Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 57320 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er RamNeeda

Vores medlemmer har i alt skrevet 2039879 indlæg i 95520 emner

71 nye indlæg i dag


Online
I alt: 483
Medlemmer: 11
Skjulte: 2
Gæster: 470

Følg bodybuilding.dk på

Problemer med venstre skulder

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Jeg har i længere tid døjet med et problem med ventre skuldre, der gør at jeg f.eks. har undgået Incline chest press både med stang og håndvægte, dips og skulderpres.
I dag kan godt køre bænk næsten uden smerter, dog ikke med håndvægte.

Jeg har været til scanning og derefter en fys, som desværre gjorde det meget værre, som jeg holdte op med at gå til, men overvejer at finde en ny.

Jeg vil tro skaden er kommet af sig selv pga. dårlig presseteknik henover tid. Jeg vil mene jeg har fået rettet op på det, men alligevel har jeg stadig problemer med presseøvelser udover bænkpres med stang.

Ved ikke om det siger nogen noget, men nedenunder er scanningsresultatet. Hvis i har en mening eller andet input, må i meget gerne dele det med mig:

HENVISNINGSDIAGNOSE: H DM255 - Arthralgia Den 01.05.14 UL af venstre skulder.
Indikation: Smerter og ømhed fortil i venstre skulder ved belastning. Aldrig specifikke traumer. Styrketræner meget og undgår en række øvelser/bevægelser for at undgå forværring. Obj. ved egen læge: Upåfaldende skulderundersøgelse. Der ses at venstre AC-led fremtræder let uregelmæssigt i ledfladen sammenlignet med modsatte side. Endvidere ses normal bicepssene og rotator cuff. Der er normale bursaforhold og ingen impingement. Normal labrum posterior og skuldermuskulatur. UD: Minimal degeneration i venstre AC-led, men ellers intet abnormt. (Billeder opbevares i klinikkens database.) Med venlig hilsen XXX, Speciallæge.

Min læges egen vurdering:
Hej XX. Undersøgelsen viste ingen alvorlige skulderproblemer, dine symptomer skyldes formentlig at du fejlbelaster skulderen. Jeg vil også anbefale fysioterapi som behandling, og har oprettet en henvisning til dette.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9. dec 2007, 09:21
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Et par spørgsmål :)

Hvad er “længere tid”?
Hvad lavede i hos fyssen, der gjorde det værre?
Har du på noget tidspunkt holdt en god pause på 3-4 uger, fra al træning som aktiverer dit skulderled?

Af den undersøgelse inkl. ultralyd-scanning, som din læge beskriver, synes jeg det der træder i øjnene er at det kunne lyde som om dit højre acrominal-led er lidt fremtrædende ift. venstre, og jeg dermed vil formode, uden at have set på dig dog, at din højre skulder er noget protaheret. Det sætter dig i et dårligt udgangspunkt ift. presseøvelser, hvor en rigtig gods hovedregel er at sørge for at retrahere scapula.

Nu ved jeg ikke, hvad du svarer til de spørgsmål, som er ovenstående, men hvis jeg var dig ville jeg tage en god lang pause fra øvelser, der belaster skuldermekanikken - starte stille og roligt op igen med øvelser, der hjælper med at styrke og stabilisere dit skulderblad og rotater-cuffen.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Double-post sorry.
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad er “længere tid”?
Nok fra omkring 2011, kan se jeg fik den scannet i 2014.

Hvad lavede i hos fyssen, der gjorde det værre?
Jeg startede kort efter scanningen, så husker ikke så meget, men det var noget med øvelser på gulv med elastikker og floor presses, samt 1 arm cable rows kombineret med min normale træning. Før scanningen gik jeg hos kiropraktor, som hjalp hver gang han lavevede et knæk i ryggen, men efter få træninger kom det bare igen.. Måske blot “placeboeffekt”.

Har du på noget tidspunkt holdt en god pause på 3-4 uger, fra al træning som aktiverer dit skulderled?

Jeg har i flere omgange holdt pause i 1-4 uger, men hver gang har det bare gjort mere ondt, hvis jeg har brugt skulderen på en eller anden måde. Det at jeg forsat træner, gør at jeg ikke rigtig mærker til det, så længe jeg undgår de øvelser der forårsager det akut. Jeg kan godt lave øvelserne med meget lette vægte, men når jeg så over længere tid kommer op på en tungere vægt, så bliver jeg nødt til at stoppe og droppe øvelserne igen og back til dem jeg kan.

Jeg har fået at vide af egen læge, samt speciallæge. og fra fys, det skal trænes væk. Tak, for dit input, håber der kommer flere, da jeg derefter vil tage stilling til mit næste skridt. Alternativet er bare at blive ved med at droppe de øvelser der gør ondt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9. dec 2007, 09:21
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Virkelig svært at sige mere uden at have mulighed for at se dig. Hvor i landet befinder du dig, hvis du vil dele? :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. sep 2016, 19:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



København
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9. dec 2007, 09:21
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



D&G skrev:Jeg har i længere tid døjet med et problem med ventre skuldre, der gør at jeg f.eks. har undgået Incline chest press både med stang og håndvægte, dips og skulderpres.
I dag kan godt køre bænk næsten uden smerter, dog ikke med håndvægte.

Jeg har været til scanning og derefter en fys, som desværre gjorde det meget værre, som jeg holdte op med at gå til, men overvejer at finde en ny.

Jeg vil tro skaden er kommet af sig selv pga. dårlig presseteknik henover tid. Jeg vil mene jeg har fået rettet op på det, men alligevel har jeg stadig problemer med presseøvelser udover bænkpres med stang.

Ved ikke om det siger nogen noget, men nedenunder er scanningsresultatet. Hvis i har en mening eller andet input, må i meget gerne dele det med mig:

HENVISNINGSDIAGNOSE: H DM255 - Arthralgia Den 01.05.14 UL af venstre skulder.
Indikation: Smerter og ømhed fortil i venstre skulder ved belastning. Aldrig specifikke traumer. Styrketræner meget og undgår en række øvelser/bevægelser for at undgå forværring. Obj. ved egen læge: Upåfaldende skulderundersøgelse. Der ses at venstre AC-led fremtræder let uregelmæssigt i ledfladen sammenlignet med modsatte side. Endvidere ses normal bicepssene og rotator cuff. Der er normale bursaforhold og ingen impingement. Normal labrum posterior og skuldermuskulatur. UD: Minimal degeneration i venstre AC-led, men ellers intet abnormt. (Billeder opbevares i klinikkens database.) Med venlig hilsen XXX, Speciallæge.

Min læges egen vurdering:
Hej XX. Undersøgelsen viste ingen alvorlige skulderproblemer, dine symptomer skyldes formentlig at du fejlbelaster skulderen. Jeg vil også anbefale fysioterapi som behandling, og har oprettet en henvisning til dette.


Hold to måneders pause fra styrketræning.

I stedet bruger du tiden på at svømme 2-3 gange om ugen. Start med 20 baner ( 25 meters bassin) det øger du så med 20 baner pr uge, ind til du er oppe på de 60 baner..
Efter de to måneder, begynd med styrketræning igen. Hvor du langsomt øger belastningen igen. Er sikker på det vil hjælpe dig.


God træning
Sidst rettet af Stram Kurs 29. okt 2018, 20:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 28. okt 2018, 20:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er meget svært at hjælpe dig ud fra de sparsomme oplysninger vi har til rådighed.

Ved nogle skulderproblemer hjælper det at lave rotator cuff øvelser, men om det gør sig gældende i dit tilfælde er svært at svare på.

I stedet bruger to tiden på at svømme 2-3 gange om ugen.


Svømning er langt fra altid godt, det er ikke uden grund at man taler om en svømmeskulder eller svømme-trapetzeus skade. Hvis du har et indklemningssyndrom kan svømning og de mange roterende bevægelser gøre det værre.
Sidst rettet af taler 29. okt 2018, 19:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2099
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Stram Kurs skrev:
D&G skrev:Jeg har i længere tid døjet med et problem med ventre skuldre, der gør at jeg f.eks. har undgået Incline chest press både med stang og håndvægte, dips og skulderpres.
I dag kan godt køre bænk næsten uden smerter, dog ikke med håndvægte.

Jeg har været til scanning og derefter en fys, som desværre gjorde det meget værre, som jeg holdte op med at gå til, men overvejer at finde en ny.

Jeg vil tro skaden er kommet af sig selv pga. dårlig presseteknik henover tid. Jeg vil mene jeg har fået rettet op på det, men alligevel har jeg stadig problemer med presseøvelser udover bænkpres med stang.

Ved ikke om det siger nogen noget, men nedenunder er scanningsresultatet. Hvis i har en mening eller andet input, må i meget gerne dele det med mig:

HENVISNINGSDIAGNOSE: H DM255 - Arthralgia Den 01.05.14 UL af venstre skulder.
Indikation: Smerter og ømhed fortil i venstre skulder ved belastning. Aldrig specifikke traumer. Styrketræner meget og undgår en række øvelser/bevægelser for at undgå forværring. Obj. ved egen læge: Upåfaldende skulderundersøgelse. Der ses at venstre AC-led fremtræder let uregelmæssigt i ledfladen sammenlignet med modsatte side. Endvidere ses normal bicepssene og rotator cuff. Der er normale bursaforhold og ingen impingement. Normal labrum posterior og skuldermuskulatur. UD: Minimal degeneration i venstre AC-led, men ellers intet abnormt. (Billeder opbevares i klinikkens database.) Med venlig hilsen XXX, Speciallæge.

Min læges egen vurdering:
Hej XX. Undersøgelsen viste ingen alvorlige skulderproblemer, dine symptomer skyldes formentlig at du fejlbelaster skulderen. Jeg vil også anbefale fysioterapi som behandling, og har oprettet en henvisning til dette.


Hold to måneders pause fra styrketræning.

I stedet bruger to tiden på at svømme 2-3 gange om ugen. Start med 20 baner ( 25 meters bassin) det øger du så med 20 baner pr uge, ind til du er oppe på de 60 baner..
Efter de to måneder, begynd med styrketræning igen. Hvor du langsomt øger belastningen igen. Er sikker på det vil hjælpe dig.


God træning


Dette er ikke et særlig godt råd.

TS: Jeg holder også på, at problemet skal trænes - korrekt - væk. Dette er dog lettere sagt end gjort. Få en kompetent, træningsvant fysioterapeut ind over, gerne en, der også er uddannet idrætsfys.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1305
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jmt skrev:TS: Jeg holder også på, at problemet skal trænes - korrekt - væk. Dette er dog lettere sagt end gjort. Få en kompetent, træningsvant fysioterapeut ind over, gerne en, der også er uddannet idrætsfys.


Det er et godt råd, lyt til det.

En god fysioterapeut lyder som den bedste løsning.

Det der kommer nu lyder sikkert banalt - men det banale kan også være relevant. Er du sikker på at du anvender korrekt løfteteknik?
Hvis ikke dette er tilfældet kommer du aldrig af med dit problem.
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2099
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Stram Kurs skrev:I stedet bruger to tiden på at svømme 2-3 gange om ugen. Start med 20 baner ( 25 meters bassin) det øger du så med 20 baner pr uge, ind til du er oppe på de 60 baner..
Efter de to måneder, begynd med styrketræning igen. Hvor du langsomt øger belastningen igen. Er sikker på det vil hjælpe dig.


Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig at læse noget evidensbaseret forskning på svømnings helbredende effekt på skulderskader. Du skulle vel ikke tilfældigvis ligge inde med nogle videnskabelige artikler om emnet?
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2099
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Stram Kurs skrev:I stedet bruger to tiden på at svømme 2-3 gange om ugen. Start med 20 baner ( 25 meters bassin) det øger du så med 20 baner pr uge, ind til du er oppe på de 60 baner..
Efter de to måneder, begynd med styrketræning igen. Hvor du langsomt øger belastningen igen. Er sikker på det vil hjælpe dig.


Jeg kunne i øvrigt godt tænke mig at læse noget evidensbaseret forskning på svømnings helbredende effekt på skulderskader. Du skulle vel ikke tilfældigvis ligge inde med nogle videnskabelige artikler om emnet?


Det er jo almindelig kendt at svømning er langt mindre belastende for muskler & led og sener. Har selv brugt netop denne form for træning ( gen optræning)
Da jeg selv tidligere har haft bøvl med skulder :wink: Derfor tør jeg godt anbefale det til andre.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 28. okt 2018, 20:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jmt skrev:
Stram Kurs skrev:
D&G skrev:Jeg har i længere tid døjet med et problem med ventre skuldre, der gør at jeg f.eks. har undgået Incline chest press både med stang og håndvægte, dips og skulderpres.
I dag kan godt køre bænk næsten uden smerter, dog ikke med håndvægte.

Jeg har været til scanning og derefter en fys, som desværre gjorde det meget værre, som jeg holdte op med at gå til, men overvejer at finde en ny.

Jeg vil tro skaden er kommet af sig selv pga. dårlig presseteknik henover tid. Jeg vil mene jeg har fået rettet op på det, men alligevel har jeg stadig problemer med presseøvelser udover bænkpres med stang.

Ved ikke om det siger nogen noget, men nedenunder er scanningsresultatet. Hvis i har en mening eller andet input, må i meget gerne dele det med mig:

HENVISNINGSDIAGNOSE: H DM255 - Arthralgia Den 01.05.14 UL af venstre skulder.
Indikation: Smerter og ømhed fortil i venstre skulder ved belastning. Aldrig specifikke traumer. Styrketræner meget og undgår en række øvelser/bevægelser for at undgå forværring. Obj. ved egen læge: Upåfaldende skulderundersøgelse. Der ses at venstre AC-led fremtræder let uregelmæssigt i ledfladen sammenlignet med modsatte side. Endvidere ses normal bicepssene og rotator cuff. Der er normale bursaforhold og ingen impingement. Normal labrum posterior og skuldermuskulatur. UD: Minimal degeneration i venstre AC-led, men ellers intet abnormt. (Billeder opbevares i klinikkens database.) Med venlig hilsen XXX, Speciallæge.

Min læges egen vurdering:
Hej XX. Undersøgelsen viste ingen alvorlige skulderproblemer, dine symptomer skyldes formentlig at du fejlbelaster skulderen. Jeg vil også anbefale fysioterapi som behandling, og har oprettet en henvisning til dette.


Hold to måneders pause fra styrketræning.

I stedet bruger to tiden på at svømme 2-3 gange om ugen. Start med 20 baner ( 25 meters bassin) det øger du så med 20 baner pr uge, ind til du er oppe på de 60 baner..
Efter de to måneder, begynd med styrketræning igen. Hvor du langsomt øger belastningen igen. Er sikker på det vil hjælpe dig.


God træning


Dette er ikke et særlig godt råd.

TS: Jeg holder også på, at problemet skal trænes - korrekt - væk. Dette er dog lettere sagt end gjort. Få en kompetent, træningsvant fysioterapeut ind over, gerne en, der også er uddannet idrætsfys.



Jeg er uddannet, så du behøver ikke komme med dum smarte bemærkninger, bare fordi du ikke selv har en uddannelse, eller har evner til at hjælpe manden.
Uhyggeligt at et board kan være så overfyldt med stupide små snothvalpe. ](*,) ](*,)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 28. okt 2018, 20:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Stram Kurs skrev:Jeg er uddannet, så du behøver ikke komme med dum smarte bemærkninger, bare fordi du ikke selv har en uddannelse, eller har evner til at hjælpe manden.
Uhyggeligt at et board kan være så overfyldt med stupide små snothvalpe. ](*,) ](*,)


Jeg er uddannet fysioterapeut og arbejder primært med idræt, men okay. Fun troll is fun.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1305
 
Indlæg: 3948
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Stram Kurs skrev:Jeg er uddannet, så du behøver ikke komme med dum smarte bemærkninger, bare fordi du ikke selv har en uddannelse, eller har evner til at hjælpe manden.
Uhyggeligt at et board kan være så overfyldt med stupide små snothvalpe.


Du er sandsynligvis ikke ny på dette board, men jeg vil alligevel henvise dig til fremover at kommunikere i en respektabel tone, jævnfør siden betingelser.
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator
 
Reputation point: 655
 
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 13. mar 2007, 21:51
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jmt skrev:
Stram Kurs skrev:Jeg er uddannet, så du behøver ikke komme med dum smarte bemærkninger, bare fordi du ikke selv har en uddannelse, eller har evner til at hjælpe manden.
Uhyggeligt at et board kan være så overfyldt med stupide små snothvalpe. ](*,) ](*,)


Jeg er uddannet fysioterapeut og arbejder primært med idræt, men okay. Fun troll is fun.


Dine svar bærer præg af at du er inkompetent, men fysioterapeut uddannelse er også til grin. Vil hellere lægge mine penge hos en clairvoyant, end bruge dem hos en en fysioterapeut.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 28. okt 2018, 20:44
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Stram Kurs skrev:
Jmt skrev:
Stram Kurs skrev:Jeg er uddannet, så du behøver ikke komme med dum smarte bemærkninger, bare fordi du ikke selv har en uddannelse, eller har evner til at hjælpe manden.
Uhyggeligt at et board kan være så overfyldt med stupide små snothvalpe. ](*,) ](*,)


Jeg er uddannet fysioterapeut og arbejder primært med idræt, men okay. Fun troll is fun.


Dine svar bærer præg af at du er inkompetent, men fysioterapeut uddannelse er også til grin. Vil hellere lægge mine penge hos en clairvoyant, end bruge dem hos en en fysioterapeut.


Godt skrevet
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: 3. jun 2011, 18:25
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Følger med
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. okt 2018, 10:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster