@Garik - kan ihvertfald lige smide et par træninger ind nu jeg har skiftet program, første fra i dag:
Har fortsat problemer med lænden i bunden af squat, så tager stort hensyn her, til jeg føler det er forsvarligt at smide flere kg på.
Squat
10x20kg
5x40kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
Alle sæt med langsom excentrisk fase, for at se hvor i bevægelsen der opstår problemer, der var dog ikke noget særligt at mærke.
Seated Leg Extensions
10x~40kg
10x~70kg
12x~95kg
12x~95kg
12x~95kg
12x~95kg
Alle sæt med 4 sekunders excentrisk fase og fokus på eksplosiv koncentrisk fase.
Seated Leg Curls
10x~40kg
10x75kg
10x82kg
10x82kg
10x75kg
Alle sæt med 4 sekunders excentrisk fase og fokus på eksplosiv koncentrisk fase.
Alt. Reverse Barbell Lunges
10x20kg
10x40kg
10x60kg
30x70kg
Decline BB BP
10x20kg
10x60kg
6x80kg
6x100kg
6x120kg
6x110kg
8x100kg
En ret begrænset styrke her, grundet stor træthed i både bryst, skulder og triceps fra sidste træninger af disse.
Dette er måske det største flaw i mit nye program, at frekvensen er så høj af presseøvelser, men regner med at det bliver bedre som jeg får tilvænnet mig frekvensen og får lidt føling for hvad volumen der er passende på den enkelte dag.
Lever Chest Press
10x61kg
12x96kg
12x96kg
Føltes overraskende godt, mindre stres på skuldrerne som var den største gene i bænkpres - at de var trætte.
Langsom excentrisk fase i alle sæt.
DB Biceps Curls
10x10kg
8x17,5kg
8x22,5kg
8x20kg
8x17,5kg
Ikke meget at sige her, føltes fint, men træthed som påvirkede styrken pga. den nye øgede frekvens.
Trænede også lægge, mave og underarme.
Angående mit nye program, er det et 2-split, som trænes således, dag 1 første del af splittet, dag 2 anden del af splittet, dag 3 hviledag, forfra. Ændring da jeg følte at min frekvens er blevet for lav, nu er den fordoblet, men træningerne bliver dog nok en smule mindre volumiøse. Sæt vil primært blive udført med 8-12 reps, ingen store spring i kg mellem sættene(afhænger lidt af øvelse), men altså ting som at varme op til en tung 5'er eller sådan noget er droppet. En større grad af mind to muscle vil gøre sig gældende her i programmet. Jeg har ikke fastlagt øvelser og antal sæt, kun hvilke muskler der skal trænes i hvilken del af splittet. Så ikke et egentligt træningsprogram, men blot en struktur.
Her er i øvrigt et "ryg" billede fra rygtræningen to dage siden:

Det jeg forsøgte at fange var mængden af masse fra lats der er synligt set fra fronten, blev dog noget dystert på billedet.