Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1292
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1290

Følg bodybuilding.dk på

Power- el. egobuilding?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey BB!

Mange af jer har formentlig læst følgende artikel, der var i bodylabs nyhedsbrev: apropos.php?page=51&utm_source=Denmark_bodylab.dk_bodylab.dk&utm_medium=CPC_CPS_CPIS&utm_content=text_email_40C_BID57119&utm_campaign=AID_bodylab.dk_CID4121&trackid=bodylab.dk/nyheder.html_bl159w.blu159.mail.live.com

Jeg kører pt. B2B, men jeg hæftede mig ved, at der i B2B anbefales 2-3 minutters pause mellem sættene. Derudover pointerer Poul Haacker, at der er tre stimuli for hypertrofi (tunge vægte, høj volumen og udtrætning). Umiddelbart ville jeg tro, at man måtte hæfte sig i 2 af de 3. Eftersom man ved høj vægt ikke kan nå den samme volumen, så 'forsvinder' 2'eren vel på bekostning af 1 og 3?

Derfor tænker jeg, om det ville være en mulighed i B2B at køre med en kombination af 1&3 og 2&3, hvor der blev skiftet enten fra uge til uge eller evt. nogle længere intervaller?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har indtryk af at selve filosofien bag B2B er simplicitet. Altså et program designet til begynderen som måske kun er ved at lære formen på mange af øvelserne.

Selvfølgelig kan man inkorporere forskellige metoder for at stimulere maksimal hypertrofi, men jeg tror bare ikke det er idéen med B2B.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Nej okay. Har også tænkt på snart at skifte programmet ud primært pga. motivationen der kan svigte fra tid tl anden når de samme øvelser er kørt om og om igen. Dog vil jeg overveje at holde mig til et 2-split, men der synes jeg sku b2b er et glimrende program. Havde alligevel ikke tænkt mig at røre ved bænk, DL, squat, pull-ups, og så er der jo kun row-varianterne og biceps/triceps at pille ved. Men det ville i teorien være en fordel at køre to forskellige måder at træne på, hvor der kunne skiftes mellem vægt og volumen fra uge til uge?

Kostplan: Ingen kostplan

christoffer19 skrev:Nej okay. Har også tænkt på snart at skifte programmet ud primært pga. motivationen der kan svigte fra tid tl anden når de samme øvelser er kørt om og om igen. Dog vil jeg overveje at holde mig til et 2-split, men der synes jeg sku b2b er et glimrende program. Havde alligevel ikke tænkt mig at røre ved bænk, DL, squat, pull-ups, og så er der jo kun row-varianterne og biceps/triceps at pille ved. Men det ville i teorien være en fordel at køre to forskellige måder at træne på, hvor der kunne skiftes mellem vægt og volumen fra uge til uge?

Til mit nuværende cut, der valgte jeg i tidernes morgen B2B netop fordi det var dejlig simpelt, 4 ugentlige træningspas og det passede med tanken: use it or loose it. Jeg gik dog også lidt død i det, hvorfor jeg valgte at dele det op sådan her:

Bryst/tri/skulder dag 1 - high rep (lavere intensitet, højere volumen - 4x8)
Bryst/tri/skulder dag 2 - low rep (høj intensitet, lavere volumen - 5x5)

Og det samme med ben/ryg/bicep.

Det var rart med noget adspredelse, og jeg har ikke taget skade :) (dvs. jeg havde lidt med skulder, men det klarede rotatormanchetøvelser og grundigere opvarmning).
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum