Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1255
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1252

Følg bodybuilding.dk på

Overbulk?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen på BB :). Jeg har for tiden tænkt over noget mht. Overbulk, og siden vi jo alle er her for at give råd og visdom ud så tænkte jeg det var på tide at spørge :8 . Vil demonstrere det med et lille eksempel.

Hvis jeg nu er 500 kalorier i overskud, tager jeg ca. 0,5kg på om ugen dvs. 2 kg om måneden, mere eller mindre regnet.

Men hvad hvis jeg nu efter et par måneders bulk pludselig tager 2 kg på lidt for hurtigt f.ek.s 14 dage, hvad ville i så gøre for at gøre noget ved det.

Efter hvad jeg tror ville det ikke hjælpe bare at have en 14-dages periode efter hvor man ikke tager på men holder ligevægt og stadig træner. Men skulle man så cutte kort ned igen eller? Hvad ville i personligt gøre, hvis i var i situationen :)?.

Og det er ikke fordi jeg selv er i situationen :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Getbiggernow skrev:Men hvad hvis jeg nu efter et par måneders bulk pludselig tager 2 kg på lidt for hurtigt f.ek.s 14 dage, hvad ville i så gøre for at gøre noget ved det.

Du vil ikke "bare" tage 2 kg på over 14 dage, der vil være en grund til det. Overvej hvad grunden er, og fortsæt dit bulk. Tag evt en måned med lean bulk istedet (ca 300kcal i overskud). Havde jeg i hvert fald gjort.

Men kommer meget an på din egen mening, dit mål osv osv. Man kan jo også bare fortsætte sit bulk uændret, og så tage sit cut lidt før hvis man vil stå trimmet til en hvis tid (ellers rykker man jo bare datoen i sidste ende). Jeg ville personligt ikke skifte mellem cut og bulk i tide og utide, hold hver ting kørende i noget tid hver for sig, inden man ændrer sine mad"vaner". Så hellere holde et leanbulk.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: 7100 Vejle

Træner her: DGI Huset i Vejle

Kostplan: Ingen kostplan

Ens vægt kan jo variere utroligt meget fra dag til dag. Så mon ikke vægten ryger ned igen?
Hvis du vitterligt har taget så meget på, ville jeg blot skrue lidt ned for kalorierne, så det igen passer.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Træner her: The Gym

Igen er det altså ikke noget der er sket for mig, det var bare en teori jeg havde i hovedet :). Mit bulk kører som sagt fint, og jeg leanbulker selv for ikke at få for meget på kroppen. Vil hellere være lean det meste af tiden, så jeg ikke har så stort et behov for at cutte helt vildt.

Men tak for svarene :).
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online