Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1489
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1486

Følg bodybuilding.dk på

Placeringerne i AF-180

Udskriv emne

Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, diæt, personlige tips, poseringer mv.

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Grunden til de placeringer der blev givet i Athletic Fitness -180 er at de kludrede i resultaterne fra de fysiske runder 2 gange, men da jeg sagde at jeg havde en liste min træner havde skrevet ned, samt videodokumentation på de fysiske runder, valgte overdommer Frederik Baadstorp at overrule de gældende regler for athletic fitness og give finaleplaceringer UDELUKKENDE på baggrund af de point vi atleter var blevet givet i symmetri i finalen. Derfor fik jeg bronze, Benni sølv og Emil guld. Jeg er pt i dialog med DBFF om at få afgørelsen omstødt, da det jo slet ikke skal være muligt sådan at kune ændre reglerne, mens musikken spiller. Jeg er heldigvis kommet i besiddelse af et score kort med DBFF's samlede scorer for alle atleter i alle klasser og kan derfor med sikkerhed berette om at det er sådan det hænger sammen, da jeg TYDELIGT ligger placeret over Benni og Emil ift. samlede antal point i styrke og ligger 2 pladser efter Emil og 6 pladser over Benni i kondi.

I må meget gerne komme med jeres mening om dette. Personligt synes jeg det er utilstedeligt at gøre, eftersom vi er nogle stykker der har levet for at kunne komme på den scene i flere måneder. I min optik skulle placeringerne omstødes. Jeg sidder med en komplet liste med hvordan alle atleter er placeret i de fysiske runder (skrevet ned af min træner på et ark papir som vi selv har fordelt placeringer på) og fra DBFF's scorekort. Og DBFF's scorekort viser helt andre placeringer end hvad jeg har fået skrevet ned. Jeg er blandt andet blevet givet en 3. plads i Dips og en 7. plads i roning på DBFF scorekortet. Jeg har min egen og gangske få andre atleters fysiske rundet filmet, så jeg kan bevise det er fejlagtigt, men nu er placeringerne jo blevet givet, så om det bliver omstødt forbliver endnu uvist.

Dette skal ikke ses som en brækklat over at jeg ikke vandt. Jeg synes bare det er en diskussion værd, at de overruler de gældende regler under en konkurrence. (Jeg har udarbejdet et excelark med dommernes score fra forbedømmelserne og mine tal fra styrkerunden og det giver er HELT andet resultat, men med mig som sølvmedaljetager)

Niklas Grundt Hansen - Bronzemedaljetager
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du tjekket hvad Spiderman har skrevet ang. pointfordelingen?

At points fra Dips, Roning og Symmetri fra forbedømmelsen afgører hvem top 6 og dermed finalen er. I finalen er alt nulstillet og kun finale-symmetrien gør sig gældende.

Flot DM ellers :)
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Ja men hidtil Har det været 25% for hver af runderne. Og hvis der er sket andet skal det jo annonceres. Og det står ikke i nogle vedtægter. Første gang jeg hørte det, var da jeg stod back stage og brokkede mig over at der var noget galt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Grundt skrev:Ja men hidtil Har det været 25% for hver af runderne. Og hvis der er sket andet skal det jo annonceres. Og det står ikke i nogle vedtægter. Første gang jeg hørte det, var da jeg stod back stage og brokkede mig over at der var noget galt.

Okay - Det ved jeg ikke. Jeg var ganske klar over det inden DM, så fik ikke en overraskelse :) Hvor jeg har læst det eller hørt det husker jeg ikke lige...
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

PTCJ skrev:
Grundt skrev:Ja men hidtil Har det været 25% for hver af runderne. Og hvis der er sket andet skal det jo annonceres. Og det står ikke i nogle vedtægter. Første gang jeg hørte det, var da jeg stod back stage og brokkede mig over at der var noget galt.

Okay - Det ved jeg ikke. Jeg var ganske klar over det inden DM, så fik ikke en overraskelse :) Hvor jeg har læst det eller hørt det husker jeg ikke lige...

