Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Program & Bulk vs Deller

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej, har kigget med fra sidelinjen et par måneder nu, synes dette forum byder på rigtig mange nyttige ting, så nu prøver vi lige med lidt aktivitet.

Har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe med.

1.

Jeg er i gang med lidt af et personligt comeback, har førhen trænet ret seriøst i ca. 5 år, men har holdt halvandet års pause, og er nu gået i gang igen. Dengang trænede jeg 2 spilt, 4 dage om ugen, med en dags pause ind imellem.
Startede ud som jeg slap, men synes at jeg føler at jeg overtræner ved at træne samme muskelgruppe 2 gange i ugen, selv efter at have været i gang i et par måneder nu, og har startet stille og roligt op. Har overvejet at sprede mine øvelser ud over hele ugen, hvilket ville indebærer træning 5 gange i ugen, hvor 2 af dagene så er dedikeret til en enkelt muskelgruppe, henholdsvis ryg og ben.
Har på fornemmelsen at mine muskler gerne vil have omkring 72 timers restitution, men spørgsmålet er så bare om det bliver for meget med en hel uge.

Er der nogen som har erfaringer med at gøre det, og kan man forvente samme progression?

2.

Lige et par facts.

Alder: 23 år
Højde: 178 cm
Vægt: 84 kg

Da jeg stoppede med at træne sidst vejede jeg 90 kg, med en god lav fedtprocent. Det har jeg naturligvis fået ødelagt godt og grundigt, efter halvandet år på en kontorstol. Er på ingen måde fed, men min fedtprocent er helt sikker for høj.
Startede naturligvis med et bulk, har haft god progression, og udelukkende ved at lægge min kost om (På trods af et fornuftigt kalorieoverskud), taber jeg fedt.
Min plan var at bulke indtil sidst i februar, har et meget højt stofskifte så ville kunne cutte rigtig fornuftigt i de efterfølgende 3 måneder. Mit cut ville bestå af ændringer i min kost, samt cardio 2-3 gange om ugen.

Alt går efter planen, men må indrømme at den høje fedtprocent irriterer mig grænseløst. Overvejer meget at smide noget cardio ind i billedet for at få den bragt ned. Min progression ”Massemæssigt” synes jeg er meget tilfredsstillende, så ville nødigt kompromittere fremgangen for at være lean under sweateren juleaften. Kan jeg smide det overflødige fedt og stadig bulke? Får først målt min fedtprocent på mandag, så ved desværre ikke pt. hvor galt det står til, hvor høj er Jeres fedtprocent når i bulker?

Beklager at jeg lige fik skrevet en stil, og på forhånd tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Måske kan du prøve at zig-zagge, så du ligger i kcal underskud nogen dage, og kcal overskud nogen andre dage. det kunne være at det hjalp på det :)

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Har lige læst op på det, kendte slet ikke til fænomenet, men det lyder meget sandsynligt at det er sådan noget jeg skal ud i :)

du kan j ostarte med cut hvis du synes du har for meget fedt på kroppen. Og hvis du gerne vil undgå at der kommer for meget fedt på. kan du jo bulke i 8 uger, også cutte i 2. på den måde kommer burde der ikke komme nogle deller eller andet. så vil du gå rundt og være sådan rimelig cut hele tiden.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Det var selvfølgelig også en mulighed, må prøve at eksperimentere lidt for at se hvad min krop reagerer bedst på.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster