Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Raj skrev:Hej
Jeg skriver på baggrund af, at jeg døjer med skulderimpingement i den ene skulder, som skyldes overaktivering af min øvre trap.
Hvordan skal kabelrows udføres, så man aktiverer lower traps mest muligt? Har desværre nemlig læst lidt forskelligt på nettet. Det skal lige siges, at jeg træner i FW, og der har kabelrowmaskinen en lettere nedadgående vinkel.
Jeg laver p.t. kun incline shrugs, som jeg synes rammer den udmærket. Hvis i kender andre øvelser, som aktiverer lower traps uden at involvere øvre traps for meget, må i meget gerne byde ind

PTCJ skrev:Der er tydeligvis et par stykker her i tråden der lige skal læse op på anatomien ;)
Hint: Husk Trap 3 fungere over scapula….

Raj skrev:Tak for svarene.
Gizminister:
Havde tænkt mig at holde mig langt væk fra shrugs, da de kun bidrager til at min øvre trap er for aktiv ifht til den nedre.
Pind:
Superb, det vil jeg prøve. Kan jeg bruge samme teknik for at ramme lower traps, når jeg kører kabelrows? Altså at køre den til navlen?

Pind skrev:PTCJ skrev:Der er tydeligvis et par stykker her i tråden der lige skal læse op på anatomien ;)
Hint: Husk Trap 3 fungere over scapula….
Du mener ikke trapezius' nederste fibre hjælper til adduktion af scapula ved at trække i Bent over Rows, som jeg før beskrev?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster