Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1728
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1726

Følg bodybuilding.dk på

Problemer med at få rigtig mad ned?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har hele mit liv kunne spise alt og hele tiden uanset tid og sted (hvilket i sig selv har været et problem :P), men nu er jeg kommet i et nyt. Efter det er begyndt at blive godt vejr har jeg stort set ikke kunnet få noget ordenligt mad ned, og hvis jeg spiser noget rigtig har jeg kvalme og hovedpine flere timer efter.
Pt lever jeg af frugt, grøntsager og alt der har med is at gøre og så er jeg begyndt at suplere med en shake midt på dagen eller til aftensmad så jeg får bare lidt protein indenbords. Men det er jo ik ligefrem godt at få al sin protein fra shake, så har i nogle forslag til hvad jeg kunne gøre eller spise i stedet? :roll:
Jeg får masser af vand hver dag, og nej - jeg er IKKE gravid O:) Heh
Sidst rettet af Bella-Nova 12. jun 2007, 14:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nykøbing F

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Evt. spis noget mad efter sessonen, som noget kold kartoffelsalat med frikadeller, koldskål og ellers bare en masse frisk mad. Det synes jeg er så lækkert her om sommeren, Det er i hvert fald bedre end at blive mæt af sodavandsis :wink: og evt. brug noget mere tid på tilberedningen. Udseendet kan gøre så meget forskel.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kender det godt, dog ikke pt.. Jeg tror ligesom S.K at du skal prøve frisk mad (sommermad) som ligger let i maven og ikke nødvendigvis er varmt.. Noget salat blandet med skinketern/tun/bacon whatever og måske tilsat ost eller ananas.. Alle sådanne ting..

Du kan selv også indtage proteiner gennem skummetmælk.. Det er let at indtage og er en god proteinkilde..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

Problemet er jo det, at jeg ska have nok protein og stadig være i underskud af kcal.. Hænger ik sammen hverken hvis man spiser kartoffelsalat eller koldskål..
Spiser salat som du siger, Sniper, men det er kødet jeg ikke kan klare lige nu. Fik det dårligt bare ved tanken, og det er ret problemmatisk #-o
Brugeravatar

Bella-Nova skrev:Problemet er jo det, at jeg ska have nok protein og stadig være i underskud af kcal.. Hænger ik sammen hverken hvis man spiser kartoffelsalat eller koldskål..
Spiser salat som du siger, Sniper, men det er kødet jeg ikke kan klare lige nu. Fik det dårligt bare ved tanken, og det er ret problemmatisk #-o

Men heller shakes end for lidt protein. Det bliver alligevel dårligt vejr i morgen, så skaden er ikke så stor :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:
Bella-Nova skrev:Problemet er jo det, at jeg ska have nok protein og stadig være i underskud af kcal.. Hænger ik sammen hverken hvis man spiser kartoffelsalat eller koldskål..

Men heller shakes end for lidt protein. Det bliver alligevel dårligt vejr i morgen, så skaden er ikke så stor :)

Det bliver det forhåbentlig ikke hele sommeren :wink: Men ved heller ik 100 % om det har noget med det at gøre. Har som sagt aldrig prøvet at have problemer med at spise før :roll:
Brugeravatar

Okay, så det er tanken om kød er giver dig kvalme og ikke andet føde.. Hvis det kun er proteinerne du er bekymret for så er der en del andre produkter som indeholder godt med dem.. Skummetmælk som nævnt, og uden for mange kcal. Der er groft brød, som desuden indeholder mange fibre. Der er æggehvider, som f.eks ommelet eller deslignende. Der kan ris, pasta, nudler og havregryn som godt nok fylder meget og indeholder mange kcal.. Og så er der jo en del "usunde/fedtindholdige" varer som ligeledes indeholder meget protein.. Flæskesvær f.eks.

Hvordan har du det med lette fisk.. Rødspættefilet f.eks..?
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:Okay, så det er tanken om kød er giver dig kvalme og ikke andet føde.. Hvis det kun er proteinerne du er bekymret for så er der en del andre produkter som indeholder godt med dem.. Skummetmælk som nævnt, og uden for mange kcal. Der er groft brød, som desuden indeholder mange fibre. Der er æggehvider, som f.eks ommelet eller deslignende. Der kan ris, pasta, nudler og havregryn som godt nok fylder meget og indeholder mange kcal.. Og så er der jo en del "usunde/fedtindholdige" varer som ligeledes indeholder meget protein.. Flæskesvær f.eks.

