Jeg har trænet seriøst i omkring 8 måneder, hvoraf de sidste 6 uger har været mere intenst(gået fra at træne 2 gange om ugen til 3, selvfølgelig fullbody). Jeg er egentlig blevet super glad for det og kan klart mærke pumpet i de fleste store gode øvelser, BOR, bænk, squat osv.
Jeg synes hovedsageligt, jeg har problemer med små iso-øvelser, derunder primært maveøvelser. Jeg har prøvet noget knee cable eller hvad den hedder, men synes ikke den rammer særlig godt(jeg kan nok ikke udfører den ordentlig). Så normalt har jeg bare kørt noget decline med vægt, det har egentlig fungeret okay, dog ikke det særligt godt pump - samt ikke særlig stor progression. Så begyndte jeg for første gang i mit sidste pas at køre dragon flags half rep eller hvad jeg skal kalde dem. Hvor jeg kørte op med bøjede knæ og brugte 10 sekunder på at køre langsomt ned - og det nok første gang jeg egentlig er øm i min mavemuskler - samtidig kørte jeg kun 6 reps!
Dertil kunne jeg godt tænke mig at vide hvorvidt dragon flags faktisk kan give tilstrækkelig belastning og dertil hypertrofi?
Generelt er dragonflags jo en øvelse, hvor spændingen bliver holdt super længe, dog synes jeg volumen virker absurd lav, men spændningen kompenserer selvfølgelig. Derudover kører jeg hovedsageligt noget HST-inspireret hvor jeg stiger 2.5% hver træning, synes det virker rimelig godt. Er det muligt at lave en form for progression i dragon flags eller er det ikke nødvendigt?
Tusind tak for inputs