Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69644 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1714
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1712

Følg bodybuilding.dk på

powercage/squatrack

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg går lidt og leger med tanken om at bygge et squatrack/powercage.

Til dette havde jeg tænkt mig at bruge træ, og så nogle tykkestålrør og gamle aksler/hydraulik stempler som safety pins. Men hvor tykke skal stolperne være ?

10x10 cm er hvad jeg havde i tankerne og jeg er heller ikke oppe på det vildeste i squat og dl. Men ville 10cm tykke stolper(fyrtræ) kunne holde til 200kg belastning (altså når man lægger stangen fra sig i dl og squat)

målene jeg havde i tankerne er 120 cm x 120cm base 200 cm høj og så bore huller i stolperne med 2½-5 cm mellemrum

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

G.I Joe skrev:Jeg går lidt og leger med tanken om at bygge et squatrack/powercage.

Til dette havde jeg tænkt mig at bruge træ, og så nogle tykkestålrør og gamle aksler/hydraulik stempler som safety pins. Men hvor tykke skal stolperne være ?

10x10 cm er hvad jeg havde i tankerne og jeg er heller ikke oppe på det vildeste i squat og dl. Men ville 10cm tykke stolper(fyrtræ) kunne holde til 200kg belastning (altså når man lægger stangen fra sig i dl og squat)

målene jeg havde i tankerne er 120 cm x 120cm base 200 cm høj og så bore huller i stolperne med 2½-5 cm mellemrum

Træ har meget forskellig bæreevne og hårdhed, ligesom måden det skæres på og formen har indflydelse. I tilfælde af, at du vælger en sort og et stykke, der kan holde til selve belastningen over tid, forudser jeg problemer ved dine huller. Jernet vil langsomt ødelægge dem
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Ender det ikke med at blive næsten lige så dyrt at bygge det selv? Jeg vil købe dette:

http://www.megafitness-shop.info/Krafts ... -2523.html
Brugeravatar

Reputation point: 260

træet kan jeg få gratis :) og har alt værktøjet til arbejdet, både metal og træværktøj. Så det var egentligt mere om 10x10 cm træ kan holde til belastningen ?

Styrkeliste

Hav lige in mente at racket skal tåle langt mere end belastningen hvor vægten ligger stille.

Der er verden til forskel på 200 kg liggende i et stativ og så smidt fra toppen af et løft.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

G.I Joe skrev:Jeg går lidt og leger med tanken om at bygge et squatrack/powercage.

Jeg er selv igang med at lave et homegym og gik længe med ideén om at lave mit eget powerrack. Men der er ofte noget lækkert til salg på DBA og GOG. Jeg fik selv købt et udemærket powerrack til 2500 kr. incl lat pulldown/seated rows, dips handles og lidt 50 mm. skiver. Det var stort set ikke brugt og har en nypris på et stykker over 10.000. Jeg har ligeledes fået et ER-rack til en god pris på DBA.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg bruge lidt penge på et ordenligt rack og holde øje med nogle gode deals. Som Sandy påpeger, så er der en enorm forskel på at lave et rack der kan holde til at have 200 kg liggende og et rack der kan holde til at få 200 kg tabt under et misset løft. Strength shop laver ofte nogle gode deals på deres racks med 3x3mm stål, de ser ret solide ud.
Brugeravatar

Reputation point: 405

Træner her: SPH GYM

fair nok :) så må jeg i gang med at spare op

Styrkeliste

Har bygget et power cage i 100*100. Har ingen problemer med det. Rem af 45*95 mm. Safety bars i galvaniseret vandrør 1½". Jeg har brugt to standardbeslag med ribbe i bukket til "fingre" til stangen og foret dem med gaffa. Det virker fint.

Eneste ulempe er, at det ikke er lige så fleksibelt som de færdigfabrikerede ift indstillinger, men da det kun er mig, der bruger det er alt tilpasset min højde :)

Det skal siges, at jeg ikke smider stangen, så jeg har ingen erfaring med, hvad der sker i så fald.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Nordsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00

okay :), nu plejer jeg ikke at smide med vægten, så kan være det skulle prøves at bygge alligevel

Styrkeliste

G.I Joe skrev:okay :), nu plejer jeg ikke at smide med vægten, så kan være det skulle prøves at bygge alligevel

Men det skulle gerne kunne holde, hvis det en dag bliver nødvendigt alligevel. :)

Reputation point: 45

Snackman skrev:
G.I Joe skrev:okay :), nu plejer jeg ikke at smide med vægten, så kan være det skulle prøves at bygge alligevel

Men det skulle gerne kunne holde, hvis det en dag bliver nødvendigt alligevel. :)

Det er præcis det der er hele pointen. Det skal kunne holde til at vægten bliver smidt, hvis uheldet en dag skulle være ude og du falder, besvimer, osv. Så det er ærgeligt sted at have sparet lidt penge :)
Brugeravatar

Reputation point: 405

Har lavet et rack af 10x10cm stolper og safetypins var også af træ. Har smidt 180 kg. fra skulderhøjde uden der skete det mindste. Hvis du bygger det rigtig, kan træ holde til rigtig meget.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

kommer vel også an på hvad træ man bruger :) ? har valget mellem fyr, eg, valnød eller kirsebær

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 124 gæster