Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

problemer med bryst:/

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey bodybuilding.dk jeg går med det her store problem at jeg slet ikke synes jeg udvikler muskelmasse på mit bryst, og jeg er ved at være godt træt af det:/ for ved ik rigtig hvad problemet er men noget må der jo være galt.

jeg er en fyr på 17år der har hjemmetrænet med kropsvægt i mange år og skiftede for 6 måneder siden over til at gå i et center, jeg er okay størrelsesmæssigt men mangler bare på brystet, selvom jeg efterhånden os er gået istå med arme osv.
men altså 17år.
180 Cm.
80 Kg
fedtprocent 11-12.
i bænkpress kører jeg: 12x70 kg, 10x80 kg, 7x90 kg, 3x97 kg
inchline bænkpres: 12x50, 12x60, 8x70
derudover laver jeg dips med fokus på bryst.
laver dumbbell press: 12x27,5. 10x30, 8x32,5
og kører flyers i maskine og flyers med kabel. så forstår ikke hvorfor der ikke sker noget, men håber meget på at i herinde kan hjælpe mig, da jeg er træt af jeg ikke opnår resultater:/.

vis det har betydning så træner jeg full body næsten hver gang og jeg træner hver anden dag.
på forhånd tak:)
Bestrong - Be Natural

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

:) Du laver 5 øvelser, og det gør du flere gange om ugen. Dit fullbody kan ikke være særlig effektivt hvis du har 5 brystøvelser? - Husker du squat? Prøv at skære ned, og sørg for at få lavet nogen sæt med kvalitet i stedet for alle mulige gøgler kabel øvelser for innerchest + sidechest :wink:

Men hvis du kører fb, kan jeg lige skitse et op:
Incline bænkpres
Dødløft
db bænkpres
Squat
Rows
Overhead press(millitary, seated bb press osv)
pull-ups/pulldowns
dips/fransk press/close-grip bænkpres
curls

Reps kan du veksle med, men jeg ville holde den low rep i dødløft, måske noget 3x6,5x5, 4x4, ja der er mange muligheder - sørg for at holde øje med teknikken.
Prøv dette for en tid, og se om der ikke sker noget. Husk godt med mad :)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

ja jeg har de 5 øvelser der, men laver så godt nok ik dem alle hver gang, altså jeg kører altid bænk inchline bænk og så variere det med de andre brystøvelser:)

og tak det må jeg prøve så:D

men burde der ikke være sket noget med mit bryst med alle de øvelser?:S og skal lige sige at teknikken ikke fejler noget, så forstår det stadig ikke helt:S
Bestrong - Be Natural

Styrkeliste

post billede så folk kan se om det er helt galt i forhold til resten af kroppen.
Jeg har også et lille bryst i forhold til resten af mig. Men jeg har lært at leve med det.

må se på det med et billed:)

men er det ikke lidt at give op og sige at man må leve med det, jeg har ihvertfald tænkt mig at kæmpe videre for det:)

Styrkeliste

Få 100% styr på din teknik og din kost. Så skal der nok ske fremskridt.

Men 5 øvelser til bryst i et fullbody program lyder nu også voldsomt. 3 burde være tilstrækligt.

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (1)

Ellers hvis du har brugt det samme program i 6 måneder, burde du måske skifte det ud? ;)

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00

nogen muskler responderer lettere på nogen folk, måske derfor dit bryst kræver lidt mere end de andre dele..
og måske ligger du i for stort kalorieunderskud ?

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

A.T.P skrev:ja jeg har de 5 øvelser der, men laver så godt nok ik dem alle hver gang, altså jeg kører altid bænk inchline bænk og så variere det med de andre brystøvelser:)

og tak det må jeg prøve så:D

men burde der ikke være sket noget med mit bryst med alle de øvelser?:S og skal lige sige at teknikken ikke fejler noget, så forstår det stadig ikke helt:S

Husk på, at "more is less" - Prøv med 3-4x6 i skrå bænk, og 3x8-10 i db press. Sørg for at dine sæt sidder i skabet, og du giver hvad du har.
Kosten skal der selvfølgelig også være styr på. Så skal du nok få chest of arnold :wink:

Prøv at lede efter øvelser, hvor du føler brystet mere end triceps. Eksperimentér med incline, flad, decline, håndvægte, stang, dips, maskiner osv.

Jeg har aldrig fået gode resultater af flad bænkpres med stang. Senere er jeg gået over til incline bænkpres og decline bænkpres med stang som primær brystøvelse. Det har hjulpet gevaldigt i forhold til at få brystet med. Det følger jeg typisk op med bænkpres med håndvægte, hvor jeg virkeligt fokuserer på at få et godt stræk i bunden og et godt squeeze på vej op, snarere end at fokusere på, hvor mange kg. jeg presser.

I det hele taget er det en god idé at være opmærksom på, at du prøver at stimulere dit bryst og ikke på bare at flytte vægten. En teknik, jeg synes er god til dette, er at køre med langsom excentrisk fase i presseøvelser. Så jeg bruger 3-5 sekunder på at sænke vægten meget kontrolleret, mens jeg squeezer stangen, tager evt. en kort pause på brystet, og presser så op igen med max kraft.

En anden teknik er at køre noget pre-exhaustion til brystet. Enten kan du køre en omgang flies, inden du går i gang med presseøvelser, eller du kan køre flies som supersæt med en presseøvelse.

Det er desuden vigtigt at holde fokus på presseøvelserne. Det er så nemt, at lave en brystrutine med bænkpres, flies og peck-deck, det er bare ikke noget der giver gode resultater, medmindre man er en freak.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

tak for besvarelserne alle sammen:)

men i vil altså mene at decline bænkpress skulle gøre en forskel og så skifte over til at fokusere mere på db presses istedet?:) og stadig kører med inchline bænkpress os?:)
Bestrong - Be Natural

Styrkeliste

jeg tror du overtænker din træning..

Kør 2, MAX 3 øvelser til hver af de store muskler (Bryst, Ryg og ben)

Og 1, MAX 2 øvelser til de små (Triceps, Biceps, Skuldre, Læg)

Træn mave HVER gang ( hvis det er 3 gange fullbody i ugen).

Og hold det simpelt..

Alle de der ekstra øvelser der er så fancy at det nærmest kræver en cirkus uddannelse at klare, glem dem..

Noget ala det her :

Bænkpres eller skrå bænkpres

Flies eller peck deck

Squat eller dødløft

Pull-ups/pulldowns (efter smag)

Skulderpres (barbel eller db, siddende eller stående)

evt noget laterals

barbel curl eller ez-bar curl

Smal bænk eller pushdowns

- Du kan engang imellem skifte rundt på rækkefølgen i programmet, dog vil jeg råde dig til at køre arme til sidst, pga du ellers vil miste en masse energi du kan bruge bedre i basis øvelserne..

+ hvis du vil vokse, skal du spise ordentlig. Find dit ligevægtsindtag og lav en kostplan ud fra det. og følg den! :twisted:

sørg for at sove rigeligt. få godt med vand.

Det værste man kan gøre er at tænke for meget over det hele, og gøre det til en videnskab..

Prøv dig lidt frem, og du vil hurtigt finde ud af at nogle øvelser giver dig bedre resultater end andre :8

Nu har du jo kørt fullbody noget tid, og man kunne forestille sig at et andet split kunne være noget?

Men læs nogle artikler ellers, og sæt dig grundigt ind i sagerne, så kommer det..

En vigtig ting at huske er dog, at alle kan fortælle dig hvordan de har opnået deres resultater, men fordi du kopierer deres måde at gøre det på, betyder det ikke at du kommer til at se ud som dem..
Alle er forskellige, og forskellige ting fungerer for forskellige mennesker :´)
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

tak for den gode besvarelse:)
men jeg er os inde i det og har styr på alt det med proteiner og kalorier osv osv har læst en masse omkring træning osv, og følger det os det os derfor det undrer mig lidt, men har mit ligevægtsindtag som ligger omkring 2700 kalorier, og jeg ved at for at tage på i muskelmasse så skal jeg i overskud, nogen siger overskud på 500 kalorier og andre siger mere eller mindre, men hvad vil du/i mene?:)

men nu der flere der siger at jeg skal nøjes med fære øvelser til de større muskler og droppe de "mindre" øvelser, og siger jeg overtænker min træning, kan for mange øvelser til en muskel da gøre at man ikke opnår resultater i modsætning til at holde sig til 2-3 øvelser?:)
Bestrong - Be Natural

Styrkeliste

A.T.P skrev:tak for den gode besvarelse:)
men jeg er os inde i det og har styr på alt det med proteiner og kalorier osv osv har læst en masse omkring træning osv, og følger det os det os derfor det undrer mig lidt, men har mit ligevægtsindtag som ligger omkring 2700 kalorier, og jeg ved at for at tage på i muskelmasse så skal jeg i overskud, nogen siger overskud på 500 kalorier og andre siger mere eller mindre, men hvad vil du/i mene?:)

men nu der flere der siger at jeg skal nøjes med fære øvelser til de større muskler og droppe de "mindre" øvelser, og siger jeg overtænker min træning, kan for mange øvelser til en muskel da gøre at man ikke opnår resultater i modsætning til at holde sig til 2-3 øvelser?:)

Hvis du har styr på det med kosten, så er det jo bare super :) Jeg ville nok prøve at ligge omkring de +500kcal på bulk, så du undgår alt for meget "unødvendig" vægtøgning :hihi:

Ved ikk om du ligefrem IKKE opnår resultater.. men det er bare unødvendigt at træne så mange set's :D
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster