Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1495
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1494

Følg bodybuilding.dk på

Plan B

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg står i en situation hvor jeg kan risikerer ikke at kunne søge ind hvor jeg gerne vil, og kan ikke helt finde et alternativ. Jeg vil gerne ind i Frømandskorpset, men ved ikke om jeg bliver erkendt uegnet til tjeneste på forsvarets dag ](*,) . Er der nogen der har nogle ideer til en Plan B hvor man kan presse sig selv i samme grad fysisk og psykisk?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Sækkeløb :) Hmm politiet maybe?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

O.o waat? hvordan i ")¤!!!= skulle de kunnet presse mig så meget? dansk version af swat ?

Styrkeliste

Få dig en uddannelse, og et rigtigt job! Hippie!
Brugeravatar

Reputation point: 20

Kostplan: Ingen kostplan

hippie ? WTF ? så at ville ind på flådens hårdeste uddannelse= hippie? eller er det ikke bare en uinteressant troll ](*,)

Styrkeliste

Btw hvorfor skulle du ikke blive godkendt??
Du kunne evt joine den danske anti terror enhed?? eller forsøge :b
Brugeravatar

Styrkeliste

fordi jeg er en lille smule platfoddet ](*,) mobil platfoddet :verysad:

Styrkeliste

G.I Joe skrev:fordi jeg er en lille smule platfoddet ](*,) mobil platfoddet :verysad:

aah i see. Ville det ha nogen konsekvens ved den normale hær?
Brugeravatar

Styrkeliste

Sarkasme er ikke din stærke side kan jeg se. Så vi kan hermed udelukke komiker.

Min pointe var sådan set bare, at hvis du ikke engang egner dig til forsvarets basisuddannelse, så bliver du sgu nok heller ikke B.S. Christiansen. Har set du ofte har omtalt, at du gerne vil være elitesoldat, men måske skulle du overveje noget mindre fysisk belastende, hvis du ikke engang kan blive godkendt til 4 måneders paintball?
Brugeravatar

:dance: kan jeg gøre for at mine fødder er lidt anderledes om jeg må spørge? altså jeg kan fint honorere kravene, altså 2800m cooper test 3x bronzecirkel og 300m på under 8 mins :hihi: no problemo og march er heller ikke det sværeste, men jeg har bare ikke til at stå om 20 dage efter forsvarets dag med fletningerne i postkassen xD altså min fysik er sgu fin nok

er kun læge-checket der freaker mig ud af den....

Styrkeliste

Hvis de ikke vil lukke dig ind, så vil de ikke lukke dig ind. Beklager det med dine fødder, men sådan fungerer militæret bare. Må jeg være den første til at foreslå hjemmeværnet?
Billede
Brugeravatar

er det rent faktisk et erhverv :D ? havde jeg sgu ikke troet, men ikke helt min kop te må jeg indrømme ;) så tror jeg sgu CKPs med antiterror i politiet var mere tiltrækkende

Styrkeliste

Jamen go 4 it. Men prøv nu lige at blive godkendt til militæret først. Det kan jo være du er heldig :)
Brugeravatar

har jeg osse tænkt mig :).. altså jeg ringede til oxbøl infirmeri og spurgte vagthavnende mht. platfod og han sagde han var i samme båd som mig og at han da havde været inde i 22 år xD så jeg håber sgu ! og så ringede jeg til rekrutteringen og spurgte og de sagde det var meget individuelt så ved ikke hvad jeg skal tolke det som. Men da jeg klamrer mig til håbet så sætter jeg min lid til vagthavde i Oxbøl :P

Styrkeliste

Hvis du virkelig vil, og du sørger for at være blandt de bedste, så skal du nok klare den.
Brugeravatar

heh, altså viljen er der skam ;) men konkurrencen er hjernedød hård :P.. Men skal snart igang med mit O-løb ^^ og så kan jeg om 1 ugen svømme i havet :D blir skønt!.. grunden til jeg først må svømme om en uge= min mor nakker mig hvis jeg svømmer 5km i 9graders vand uden hjælper

Styrkeliste

Lad være med at nævne det for lægen ved Forsvarets dag. Så skal det nok gå. Ofte er det typisk bare en masse spørgsmål, hvor til du svarer, at du er sund og rask.

Så skal du nok bøje dig lidt frem og tilbage, så han kan kigge på din ryg. I 9 ud af 10 tilfælde, vil dine fødder ikke blive til genstand for en samtale.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog

G.I Joe skrev::dance: kan jeg gøre for at mine fødder er lidt anderledes om jeg må spørge? altså jeg kan fint honorere kravene, altså 2800m cooper test 3x bronzecirkel og 300m på under 8 mins :hihi: no problemo og march er heller ikke det sværeste, men jeg har bare ikke til at stå om 20 dage efter forsvarets dag med fletningerne i postkassen xD altså min fysik er sgu fin nok

er kun læge-checket der freaker mig ud af den....

Har set du har skrevet om dine fødder før, hvor der var en der foreslog nogle specielle såler, som havde udbedret hans så meget, at han faktisk ikke var platfodet mere. Har du overset det? :P
Dreams don’t work unless you do.
John C. Maxwell
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hvidovre, Kbh

så længe du er i god form og har hovedet med dig så tvivler jeg på at du bliver kasseret pga platfod.. så ta det roligt indtil du har været inde og snakke med deres læge eller eventuelt kontakt deres læge inden og hør hvordan de ser på det...

jeg kontaktede ham der var læge i Oxbøl lejren ;) han sagde det ikke var et problem. Og jeg har special såler ;) fik dem for en uge siden

Styrkeliste

G.I Joe skrev:jeg kontaktede ham der var læge i Oxbøl lejren ;) han sagde det ikke var et problem. Og jeg har special såler ;) fik dem for en uge siden

Ja der har du jo så dit svar... bare ta det roligt du skal nok komme ind hvis formen også er okay... og ang. frømandskorpset så burde det heller ikke være noget problem de eneste ekstra krav de stiller der er bedre syn, kondi og udholdenhed...

Jeg er ligeså platfodet som en and, og det var ikke noget problem da jeg var inde i militæret.

clauzen skrev:
G.I Joe skrev:jeg kontaktede ham der var læge i Oxbøl lejren ;) han sagde det ikke var et problem. Og jeg har special såler ;) fik dem for en uge siden

Ja der har du jo så dit svar... bare ta det roligt du skal nok komme ind hvis formen også er okay... og ang. frømandskorpset så burde det heller ikke være noget problem de eneste ekstra krav de stiller der er bedre syn, kondi og udholdenhed...

Ahh, du skal have lidt mere end en okay form, da der er nye krav hvis du vil være fastansat i forsvaret, men hvis man er vant til at træne så bør de ikke være det store, jeg har endnu ikke set de endelige krav men kan lige nævne at
dødløft 80kg 8 rep
lunges 60 kg 20-30 rep
kropshævninger (bred chinup) m 10kg 7-10 rep
Dips m 10 kg 7 rep
løb 2750m på 12:00

Hvis du har en drøm om at blive frømand, så bør du altså under alle omstændighed have en plan B... Der er mange der kan klare den fysiske del af elevskolen, men der er mange der knækker under det psykiske pres. Et par historier fra elevskolen: Der var en elev der fik tildelt enkeltmandsstue, hvilket bestod af at han boede 4 dage i en gummibåd i havnen, i regnvejr... Det tærer nok lidt på psyken...

En plan B kunne være fremmedlegionen eller et privat sikkerhedsfirme (ikke vagt i DK, men f.eks. bodyguard i Irak eller Afghanistan.) Men der er ikke noget der kan måle sig med det frømandskorpset og jægerkorpset laver.
En dag uden træning, er en dag uden mening!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

SmashingBull skrev:
clauzen skrev:

Ahh, du skal have lidt mere end en okay form, da der er nye krav hvis du vil være fastansat i forsvaret, men hvis man er vant til at træne så bør de ikke være det store, jeg har endnu ikke set de endelige krav men kan lige nævne at
dødløft 80kg 8 rep
lunges 60 kg 20-30 rep
kropshævninger (bred chinup) m 10kg 7-10 rep
Dips m 10 kg 7 rep
løb 2750m på 12:00

er sikkert rigtigt nok hvis du vil være fast ansat men nu skal TS først ind som vernepligtig og der er ikke de store adgangs krav og så bliver formen bygget op der og imens man er under videre uddannelse... og bortset fra det, hvor har du så de ting fra??? for har en fætter der har været ansat ved forsvaret i mange år og han kan ikke halvdelen af det der...

det er 2800m på 12:00 ;) bare for flueknepperiets skyld, chins, dips eller DL= no problem at all. Lunges skal jeg lige arbejde en smule på =) så det tror jeg sgu godt jeg kan klaske mig op på, pt er min mål: 110kg x8 i DL bw+20kg x20 i dips(min rekord er 17 med 15kg) chins 12 bredt greb med 5kg, hvis du definerer bredtgreb som værende hængende i næsten Y form? eller er det bare lidt over skulderbreddet? anyways hvis det viser sig smalt så bliver det osse sjovt ^^ push-ups er heller ikke noget der er fremmed for mig :wink: , den eneste ting der gjorde jeg ikke havde et flueben i hvert felt i det du sagde: jeg fik skinnebensbetændelse da jeg havde trønet mig op til 15km terrænløb :S og cooper på 3000m på 11:52

Styrkeliste

G.I Joe skrev:det er 2800m på 12:00 ;) bare for flueknepperiets skyld, chins, dips eller DL= no problem at all. Lunges skal jeg lige arbejde en smule på =) så det tror jeg sgu godt jeg kan klaske mig op på, pt er min mål: 110kg x8 i DL bw+20 x20 i dips(min rekord er 17 med 15kg) chins 12 bredt greb med 5kg, hvis du definerer bredtgreb som værende hængende i næsten Y form? eller er det bare lidt over skulderbreddet? anyways hvis det viser sig smalt så bliver det osse sjovt ^^ push-ups er heller ikke noget der er fremmed for mig :wink: , den eneste ting der gjorde jeg ikke havde et flueben i hvert felt i det du sagde: jeg fik skinnebensbetændelse da jeg havde trønet mig op til 15km terrænløb :S og cooper på 3000m på 11:52

de papir jeg har set siger 2750m men skide værd med det.
chins er alt efter hvem man spørger, os fastansatte har ikke fået andet end guidelines, ikke de deciderede regler/krav, så hvis du kan tage dem i et Y, så bør resten ikke være det store problem, og må sige det super god form hvis du kunne løbe de 3000m på 11:52, jeg er selv på omkring de 2600-2700, på 12min, men det er så grundet en mindre skade.

Og Clauzen, Jeg er pt selv fastansat, ved dog også at alle der søger ind får det at vide, og nej der er ikke krav på værnepligten, men det vil være en fordel at kunne bestå kravene FØR man søger ind, da det vil lette ens videre forløb.

og ang din fætter som ikke kan bestå, nej, det er derfor at forsvaret har skærpet kravene da der er for mange der bare har kunne "lalle" sig igennem det hele, har set kampsoldater der ikke engang kunne lave en chinup, hvor jeg selv arbejder, ser det os ud til at hvis de krav skal bestås så vil ca 60% få en fyreseddel.
Sidst rettet af SmashingBull 12. maj 2011, 18:37, rettet i alt 1 gang.

;) jeg takker og bukker, men nu har jeg så osse de mest anti-militære forældre i verdenen, så var nød til at vise hvor meget jeg ville det her :hihi: så de sidste par år er jeg gået komplet grasat med cardio, styrketræning, svøm, march og orientering :P.... Men tænkte på.. hvad for nogle sæt og reps er egentligt gode at gå efter med FKP ? 5x5? 4x8?

Styrkeliste

SmashingBull skrev:
G.I Joe skrev:det er 2800m på 12:00 ;) bare for flueknepperiets skyld, chins, dips eller DL= no problem at all. Lunges skal jeg lige arbejde en smule på =) så det tror jeg sgu godt jeg kan klaske mig op på, pt er min mål: 110kg x8 i DL bw+20 x20 i dips(min rekord er 17 med 15kg) chins 12 bredt greb med 5kg, hvis du definerer bredtgreb som værende hængende i næsten Y form? eller er det bare lidt over skulderbreddet? anyways hvis det viser sig smalt så bliver det osse sjovt ^^ push-ups er heller ikke noget der er fremmed for mig :wink: , den eneste ting der gjorde jeg ikke havde et flueben i hvert felt i det du sagde: jeg fik skinnebensbetændelse da jeg havde trønet mig op til 15km terrænløb :S og cooper på 3000m på 11:52

Og Clauzen, Jeg er pt selv fastansat, ved dog også at alle der søger ind får det at vide, og nej der er ikke krav på værnepligten, men det vil være en fordel at kunne bestå kravene FØR man søger ind, da det vil lette ens videre forløb.

og ang din fætter som ikke kan bestå, nej, det er derfor at forsvaret har skærpet kravene da der er for mange der bare har kunne "lalle" sig igennem det hele, har set kampsoldater der ikke engang kunne lave en chinup, hvor jeg selv arbejder, ser det os ud til at hvis de krav skal bestås så vil ca 60% få en fyreseddel.

okay... må nok også indrømme jeg fandt det utroligt at min fætter stadig kunne være soldat og enda have været udsendt flere gange for tvivler på han kunne gennemføre noget af det der udover løbet... så kommer det danske forsvar snart til at mangle ansatte igen :dance: ...

tjah, altså hvis de ikke bare dropper mig som en varm kartofel pga platfod er jeg sgu glad :P hvis jeg ikke kan komme ind i FKP hopper jeg ind i reaktions styrkerne efter en sgt udd

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online