Kød, kylling, brød, knækbrød og sådan.. Alt hvad der er eller har været varmt faktisk når jeg tænker over det :/
Elsker fisk.. Måske ville det være en idé bare koldt :)
Brugeravatar

Bella-Nova skrev:
Sniper skrev:Okay, så det er tanken om kød er giver dig kvalme og ikke andet føde.. Hvis det kun er proteinerne du er bekymret for så er der en del andre produkter som indeholder godt med dem.. Skummetmælk som nævnt, og uden for mange kcal. Der er groft brød, som desuden indeholder mange fibre. Der er æggehvider, som f.eks ommelet eller deslignende. Der kan ris, pasta, nudler og havregryn som godt nok fylder meget og indeholder mange kcal.. Og så er der jo en del "usunde/fedtindholdige" varer som ligeledes indeholder meget protein.. Flæskesvær f.eks.

Kød, kylling, brød, knækbrød og sådan.. Alt hvad der er eller har været varmt faktisk når jeg tænker over det :/

Hehe.. Fisk er også godt.. Du kender jo nok de fleste alternativer, men de færeste kender Pangasius fileter.. De er også en mager fisk og smager kanon tilberedt rigtigt.. tror også den vil være nice kold.. :wink: Det er en billig fisk, og har et kcal indhold på 73 pr. 100g samt 14g protein, 0 kulhydrat og 2g fedt..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Nej, den kender jeg ik.. Eller, smagt det én gang, men vidste ikke hvor godt det egentlig er :)
Gracias
Brugeravatar

Bella-Nova skrev:Nej, den kender jeg ik.. Eller, smagt det én gang, men vidste ikke hvor godt det egentlig er :)
Gracias

Så lidt og velbekomme.. :wink:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:
Bella-Nova skrev:

Hehe.. Fisk er også godt.. Du kender jo nok de fleste alternativer, men de færeste kender Pangasius fileter.. De er også en mager fisk og smager kanon tilberedt rigtigt.. tror også den vil være nice kold.. :wink: Det er en billig fisk, og har et kcal indhold på 73 pr. 100g samt 14g protein, 0 kulhydrat og 2g fedt..

Hehe, lidt sjov med den fisk. Jeg har set flere forskellige Pangasius hvor proteinindholdet er helt op til 25-27 gram per 100 gram og op til 7 gram fedt... Weird... :)

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Altså en af de ting jeg virkelig spiser meget af her om sommeren, er tun, så det var da en ide og det smager skide godt i salat fx :)

Håber du har held med at finde noget du kan få ned, det andet er da skod! :|
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World Århus

*JJ*: Kunne det ikke have noget at gøre med hvordan fisken evt er paneret eller sådan? :)

roedz: Spiste tun flere gange om dagen i over et år, så er jeg blevet en smule træt af :/ Men tak. :)
Håber jeg også, for findes der noget bedre end at spise? :P
Brugeravatar

Bella-Nova skrev:*JJ*: Kunne det ikke have noget at gøre med hvordan fisken evt er paneret eller sådan? :)

roedz: Spiste tun flere gange om dagen i over et år, så er jeg blevet en smule træt af :/ Men tak. :)
Håber jeg også, for findes der noget bedre end at spise? :P

Nix, ingen af dem var panerede. Ren, rå og frossen fisk... :)

Prøv at kigge i hhv. Fakta, Føtex, Kvickly og Super Brugsen - de har hver deres "fisk" ... :8

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Fitness World Aalborg

Okay.. Sjovt at de forskellige forskere der undersøger er så meget uenige :P
Det er ligesom der altid er forskel på tun, torskerogn og hamburgerryg afhængig af mærket =D>
Brugeravatar

Bella-Nova skrev:Okay.. Sjovt at de forskellige forskere der undersøger er så meget uenige :P
Det er ligesom der altid er forskel på tun, torskerogn og hamburgerryg afhængig af mærket =D>

Men det har jo også noget med hvor selve kødet kommer fra på dyret/fisken.. Tun kan findes i mange varianter.. De dyre er oftest også de mest delikate og højere mht. proteinindhold.. Du kan sammenligne det med pattedyr og fjerkræ som okse/svine/kylling osv. Der er det heller ikke ligegyldig hvor det kommer fra og proteinniveauet svinger også meget og delikatessen ligeledes..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Tror nu også det har mest at gøre med hvor hvilken udskæring der er tale om - det er jo en temmelig stor fisk. Desuden kommer det også an på årstider osv.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)