Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 671
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 668

Følg bodybuilding.dk på

Øvelser til svage arme

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Jeg er en dreng på 18 år med ekstremt svage arme. Jeg har ikke rigtig gået op i at træne, da jeg altid har været ret tynd og har haft det helt fint med det. I dag oplevede jeg så for første gang at have problemer med at tage et par enkelte armbøjninger, og det er helt katastrofalt, så det skal der gøres noget ved :D

Det jeg så gerne vil have hjælp med er nogle forslag et par øvelser, så jeg kan opbygge mine muskler. Jeg har ikke noget udstyr - men køber gerne noget, hvis det er nødvendigt. Fitness er ikke en mulighed, da jeg bor over 20 km fra det nærmeste center.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

At du ikke kan tage armbøjninger er ikke nødvendigvis fordi, dine arme er slappe. Hvis du kun kan lave hjemmetræning uden div. udstyr, kan du jo lave armbøjninger. Kan du lave 10 armbøjninger som maks, kan du jo prøve at starte med at tage 6-8 armbøjninger i 4-5 sæt eller hvor mange, du føler, det er forsvarligt at køre.

3-4 uger med det, og så burde du gerne kunne tage flere :)

Køb evt. nogle håndvægte, som kan ændres i vægt vha. skiver, så du også kan træne rygmuskulaturen. Håndvægtene giver også mulighed for, at du kan ligge på gulvet og presse med dem. Siddende pres over hovedet på en stol er også en mulighed. Squats med håndvægtene i begge hænder ned af siden eller én tungere håndvægt under hagen holdt af begge hænder er også muligt.

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kan anbefale at download en "push up" app :) har selv brugt en før, og komme hurtig op i antal af armbøjninger :gay1:

+de er ret simple og nemme at følge :D

og evt. skift mellem arm stillingerne

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 160.00

Hej1234 skrev:Hej

Jeg er en dreng på 18 år med ekstremt svage arme. Jeg har ikke rigtig gået op i at træne, da jeg altid har været ret tynd og har haft det helt fint med det. I dag oplevede jeg så for første gang at have problemer med at tage et par enkelte armbøjninger, og det er helt katastrofalt, så det skal der gøres noget ved :D

Det jeg så gerne vil have hjælp med er nogle forslag et par øvelser, så jeg kan opbygge mine muskler. Jeg har ikke noget udstyr - men køber gerne noget, hvis det er nødvendigt. Fitness er ikke en mulighed, da jeg bor over 20 km fra det nærmeste center.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Husk at spise noget mere hvis du er ret tynd. Der skal noget føde til for at opbygge muskler.

Reputation point: 200

Kostplan: Vis kostplan

Hej:-)

Jeg vil råde dig til at at holde dig væk fra isoleret muskel øvelser og fokuserer
mere på flerleds øvelser, at du ikke kan lave et stort antal armbøjning kan skyldes
mange ting, mangel på kordination, svagt bryst eller tricep. Start med at lave armbøjning
på knæene, indtil du kan leve et par set af omkring 6 gentagelser.

Derudover jeg vil foreslå dig at øge dine kalorier således du giver din krop det rigtig fundament for at
opbygge muskler og præsterer når du træner. God fornøjelse:-)

Vh Alexander

Reputation point: 5

Geografisk sted: Danmark - sjælland - københavn

Mange tak for hjælpen!

Reputation point: 0

Tilbage til Begynder forum