Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1464
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1462

Følg bodybuilding.dk på

Opsigelse job

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey bb nogle som kan svare på følgende: Hvis man tidligere har været ansat og så opsagt og derefter ansat igen. Bliver ens anciennitet plusset sammen eller restartet med henblik på at optjene en opsigelsesperiode??
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Din nye kontrakt gælder. Ikke den gamle.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

chill skrev:Hey bb nogle som kan svare på følgende: Hvis man tidligere har været ansat og så opsagt og derefter ansat igen. Bliver ens anciennitet plusset sammen eller restartet med henblik på at optjene en opsigelsesperiode??

Bliver du opsagt eller siger du op ? gør nok ikke den store forskel

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Taekwondo body skrev:
chill skrev:Hey bb nogle som kan svare på følgende: Hvis man tidligere har været ansat og så opsagt og derefter ansat igen. Bliver ens anciennitet plusset sammen eller restartet med henblik på at optjene en opsigelsesperiode??

Bliver du opsagt eller siger du op ? gør nok ikke den store forskel

Hvis der er et brud i perioden, altså en mellemliggende periode hvor du ikke er ansat, vil du skulle optjene ny anciennitet i forhold til arbejdsgivers opsigelsesvarsel. Dette forudsat at der er tale om en funtionæransættelse hvor funktionærloven finder anvendelse.

Hvis arbejdsgiver dog udnytter dette mhp. på omgåelse af reglerne om opsigelsesvarsel vil det være i strid med gældende regler.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Starter som vikar. Så bliver jeg fastansat. Vikarbureauet brokker sig. Jeg bliver opsagt. Tilbage som vikar. Da mit vikariat slutter bliver jeg genansat. Mener at have hørt at hvis man bliver genansat indenfor 12 mdr. gælder ens anciennitet fra tidligere. Altså har været i samme virksomhed hele tiden for lige at gøre det klart. Situationen er den; Jeg var fast ansat 1 mdr i første omgang og nu har jeg været fastansat i 4½ mdr efter jeg har skrevet under på en kontrakt anden gang. Skal være der 5 mdr for at optjene 14 dage kan jeg plusse den første måned oveni eller er den væk? Samlet tidsrammer indenfor 10 mdr.
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

chill skrev:Starter som vikar. Så bliver jeg fastansat. Vikarbureauet brokker sig. Jeg bliver opsagt. Tilbage som vikar. Da mit vikariat slutter bliver jeg genansat. Mener at have hørt at hvis man bliver genansat indenfor 12 mdr. gælder ens anciennitet fra tidligere. Altså har været i samme virksomhed hele tiden for lige at gøre det klart. Situationen er den; Jeg var fast ansat 1 mdr i første omgang og nu har jeg været fastansat i 4½ mdr efter jeg har skrevet under på en kontrakt anden gang. Skal være der 5 mdr for at optjene 14 dage kan jeg plusse den første måned oveni eller er den væk? Samlet tidsrammer indenfor 10 mdr.

Ja de fleste vikarbureauer har bestemmelser i deres aftaler med modtagervirksomheden om at det koster et beløb, hvis de skal ansætte den udsendte vikar. Omvendt må de ikke gøre et sådan krav gældende efter ophøret af vikaraftalen.

Udgangspunktet i forhold til beregning af ansættelsestiden i denne sammenhæng er:

Udgangspunktet for beregningen af den ansættelsestid, der er afgørende for opsigelsesvarslets længde, er funktionærens samlede, uafbrudte ansættelsestid.

Men man kan naturligvis altid forhandle sig til noget andet i sin kontrakt. Har du spurgt din arbejdsgiver? Det vil jo være meget forståeligt i din situation. Og man får ikke noget hvis ikke man i det mindste spørger.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Når du er ansat som vikar, så er du vel ansat direkte ved vikar firmaet, og derfor ikke ved det firma du egentligt udfører arbejdet for.
Derfor mener jeg ikke du har optjent anciennitet i den tid.

Sådan var det hverfald for mig da jeg arbejdede som vikar for nogle år siden.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster