Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1460
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1458

Følg bodybuilding.dk på

Overtræk på Dankort

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey

Nu har jeg længe gået og tænk på hvor meget overtræk (beløb) skal der til for at banken reagere

har selv lidt minus :lol:

Reputation point: 0

Geografisk sted: randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 113.00
- Dødløft: 195.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Et par tusinde vil jeg tro.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)

En af mine venner blev spærret ved -5000, men tror det er individuelt. Kommer vel an på hvor stor din kassekredit er?

Geografisk sted: Aalborg

Kostplan: Vis kostplan

Kassekredit? Såvidt jeg ved har jeg ingen.

Styrkeliste

omkring -5000kr reagere de fleste banker vist. de plejer godtnok at kontakte dig først ;)

Reputation point: 260

Nice nok. så er der ca 2 kilo tilbage til den elendige opringning :wink:

Styrkeliste

en af mine venner nåede at komme ned på -17.000. egentlig imponerende..
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Skynd dig at få lavet en kassekredit, så slipper du for at høre på dem, plus at du får en langt lavere rente :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Lithium skrev:Under alle omstændigheder bør man IMO optage et reelt lån i stedet for kassekredit da det som udgangspunkt altid kan svare sig bedre mht rente (men etableringsomkostningerne skal selvfølgelig tages med)

Det kommer bestemt an på hvor mange penge man skal låne (og over hvor lang tid), hvis det kun drejer sig om et par tusind i en kortere periode, vil det oftes være alt for dyrt at oprette et lån.

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Lithium skrev:
Anita Rye skrev:
Lithium skrev:Under alle omstændigheder bør man IMO optage et reelt lån i stedet for kassekredit da det som udgangspunkt kan svare sig bedre mht rente (men etableringsomkostningerne skal selvfølgelig tages med)

Det kommer bestemt an på hvor mange penge man skal låne (og over hvor lang tid), hvis det kun drejer sig om et par tusind i en kortere periode, vil det oftes være alt for dyrt at oprette et lån.

ja derfor jeg siger der skal tages højde for etableringsomkostningerne. I min bank er differencen mellem at ät få en kassekredit på 10.000 og et lån på 10.000 kun 250 kr mens renten på k.k. er ca. dobbelt op af det normale lån.
Men ja hvis det er et lille beløb og det bliver indfriet hurtigt, er en kassekredit selvfølgelig billigere.

Så er vi enige :D

det er MEGET forskelligt fra bank til bank, men loven foreskriver at du skal have fået 2 breve ang overtræk før de må lukke dit kort;-)
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Lithium skrev:
Anita Rye skrev:
Lithium skrev:Under alle omstændigheder bør man IMO optage et reelt lån i stedet for kassekredit da det som udgangspunkt kan svare sig bedre mht rente (men etableringsomkostningerne skal selvfølgelig tages med)

ja derfor jeg siger der skal tages højde for etableringsomkostningerne. I min bank er differencen mellem at ät få en kassekredit på 10.000 og et lån på 10.000 kun 250 kr mens renten på k.k. er ca. dobbelt op af det normale lån.
Men ja hvis det er et lille beløb og det bliver indfriet hurtigt, er en kassekredit selvfølgelig billigere.

Hvilken bank har du?
Synes det lyder vanvittigt at renten på en kassekredit er næsten dobbelt af et forbrugslån for dig?

Geografisk sted: aalborg

ved mig var det 4000kr vist og så fik jeg et brev hvor der stod at penge skulle betales tilbage inden blabla. det skete ikke og jeg fik et brev hvor der stod at de havde trukkket 100kr mere i gebyr :):)

I må undskylde mig for at åbne op for en gammel tråd men den her bliver jeg nødt til at kommenterer. Jeg sidder nemlig som privatrådgiver til dagligt i Danske Bank og kan se der er generelt mange misforståelser jeg gerne lige vil rette op på.

En af mine venner blev spærret ved -5000, men tror det er individuelt. Kommer vel an på hvor stor din kassekredit er?

Kassekredit og overtræk bliver ofte misforstået. En kassekredit på 10.000 kr. betyder du må trække 10.000 i minus, dette er ikke overtræk da vi har aftalt det forinden. Hvis du så hæver 12.000 så har du 2.000 kr i overtræk...

Det er ikke altid sikkert - læste for et par dage siden at nogle banker kører med højere udlånsrente på kassekreditten end på et ubevilget overtræk - Hvilket er helt underligt selvfølgelig men bestemt noget man lige bør chekke op på.

Det her har jeg aldrig hørt om, og hvis det er tilfældet så har det været en meget lille useriøs bank, eller et freak tilfælde...

Under alle omstændigheder bør man IMO optage et reelt lån i stedet for kassekredit da det som udgangspunkt kan svare sig bedre mht rente (men etableringsomkostningerne skal selvfølgelig tages me)

Desværre lithium og det er ikke for at være efter dig men du er igen fejlinformeret... Renterne på et lån kontra en kredit er den samme (med mindre du er i en eller anden lille hustler bank). Og det er ikke altid bedre med et lån en en kredit da det kommer an på hvad man skal bruge den til. Men hvis man har svært ved at styre det så bliver det oftest lagt om til et lån men det har intet at sige om kreditten kun om kunden :P

det er MEGET forskelligt fra bank til bank, men loven foreskriver at du skal have fået 2 breve ang overtræk før de må lukke dit kort;-)

Det her er tilgengæld rent CRAP!... Selvfølgelig må vi lukke et kort hvis en kunde ikke overholder aftalen som de har skrevet under på. Så ifølge dit udsagn så en kunde der er i overtræk med 10.000 kr. og hæver 10.000 kr for hver dag der går, det kort må vi ikke spærre før posten har leveret 2 breve?? :?

Og for lige at svare på spørgsmålet, så er det totalt forskelligt fra kunde til kunde, da det er en rådgiver der vælger det. Men er du ofte i overtræk kan jeg godt sige din line er lidt kortere... :P
The unexamined life is not worth living. - Socrates...

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 220.00

Lasse bassen skrev:I må undskylde mig for at åbne op for en gammel tråd men den her bliver jeg nødt til at kommenterer. Jeg sidder nemlig som privatrådgiver til dagligt i Danske Bank og kan se der er generelt mange misforståelser jeg gerne lige vil rette op på.

Kassekredit og overtræk bliver ofte misforstået. En kassekredit på 10.000 kr. betyder du må trække 10.000 i minus, dette er ikke overtræk da vi har aftalt det forinden. Hvis du så hæver 12.000 så har du 2.000 kr i overtræk...

Det er ikke altid sikkert - læste for et par dage siden at nogle banker kører med højere udlånsrente på kassekreditten end på et ubevilget overtræk - Hvilket er helt underligt selvfølgelig men bestemt noget man lige bør chekke op på.

Det her har jeg aldrig hørt om, og hvis det er tilfældet så har det været en meget lille useriøs bank, eller et freak tilfælde...

Under alle omstændigheder bør man IMO optage et reelt lån i stedet for kassekredit da det som udgangspunkt kan svare sig bedre mht rente (men etableringsomkostningerne skal selvfølgelig tages me)

Desværre lithium og det er ikke for at være efter dig men du er igen fejlinformeret... Renterne på et lån kontra en kredit er den samme (med mindre du er i en eller anden lille hustler bank). Og det er ikke altid bedre med et lån en en kredit da det kommer an på hvad man skal bruge den til. Men hvis man har svært ved at styre det så bliver det oftest lagt om til et lån men det har intet at sige om kreditten kun om kunden :P

Det her er tilgengæld rent CRAP!... Selvfølgelig må vi lukke et kort hvis en kunde ikke overholder aftalen som de har skrevet under på. Så ifølge dit udsagn så en kunde der er i overtræk med 10.000 kr. og hæver 10.000 kr for hver dag der går, det kort må vi ikke spærre før posten har leveret 2 breve?? :?

Og for lige at svare på spørgsmålet, så er det totalt forskelligt fra kunde til kunde, da det er en rådgiver der vælger det. Men er du ofte i overtræk kan jeg godt sige din line er lidt kortere... :P

nu har jeg selv i flere år siddet i en bank.

at en kredit og lånerent ALTID er den samme, passer måske i din bank, men er altså ikke generelt og til at i må lukke et kort uden at sende 2 varsler, så burde du læse lidt op på PBS regler for korthåndtering og beskyttelse af kunder. Det er der det står sort på hvidt at der SKAL sendes 2 breve før et kort må spærres pga misbrug, der har kørt sager som banker har tabt pga det ikke har været overholdt.

Og så drop din smarte attitude
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

men er altså ikke generelt og til at i må lukke et kort uden at sende 2 varsler, så burde du læse lidt op på PBS regler for korthåndtering og beskyttelse af kunder. Det er der det står sort på hvidt at der SKAL sendes 2 breve før et kort må spærres pga misbrug, der har kørt sager som banker har tabt pga det ikke har været overholdt.

Det kan jeg love dig for vi må... Der har været advokater på alle Danske Banks dankort regler og nu skriver jeg direkte af hvad der står i kort bestemmelserne...

Vi har ret til at spærre kortet, hvis den konto, dit kort er knyttet til er ophævet, og vi forgæves har forsøgt at inddrage dit kort, eller du overtræder reglerne, herunder hvis du overtrækker den konto, som kortet er knyttet til.

Hvis du overtrækker din konto, sender vi en skriftlig rykker, inden kortet bliver spærret. Vi kan dog være nødt til at spærre kortet med det samme, hvis der er tale om groft og/eller gentagne overtræk.

Så inden du selv bliver for smart at hører på så undersøg tingene... Ang. renten så er det sådan i de fleste store banker, Nordea har det vist også sådan og da Danske Bank og Nordea sidder på en del mere en halvdelen af hele markedet har ret ok ret til at generalisere...![/i]

Styrkeliste

Old school skrev:
Lasse bassen skrev:

at en kredit og lånerent ALTID er den samme, passer måske i din bank, men er altså ikke generelt og til at i må lukke et kort uden at sende 2 varsler, så burde du læse lidt op på PBS regler for korthåndtering og beskyttelse af kunder. Det er der det står sort på hvidt at der SKAL sendes 2 breve før et kort må spærres pga misbrug, der har kørt sager som banker har tabt pga det ikke har været overholdt.

