Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

nomiki skrev:Hey!
Jeg har læst fra mange, at det er svært både at cutte og øge muskelmassen på samme tid, så derfor vælger mange en periode med kalorieoverskud først og derefter en periode med cut.
I og med jeg er en pige og ikke ønsker at være bodybuilder, så synes jeg det at bulke bliver for meget. Omvendt vil jeg gerne omdanne/udskifte mere af mit fedt på kroppen til/med muskler, så jeg bliver mere lean/tonet. Måske det ikke vil ændre tallet på vægten, da muskler jo vejer mere end fedt, så jeg kan ikke nødvendigvis sige, jeg vil tabe mig, men jeg ønsker dog en lavere fedtprocent, som ville ændre mit udseende alligevel.
Jeg har beregnet mit ligevægtsindtag ud fra, at jeg har et stillesiddende arbejde, men træner moderat/hårdt 3-5 gange ugentligt, hvilket giver mig et ligevægtsindtag på 2104 kcal.
Mit spørgsmål er derfor, om jeg fx i gennemsnit kan ligge på fx 1800 kcal om dagen for at cutte så småt, men have dage hvor jeg får måske 2200 kcal (når jeg styrketræner), og mindre når jeg har hvile- eller cardiodage? Vil det i sidste ende medføre tab af fedt, men vedligeholdelse/øgning af muskelmasse? Eller kan man ikke snyde kroppen på denne måde ved at have mixed kalorieindtag fra dag til dag, der i ugentligt gennemsnit ligger 300 kcal under mit ligevægtsindtag?

Dog er det altid lækkert, hvis nogle har en facitliste, der passer på alle ;)

tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

nomiki skrev:No, no, de 2100 kcal er mit ligevægtsindtag med træning 3-5 gange om ugen :-)
Men jeg ved ikke, om jeg skal regulere op og ned i takt med, om det er en trænings- eller hviledag? Jeg vil netop gerne prøve at få min krop til gennemsnitligt at ligge i underskud, men så for ikke at tabe muskelmasse og have energi nok til træningen kunne man spise mere på træningsdagene? Eller hvad? :-)
Kenny Nickelman=GUNS skrev:Hvorfor prøver du ikke at leangaine? Så du f.eks. tager 1kg på hver måned i 3 måneder.
Så derefter cutter ca. 2kg pr. måned i 3 måneder. For så at gaine 3kg igen over 3mnd.
Så har du samme vægt som da du startede, men med en (forhåbentligt) bedre form.
Måske dette kunne være en løsning?

Pind skrev:nomiki skrev:No, no, de 2100 kcal er mit ligevægtsindtag med træning 3-5 gange om ugen :-)
Men jeg ved ikke, om jeg skal regulere op og ned i takt med, om det er en trænings- eller hviledag? Jeg vil netop gerne prøve at få min krop til gennemsnitligt at ligge i underskud, men så for ikke at tabe muskelmasse og have energi nok til træningen kunne man spise mere på træningsdagene? Eller hvad? :-)
Drop tanken med det samme. Det kan teoretisk set lade sig gøre, men i praksis er det stort set en umulighed.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Jeg-er-sulten skrev:Pind skrev:nomiki skrev:No, no, de 2100 kcal er mit ligevægtsindtag med træning 3-5 gange om ugen :-)
Drop tanken med det samme. Det kan teoretisk set lade sig gøre, men i praksis er det stort set en umulighed.
Kan du forklare mig det her?
Hvis man forbrænder 2100 på ikke trænings-dage, og 2600 på trænings-dage - så mener du at man hver dag skal spise 1800 kcal, der de fleste dage vil være et 300 kcal underskud - men et 800 kcal underskud på træningsdage?
Hvorfor ikke øge indtaget - når ligevægtsindtaget stiger?
Og hvad skulle gøre dette umuligt? Enklest muligt, vil dette blot kræve at man drikker en shake med de ekstra forbrændte kalorier, på træningsdage.
Edit: Jeg har lige lagt mærke til at du muligvis snakker om opretters første ide, med over og underskud i samme uge - det er bare ikke det du har quotet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster