Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Hippo skrev:Jeg bliver nødt til at spørge; har du fået en problemformulering hvor du mere eller
mindre ikke har sat dig ind i emnet på forhånd eller hur?

Pind skrev:Hippo skrev:Jeg bliver nødt til at spørge; har du fået en problemformulering hvor du mere eller
Det tør jeg næsten godt sige "ja" til på hans vegne.

Pind skrev:Tjah.. Det kunne vel lige så vel være lærens formåen der er mangelfuld. Det er trods alt ham/hende der har godkendt problemformuleringen. Så er det jo lidt synd hvis der ikke er sikret tilstedeværelsen af bare en nogenlunde slagplan fra elevens side af.

). Hvordan du griber det an helt præcist, ved jeg ikke, men mon ikke der er massere af relevante sociologiske teorier(givet et af dine fag er samfundsvidenskabelig) at tage fat i - Der burde også være nogle artikler online med førstehånds beretninger om dopingindtagelse, som du kan analysere vha. de sociologiske teorier. Sidste problematik kan jeg ikke rigtig hjælpe med, andet end at det vel gælder om at finde ud hvad der driver unge mennesker til at tage doping(problematik2) og derefter komme med løsninger herpå og sætte dem op mod de midler der bliver brugt i dag (bl.a. af antidoping dk).
JensVoigt skrev:Det virker ikke særligt relevant for din opgaveformulering, hvor mange der træner og hvor mange der bliver taget for doping. Skriv om de positive virkninger både mentalt og sundhedsmæssigt ved at styrketræne - måske skal du skrive, om du mener STYRKEtræning eller bodybuilding. Derefter skal du analysere 'det samtidige kropsideal' og de unges forhold til dopingindtagelse--(Bryder mig ikke om formuleringen, 'de unges forhold til dopingindtagelse' - vil du analysere HVORFOR unge/folk gør det, eller blot hvordan de unges forhold er til doping??). Hvordan du griber det an helt præcist, ved jeg ikke, men mon ikke der er massere af relevante sociologiske teorier(givet et af dine fag er samfundsvidenskabelig) at tage fat i - Der burde også være nogle artikler online med førstehånds beretninger om dopingindtagelse, som du kan analysere vha. de sociologiske teorier. Sidste problematik kan jeg ikke rigtig hjælpe med, andet end at det vel gælder om at finde ud hvad der driver unge mennesker til at tage doping(problematik2) og derefter komme med løsninger herpå og sætte dem op mod de midler der bliver brugt i dag (bl.a. af antidoping dk).
Ville nok spørge min vejleder om hjælp med hensyn til teorier, artikler/materiale til analyse. Og hvad der helt præcist menes med 'de unges forhold til dopingindtagelse'.

Hippo skrev:Jeg bliver nødt til at spørge; har du fået en problemformulering hvor du mere eller

danni F skrev:ud over det for vi problem formuleringen af vores lærer som han har lavet ud fra dialoger med elev (:
danni F skrev:med hensyn til om det er relevant med nogle statestikker så ja. det indgår ikke i problemformuleringen men det er en god start på opgaven for ligesom at opsumere hvor stort et omfang fitness er.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster