Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Venomancer skrev:kan vi ikke få slået fast en gang for alle om peanutbutter eller peanuts er godt eller skidt? der skulle vidst være noget phytoøstrogener i dem som ikke er så godt. men er der nogen der lige kan ordne om det er en god ide eller ej?

Gotlieb skrev:Det vil sige det faktisk ikke er sundt at spise peanut/peanutbutter, da det en bælg frugt?![]()

Pillepinball skrev:Hmm.. Den info der står omkring peanuts på sundere.org, skal vist tages med et gran salt... For det første er der ingen kilder til at støtte op om de hypoteser han kommer med. For det andet tror jeg ikke bælgfrugter generelt er noget lort.. Hvad med ærter og bønner??? For det tredje bunder peanutkritikken vidst i, at de falder uden for hans paleo halløj og han vil derfor sikkert også have en lige så subjektiv holdning til, hvorfor mælk er noget skidt.. For det fjerde kan man ikke bare konkludere, at da aflatoxin er farligt og peanuts indeholder aflatoxin, så er peanuts farlige. Hvad hvis mængden i peanuts er forsvindende lille i forhold til mængden de, i det pågældende forsøg, forbinder med forskellige typer cancer. Samme princip gælder ift. lektiner og planteøstrogener.. Der skal altså nogle kilder på før det kan bruges til noget

Pillepinball skrev:Du kan i hvert fald roligt være ligeglad med det der står på sundere.org

Ole_S skrev:Pillepinball skrev:Du kan i hvert fald roligt være ligeglad med det der står på sundere.org
Hvorfra har du den nødvendige knowledge til at kunne vurdere det?

Pillepinball skrev:Ole_S skrev:Pillepinball skrev:Du kan i hvert fald roligt være ligeglad med det der står på sundere.org
Hvorfra har du den nødvendige knowledge til at kunne vurdere det?
Fordi jeg ikke mener påstande skal opfattes som fakta. Negative syn på madvarer som peanuts skal støttes af videnskabelige beviser. Det er jo umuligt at finde hoved og hale i vores hverdag, hvis alles påstande skal tages som fakta...
Jeg kan selvfølgelig ikke afvise at det på sundere.org er sandt, men indtil der foreligger beviser for deres påstande, bør man ikke rette sin hverdag efter dem... Hvis du spørger mig
Min ovenstående post bunder nok også lidt i at jeg er træt af, at man hele tiden bliver bombarderet med påstande, som oftest er lige så brugbare som brugt lokumspapir...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster