Efter at have læst flere forskellige artikler om kreatin, føler jeg en smule forvirring, i forhold til, hvordan jeg som pige skal gøre.
I artiklen om kreatin her på siden, bliver metoderne man kan køre kreatin på, beskrevet, og som jeg kan forstå, er det mest fornuftigt, at køre en loading periode, hvor man indtager 15-20 gram dagligt i 5-7 dage, hvor man her efter går ned på en normalt niveau i de næste 3 måneder, hvorefter man holder pause.
Dog har jeg læst en artikel om kreatin for kvinder, som beskriver eventueller bivirkninger, som værende langt mere rammende overfor kvinder end for mænd (f.eks. ved overdosering)?! Artiklen siger samtidig også, at alle undersøgelser i forhold til kreatin stort set kun er foretaget på mænd, og derfor ved man ikk' hvor meget en kvinde kan "tåle", samt at doseringerne på produkterne kun er forbeholdt mænd.
Mine spørgsmål er derfor følgende?
- Hvor meget kreatin skal jeg som pige tage?
- Da kreatin bedst optages med kulhyldrat, såsom i juice, kan jeg så godt blande det sammen med min proteinshake efter træning, da jeg gerne vil undgå ekstra kulhyldrater?
- Hvilket tidpunkt og og hvor meget/ofte skal jeg tage kreatin?
Håber ikk' jeg har set mig blind på artiklerne herinde, og det så alligevel står for næsen af mig
Men jeg synes ikk' der står vitterligt meget omkring piger og kreatin... I hvertfald ikk' på min computer / Lene