Mener du ikke at en konto ikke må lukkes (hvilket også er det der bliver skrevet i første tilfælde)? For jeg kender da til flere tilfælde hvor folk har fået spærret deres kort efter de har nået en vis grænse (tror den er individuel), for at beskytte mod misbrug, hvis fx en havde stjålet ens kort.

Geografisk sted: Aalborg

man bør undersøge de lokale takster i sin bank - ikke alle har Nordea eller Danske Bank

Ja selvfølgelig skal man det lith. men snakker generelt...

Styrkeliste

Lasse bassen skrev:
men er altså ikke generelt og til at i må lukke et kort uden at sende 2 varsler, så burde du læse lidt op på PBS regler for korthåndtering og beskyttelse af kunder. Det er der det står sort på hvidt at der SKAL sendes 2 breve før et kort må spærres pga misbrug, der har kørt sager som banker har tabt pga det ikke har været overholdt.

Det kan jeg love dig for vi må... Der har været advokater på alle Danske Banks dankort regler og nu skriver jeg direkte af hvad der står i kort bestemmelserne...

Vi har ret til at spærre kortet, hvis den konto, dit kort er knyttet til er ophævet, og vi forgæves har forsøgt at inddrage dit kort, eller du overtræder reglerne, herunder hvis du overtrækker den konto, som kortet er knyttet til.

Hvis du overtrækker din konto, sender vi en skriftlig rykker, inden kortet bliver spærret. Vi kan dog være nødt til at spærre kortet med det samme, hvis der er tale om groft og/eller gentagne overtræk.

Så inden du selv bliver for smart at hører på så undersøg tingene... Ang. renten så er det sådan i de fleste store banker, Nordea har det vist også sådan og da Danske Bank og Nordea sidder på en del mere en halvdelen af hele markedet har ret ok ret til at generalisere...![/i]

nu er det præcis Nordea jeg har været i og der er rentet på kredit og lån ikke den samme i mange tilfælde.

fint du skriver i har haft advokat på, men nu er det jo så PBS der udsteder kortene og dem der laver reglerne og det er fra dem det med de 2 varsler er kommet for ganske nylig..
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

hulck skrev:
Old school skrev:
Lasse bassen skrev:

For jeg kender da til flere tilfælde hvor folk har fået spærret deres kort efter de har nået en vis grænse (tror den er individuel), for at beskytte mod misbrug, hvis fx en havde stjålet ens kort.

det er netop det du skriver der at PBS har valgt at slå meget ned på for nylig, fordi det simpelthen blev udnyttet af nogle banker, at bare spærre kort i flæng
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Shit, du tror da seriøst ikke at Danske Bank ville få lov til at lave deres egne regler??
Lige så snart Danske Bank laver noget som helst udenfor bogen så er det på ekstra bladets hjemmeside...

Du må meget gerne uddybe hvilket arbejde du lavede i Nordea?

Styrkeliste

Lasse bassen skrev:Shit, du tror da seriøst ikke at Danske Bank ville få lov til at lave deres egne regler??
Lige så snart Danske Bank laver noget som helst udenfor bogen så er det på ekstra bladets hjemmeside...

Du må meget gerne uddybe hvilket arbejde du lavede i Nordea?

har intet med sagen at gøre, men jeg sad bla med kontakter til PBS.

Denne tråd er slut for mig, da det ikke har relevans for trådstarter og syntes ikke den slags regler skal diskuteres på et åbent forum. Men læs du bare op på reglerne, kan være du kan lære noget;-)
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Ok vi kan godt lade den lægge her, men jeg har skam allerede læst op på og dokumenteret´... Du har dog intet vist ud over du siger du har arbejdet i en bank med PBS kontakter... Mangler noget dokumentation for dine påstande og så skal jeg nok sluge den hvis du da kan finde det...

http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/aarsberetning_udvalgt.asp?id=5

Hva mener du med den her lithium? det er jo en sag om kundens manglende spærring af dankort ved tyveri, ik noget om hvornår bankerne spærre kort?

Styrkeliste

http://www.pengeinstitutkendelser.dk/da ... 8_1998.htm

Synes lige du bør læse denne her Old school, jeg tror nemlig du har blandet tingene sammen!
Det er nemlig ikke PBS der bestemmer hvorledes om man må spære kortet eller ej. Det er banken selv der sætter disse regler.

At det så i denne sag betød at banken urigtig havde spærret kortet, er på grundlag af en vurdering om han havde gentagen overtræk. Det mente klagenævnet ikke og derfor fik klager medhold. Men det beviser samtidig at det jeg skrev tidligere er korrekt. Så nu kan vi vist godt kalde denne sag LUKKET!

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Off topic