Mon ikke det er fra et af poseringsseminarerne?
Jeg hørte det i Århus og i København.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

hvad sker der for en 3. plads i dips? Så i din log du kunne tage 60 dips, det burde da være suverent? eller hva..
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Det står desværre intet om pointudregningen i reglerne, men det er stadig et brud på hvordan det tidligere have været udregnet – og sådanne ændringer SKAL ifølge DBFFs vedtægter offentliggøres.
http://www.dbff.dk/storage/DBFF%20Overs ... i%20DK.pdf

I øvrigt er den nuværende styrkerunde sammensætning latterlig, og uden hensynstagen til atleterne. Giv os noget a la dette i stedet:

Max chinups
Max dips
Max rodistance på 1 min
(med fucking pauser mellem hver disciplin – det er ikke athletic crossfit)
Billede
Brugeravatar

toto_G4M3R skrev:hvad sker der for en 3. plads i dips? Så i din log du kunne tage 60 dips, det burde da være suverent? eller hva..

Vil skyde på at diæt, væskeudtømning og 1 minuts max roning lige forinden har haft en smule indflydelse på resultatet… :lol:
Billede
Brugeravatar

SaintPauli skrev:Det står desværre intet om pointudregningen i reglerne, men det er stadig et brud på hvordan det tidligere have været udregnet – og sådanne ændringer SKAL ifølge DBFFs vedtægter offentliggøres.
http://www.dbff.dk/storage/DBFF%20Overs ... i%20DK.pdf

I øvrigt er den nuværende styrkerunde sammensætning latterlig, og uden hensynstagen til atleterne. Giv os noget a la dette i stedet:

Max chinups
Max dips
Max rodistance på 1 min
(med fucking pauser mellem hver disciplin – det er ikke athletic crossfit)

+1

Logbog: Ingen logbog

Nu hedder det
Styrke / Fitness runden
. Så giver det vel meget god mening med en kort pause?
Derudover bruges chins ikke i de andre Nordiske lande. Da de blev taget væk i de andre lande valgte man at følge dette.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Hej Grundt

Tavshed er guld det er mig ubegribeligt at du indleder en diskussion herinde det vil på ingen måde fører noget godt med sig! Tag den nu med Dbff først!

Ville egentlig gerne lige høre dig ad, er du bekendt med regelsættet og pointfordelingen i AF?

Mig bekendt er regelsættet ikke offentliggjort nogensteder! Det er ikke særligt hensigtsmæssigt i min optik og jeg er overbevist om at det vil blive påført på Dbffs hjemmeside i fremtiden.

Hvis nu det er tilfældet, at pointgivningen er som jeg beskrev tidligere i anden tråd er det vel irellevant i dit tilfælde hvilken placering du fik i styrkerunden hovedsagen er at du endte i finalen;-)

Lad os lægge den her og se fremad!

AF er så småt ved at blive udbredt internationat og det er super positivt!!! Hvordan styrkerunden og reglerne endeligt bliver er spændende, men noget tyder på at populariteten i de nordiske lande smitter af på de øvrige lande;-)

Jeg personligt syntes, at det nye AF er mere performance-krævende og underholdende end det gamle AF, men det er jo en smagssag
Brugeravatar

Hej Spiderman.

Hvis jeg skal være ærlig regner jeg ikke chancen for at få omstødt placeringerne for værende specielt store. Jeg også indledte samtale med DBFF før jeg offentliggjorde mine tanker herinde. Men jeg vil ikke sidde stilletiende med sådan en dårlig smag i munden. Jeg føler det er vigtigt at få skabt noget fokus på dette problem, så det kan blive ændret fremadrettet. Jeg er også vidende om at der nu bliver taget op til et møde, hvordan de gør i fremtiden, så det skal der heldigvis nok blive sørget for.
Jeg vil også gerne pointere at jeg på ingen måde gør det her for at hænge mennesker ud for noget de har gjort, men mere for at få skabt noget fokus på et problem, der kunne have været undgået. Jeg har desuden regnet på pointgivningen og med de tidligere runder i spil, ville jeg kun rykke en enkelt placering op ad skammelen. Men jeg kan da forestille mig hvordan det kan have været at være den fyr der allerførst fik guldmedajlen om halsen, fik pillet den af igen og endte med at være nummer 5 eller 6. Han har nok haft en noget dårlig smag i munden over, at han ikke bare skyndte sig over på burgerking, inden de valgte at trække det tilbage.
Brugeravatar

Styrkeliste

Poul Haacker skrev:Nu hedder det
Styrke / Fitness runden
. Så giver det vel meget god mening med en kort pause?
Derudover bruges chins ikke i de andre Nordiske lande. Da de blev taget væk i de andre lande valgte man at følge dette.

Ideen er også god nok i sig selv, men det harmonerer bare ikke med væskedrænede atleter. Er ret sikker på, at dem der har lavet reglerne aldrig selv har prøvet det… :)
Billede
Brugeravatar

Tilbage til Bodybuilding & Fitness

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster