Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Post-workout shake?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle.
Jeg har i lang tid læst, og hørt flere steder, at man i sin post-workout shake skal have hurtige proteiner, da man skal "sparke" muskelopbygningen i gang. Jeg er ikke i tvivl om at man skal have kulhydrater hurtigt efter, for at få proteinsyntesen i gang, men det med proteinerne er jeg blevet i tvivl om efter at have læst denne artikel:
http://www.gomotion.dk/artikler.asp?mod ... &title=art
selvfølgelig virker undersøgelsen lidt underlig i det, at man bare ved at ændre sin proteinkilde, kan have dobbelt så stor styrkefremgang, og det dobbelte fedttab, men ja, prøv at læs det igennem og se hvad i mener..
mvh

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bump ????
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

ingen der tør sige noget??

Styrkeliste

Hurtige proteiner ?!?

.. det er altid en god idé, at få tilført systemet en god portion protein efter træning, tilføjes der lidt hurtige carbs (mon ikke det var dét, der mentes?) så optages førstnævnte hurtigere.

It aint rocket science.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

jeg synes også han kommer med et godt spørgsmål. nogle kloge hoveder der kan deltage
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

A Menace To Chicken skrev:Hurtige proteiner ?!?

.. det er altid en god idé, at få tilført systemet en god portion protein efter træning, tilføjes der lidt hurtige carbs (mon ikke det var dét, der mentes?) så optages førstnævnte hurtigere.

It aint rocket science.

Kloge hoveder har allerede kommenteret dette. Jeg tror man skal op på olympisk niveau før man skal tænke over om det er bedst at spise aminosyrer eller tun efter træning.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

For det første skal du være opmærksom på at det er en gruppe "overvægtige politifolk" - formentlig ikke de mest nybagte betjente. Folk med dårlige vaner, elendige arbejdstider (i form af eftermiddag og nattearbejde i perioder) - og groft sagt, folk der (for største delens tilfælde) formentlig ikke aner et klap om fornuftig kost i forbindelse med styrketræning og/eller vægttab. Desuden siger artiklen intet om hvad de forskellige grupper ellers har lavet under de 12 ugers test. Arbejdsmønster, kostsammensætningen udover det der ligger lige efter træning.

Hvis du blot indtager whey efter træning, og efterfølgende går adskillige timer uden anden form for proteiner, kunne man godt forestille sig at tilføjelsen af cassein/kassein (som nævnt i artiklen er længere om at optages) ville kunne begrænse tidsrummet hvori man går og mangler proteiner inden næste måltid. Jeg er dog ikke ekspert på dette område.

OFFTOPIC:
Lyngbeck skrev:Kloge hoveder har allerede kommenteret dette. Jeg tror man skal op på olympisk niveau før man skal tænke over om det er bedst at spise aminosyrer eller tun efter træning.

Lol, det eneste indlæg der var postet beskæftigede sig ikke rigtig med artiklen. Så hvorfor poster du ? :) - når folk intet læser er de idioter, og når de så læser en smule og har spørgsmål skal de "latterlig-gøres" en smule med olympiske niveauer og dets lige :) smukt.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Lyngbeck, forstår ikke rigtig hvad du mener med dit indlæg?

A menance to chicken: Der findes da langsomt optagelige proteiner, som er kasseinprotein. Det protein man eksempelvis får fra whey er hurtigere optageligt...

Så det vil sige, at en gang weigthgainer efter træning, og så et måltid der får blodsukkeret ned igen efter en times tid er det optimale?

Styrkeliste

Ville bare give AMTC ret i at det ikke var rocket science. jeg kan bedst lide når det bare er simpelt. my bad, hvis jeg har trådt forkert.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

True, der findes langsomtoptagelige protteiner, det er blot sjældent at de er interessante ifbm. post-workout-shakes, derfor var mit svar formuleret som det står. Mea Culpa, hvis jeg lød lidt hoven og kort for hovedet.

Var såmænd blot mit ønske, lidt i stil med Lyngbecks ønske om simplicity, at advokere for en mere "nede på jorden" tilgang til den ernæringsmæssige side af træning.

Men nej, jeg er ikke uddannet klinisk diætist. Så alt hvad jeg skriver des ang. er lægmandspostulater og/eller broscience.
Brugeravatar

It aint rocket science.

jeg har læst en artikel hvori der stod at ca 10 gram kulhydrater er nok efter træning
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste

merijaan skrev:

It aint rocket science.

jeg har læst en artikel hvori der stod at ca 10 gram kulhydrater er nok efter træning

Det lyder også fornuftigt, sammen med en god gang protz.
Brugeravatar

Du kan ikke bare stille det sådan op. Det kan godt være det ikke behøver været rocket-science, men det behøver heller ikke forsimples urimeligt meget. Hvis det var så nemt, gjorde alle det jo bare på den mest optimale måde, og fik stortset lige god fremgang. Hvilket langt fra er tilfældet.

10 gram kulhydrat efter træning, uden at nævnte noget om størrelse/vægt af personen, varighed, øvrigt indtag i løbet af dagen og omkring træninge osv osv. er fuldstændig utilstrækkeligt. Alt er jo bedre end ingenting. Det er fx. også bedre at spise 60 gram protein om dagen, end at spise 40 gram - men det er stadigvæk langt fra optimalt for de fleste mennesker..
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Andersbr skrev:Du kan ikke bare stille det sådan op. Det kan godt være det ikke behøver været rocket-science, men det behøver heller ikke forsimples urimeligt meget. Hvis det var så nemt, gjorde alle det jo bare på den mest optimale måde, og fik stortset lige god fremgang. Hvilket langt fra er tilfældet.

10 gram kulhydrat efter træning, uden at nævnte noget om størrelse/vægt af personen, varighed, øvrigt indtag i løbet af dagen og omkring træninge osv osv. er fuldstændig utilstrækkeligt. Alt er jo bedre end ingenting. Det er fx. også bedre at spise 60 gram protein om dagen, end at spise 40 gram - men det er stadigvæk langt fra optimalt for de fleste mennesker..

hvad ville du så anbefale?
jeg har en lav kulhydrat diet, spiser ikke ris pasta kartofler osv, spiser lidt rugbrød men holder det så lavt som muligt.
og min shake kommer nemt op på 10 kulhydrater, når jeg tilføjer mælk.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster