? hvordan og hvor burde jeg starte?

tak på forhånd - håber i kan hjælpe mig (:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

har været igang med at lede efter hjemmesider hvor jeg kunne finde nogen valide kilder omkring hvor der i danmark træner fitness og var mange der derudover bliver taget for doping osv.

har i nogle gode links til nogle hjemmesider der rent kildekritisk også er i orden? vil rigtig gerne have nogle fact og nogle statestikker at starte opgaven med men synes ikke rigtig jeg kan finde noget ?

Jeg bliver nødt til at spørge; har du fået en problemformulering hvor du mere eller
mindre ikke har sat dig ind i emnet på forhånd eller hur?
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Hippo skrev:Jeg bliver nødt til at spørge; har du fået en problemformulering hvor du mere eller

Det tør jeg næsten godt sige "ja" til på hans vegne. :P
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

Pind skrev:
Hippo skrev:Jeg bliver nødt til at spørge; har du fået en problemformulering hvor du mere eller

Det tør jeg næsten godt sige "ja" til på hans vegne. :P

Jamen....? :verysad: :-s :verysad:

Jeg mister seriøst lysten til at søge job som gym-lærer hvis det er niveauet nu om dage...
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tjah.. Det kunne vel lige så vel være lærens formåen der er mangelfuld. Det er trods alt ham/hende der har godkendt problemformuleringen. Så er det jo lidt synd hvis der ikke er sikret tilstedeværelsen af bare en nogenlunde slagplan fra elevens side af.

:roll:
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

jamen det synes at være svaret hos nogle folk når jeg spørger om deres hjælp. ''at jeg ikke har sat mig ind i emnet'' men nej vil ikke mene det er fordi jeg ikke har sat mig ind i emnet jeg ved hvad jeg kunne tænke mig at skrive. dog ved jeg ikke lige hvor oplysninger omkring hvor mange der træner fitness kan findes henne men grunden til jeg skriver herinde er for at få en eller form for guidness eller professionelt råd. jeg kunne sagtens sitte mig ned og skrive en opgave og så få 7 eller måske 10 for den men mener nu at hvis jeg kan få rådgivning for nogle drenge/piger der virkelig har styr på det her så kunne jeg rende afsted med et 12 tal hvilket i den grad er i min interesse. er 100 % ikke den bedste på emnet men synes det er et utrolig spændene emne og det er netop derfor jeg har valgt og skrive om det. for at lære noget nyt og bliver klogere på en været jeg synes der er spændene.

så nej synes ikke det er fair at sige jeg ikke har sat mig ind i mit emne (:

vil stadig meget gerne have nogle forslag til hvordan i synes jeg burde gribe det an og hvad der ville godt og komme ind omkring. og hvis i kender til nogle hjemmesider hvor jeg kan finde de oplysninger jeg mangler ville jeg da også være yderst taknemmelig (:

Pind skrev:Tjah.. Det kunne vel lige så vel være lærens formåen der er mangelfuld. Det er trods alt ham/hende der har godkendt problemformuleringen. Så er det jo lidt synd hvis der ikke er sikret tilstedeværelsen af bare en nogenlunde slagplan fra elevens side af.

:roll:

ud over det for vi problem formuleringen af vores lærer som han har lavet ud fra dialoger med elev (:

Har du prøvet google? Jeg søgte på "statistik fitnesscentre" og hit nummer 2 var pdfen: "Overblik over den
danske fitness-sektor" som er udgivet af idrættens analyseinstitut.

Derudover så er antidoping.dk også en god side i forhold til statistikker omkring doping.

Men det er godt nok en ret speciel "problemformulering" :-k

(topic flyttet)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Det virker ikke særligt relevant for din opgaveformulering, hvor mange der træner og hvor mange der bliver taget for doping. Skriv om de positive virkninger både mentalt og sundhedsmæssigt ved at styrketræne - måske skal du skrive, om du mener STYRKEtræning eller bodybuilding. Derefter skal du analysere 'det samtidige kropsideal' og de unges forhold til dopingindtagelse--(Bryder mig ikke om formuleringen, 'de unges forhold til dopingindtagelse' - vil du analysere HVORFOR unge/folk gør det, eller blot hvordan de unges forhold er til doping?? :-k ). Hvordan du griber det an helt præcist, ved jeg ikke, men mon ikke der er massere af relevante sociologiske teorier(givet et af dine fag er samfundsvidenskabelig) at tage fat i - Der burde også være nogle artikler online med førstehånds beretninger om dopingindtagelse, som du kan analysere vha. de sociologiske teorier. Sidste problematik kan jeg ikke rigtig hjælpe med, andet end at det vel gælder om at finde ud hvad der driver unge mennesker til at tage doping(problematik2) og derefter komme med løsninger herpå og sætte dem op mod de midler der bliver brugt i dag (bl.a. af antidoping dk).

Ville nok spørge min vejleder om hjælp med hensyn til teorier, artikler/materiale til analyse. Og hvad der helt præcist menes med 'de unges forhold til dopingindtagelse'.
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

JensVoigt skrev:Det virker ikke særligt relevant for din opgaveformulering, hvor mange der træner og hvor mange der bliver taget for doping. Skriv om de positive virkninger både mentalt og sundhedsmæssigt ved at styrketræne - måske skal du skrive, om du mener STYRKEtræning eller bodybuilding. Derefter skal du analysere 'det samtidige kropsideal' og de unges forhold til dopingindtagelse--(Bryder mig ikke om formuleringen, 'de unges forhold til dopingindtagelse' - vil du analysere HVORFOR unge/folk gør det, eller blot hvordan de unges forhold er til doping?? :-k ). Hvordan du griber det an helt præcist, ved jeg ikke, men mon ikke der er massere af relevante sociologiske teorier(givet et af dine fag er samfundsvidenskabelig) at tage fat i - Der burde også være nogle artikler online med førstehånds beretninger om dopingindtagelse, som du kan analysere vha. de sociologiske teorier. Sidste problematik kan jeg ikke rigtig hjælpe med, andet end at det vel gælder om at finde ud hvad der driver unge mennesker til at tage doping(problematik2) og derefter komme med løsninger herpå og sætte dem op mod de midler der bliver brugt i dag (bl.a. af antidoping dk).

Ville nok spørge min vejleder om hjælp med hensyn til teorier, artikler/materiale til analyse. Og hvad der helt præcist menes med 'de unges forhold til dopingindtagelse'.

med hensyn til om det er relevant med nogle statestikker så ja. det indgår ikke i problemformuleringen men det er en god start på opgaven for ligesom at opsumere hvor stort et omfang fitness er.

men tak for svaret det har åbnet nogle døre jeg måske ikke havde tænkt mig at kigge ind i men som ganske rigtig er en god ide (:

har fundet et interwiev på nettet med en fitness leder der udtaler sig sådan her.

”Først prøvede jeg at klistre smiley’en op, så den var glad – men så kunne man ikke læse teksten,
så nu ligger den på hylden. (…) Jeg ser ingen værdi i at melde mig ind (i DFHO). Det er der kun for
at støtte sig selv. Det er nogle store kæder, der er i brancheforeningen, som arbejder med sig selv.
Jeg blev også sur over måden, informationsbrevet var formuleret på.”

så vidt jeg har forstået er det teksten der hænger under den smiley der er i nogle fitness centre men er der nogle af jer der ved hvad den lyder?

Til spørger:

Hvad menes der med positive virkninger? Hvilke aspekter vil du forholde dig til? Taler vi psykologiske, sociale, sundhedsmæssige eller fysiske aspekter? Og er vi overhovedet på et individplan? Vil du også forholde dig til, hvad samfundet får ud af, at folk styrketræner? Det fremgår heller ikke.

Desuden: hvordan i al verden kan denne redegørelse hjælpe dig til at svare på 2 og 3? Jeg har svært ved se den røde tråd... Det er generelt ingen sammengæng i din redegørelse, analyse og diskussion.

Du bliver nød til at gøre dig klart, hvad du vil finde ud af helt grundlæggende, hvorefter du overvejer hvordan redegørelsen, analysen og diskussion skal kunne hjælpe dig til at komme til en konklusion.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Vend dig til det. Du lever i et socialdemokratisk land. Her giver det god mening at undervise folk med en IQ på 80 i Platon.
Ikke myntet på TS.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

danni F skrev:ud over det for vi problem formuleringen af vores lærer som han har lavet ud fra dialoger med elev (:

Nemlig spot on. I dialog med eleven.

Det er både sødt og smuk at du gerne vil skrive om noget der interessere dig. Problemet ligger bare i, at det slet ikke er sikkert det kan lade sig gøre for dig at støve kilder og anden relevant information op. Netop derfor bør man ikke lave problemformuleringen før man har sikret sig at der er det relevante materiale til rådighed.
Det her er du selvf. godt klar over, for det har du fået at vide før du var til dine samtaler omkring emnet.

Noget jeg heller ikke forstår ved denne opgave er hvor det overordnede spørgsmål er..

danni F skrev:med hensyn til om det er relevant med nogle statestikker så ja. det indgår ikke i problemformuleringen men det er en god start på opgaven for ligesom at opsumere hvor stort et omfang fitness er.

Der tager du helt fejl. Hvis det intet har med emnet og problemformuleringen at gøre, så er der ingen grund til at det er der.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste