Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1400
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1398

Følg bodybuilding.dk på

Optimalt valg af kosttilskud.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Ja, det er jo lidt af en videnskab sådan at starte op som newbie til styrketræning, men jeg har efterhånden fået godt styr på en del af det basiske, vedr. træning og kost.
Men nu skal jeg til at købe ind, og klikker ind på bodylab og her bliver jeg ærligt lidt blank. :? Det jo en kæmpe jungel af forskellige former af samme produkter med syge navne som jeg ikke kan udtale.

Jeg starter på et 2-split fra idag. med 4træningsdage med vægte og 2løbe dage. 6 dage ialt. :)

Hvis det var dig som var mig, og skulle ind og købe produkter på Bodylab.Dk - og det skulle være mest optimalt, smag irrelevant. hvad ville du købe og hvorfor? På forhånd tusind tak! :D

PS: vejer 83kg og er ca. 182-186 høj :-)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Falster

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 65.00
- Dødløft: 70.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville nøjes med proteinpulver og måske kreatin og/eller beta alanin.

Proteinpulver sammen med lidt frugt efter træning for at få lidt næring i "window of opportunity" (som måske, måske ikke, findes).

Kreatin fordi det er billigt, og har bevist videnskabelig effekt på ens præstationer. Beta alanin falder sådan set også ind under den kategori.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg ville nøjes med noget proteinpulver (whey 100)... Som nybegynder ville jeg koncentrere mig om så meget andet end marginal produkter som kreatin og beta-alanin.
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Proteinpulver efter træning sammen med nogle hurtige carbs - Kan være pulver, men frugt kan også fungere
Fiskeolie og multivitamin kan man også tage men er ikke nødvendige.
Måske kreatin og / eller beta-alanin, selvom det måske burde vente lidt så du har det basale på plads.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Tak for indlæggene allesammen.

Hvad tænker i omk. http://www.bodylab.dk/shop/aminosyrer-25c1.html Bodylab Amino Liquid -som valg istedet for protein pulver?

Styrkeliste

Alex789 skrev:Proteinpulver efter træning sammen med nogle hurtige carbs - Kan være pulver, men frugt kan også fungere
Fiskeolie og multivitamin kan man også tage men er ikke nødvendige.
Måske kreatin og / eller beta-alanin, selvom det måske burde vente lidt så du har det basale på plads.

og hvorfor er Fiskeolie så ikke en nødvendighed ???????

Omega 3 er bevist er gavliget for kroppen , da de hjælper til at vedligeholde . og det er jo ikke alle der er vilde med Fisk heller
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

tba2011 skrev:Tak for indlæggene allesammen.

Hvad tænker i omk. http://www.bodylab.dk/shop/aminosyrer-25c1.html Bodylab Amino Liquid -som valg istedet for protein pulver?

Som Garik skriver, så proteinpulver, kreatin og beta-alanin. Hvis du får tilstrækkeligt med protein gennem kosten, dvs. 1,7 - 1,8 gram pr. kg. kropsvægt, og i forvejen får protein lige før og efter træning f.eks. gennem de almindelige måltider, så kan du spare proteinpulveret. Kreatin er, med mindre du er non-responder, præstationsfremmende, og selvom der endnu ikke er den samme ligeså stærke evidens for beta-alanin som for kreatin, så vil beta-alanin sandsynligvis give dig noget ekstra at gi' af i slutningen af dine sæt. Men måske disse 2 produkter giver mere mening at benytte, når man er mere erfaren og har sværere ved at opnå fremgang? Bare en tanke..

Hvis du ikke spiser nok fed fisk, så fiskeolie også ja. En multivitamin er måske også fin, idet kosten for en del af os jo godt kan sejle i travle perioder og i weekenden med druk og tømmermænd :)

Her på boardet og på http://news.bodylab.dk/ finder du artikler om kreatin, proteinpulver, beta-alanin, vitaminer og mineraler, samt BCAA, arginin, generel ernæring osv.. De besvarer de fleste spørgsmål. God læselyst :wink:

EDIT: Proteinpulveret er billigst og lige så godt..
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Garik skrev:Jeg ville nøjes med proteinpulver og måske kreatin og/eller beta alanin.

Proteinpulver sammen med lidt frugt efter træning for at få lidt næring i "window of opportunity" (som måske, måske ikke, findes).

Kreatin fordi det er billigt, og har bevist videnskabelig effekt på ens præstationer. Beta alanin falder sådan set også ind under den kategori.

Præcis!

Så er spørgsmålet bare om du vil tage på eller holde en nogenlunde stabil vægt?

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tak JensL, der er godt læsning :-)
Ang ønske er min plan helt klart at tage på, så længe det er i muskler og ikke fedt! :)

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster