Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt

andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?

Son of Zelus skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?
Kig på hvor lidt ben han har med, UP/LW ville være bedre fordeling af overkrop og underkrop
*Desuden jeg tror en bedre fordeling ville ikke blot være mere fornuftig, men også gavnlig iht. hans sportsgren

andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?
Kig på hvor lidt ben han har med, UP/LW ville være bedre fordeling af overkrop og underkrop
*Desuden jeg tror en bedre fordeling ville ikke blot være mere fornuftig, men også gavnlig iht. hans sportsgren
Squat skal da bare på push-dagen. Push/pull er fint. Man skal bare gøre det ordentligt.

Pingu skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?
Squat skal da bare på push-dagen. Push/pull er fint. Man skal bare gøre det ordentligt.
Det afhænger da af hvilken squat stil der anvendes.

andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?
Hvis alternativet er, at der kun squattes 1 gang om ugen, så ville jeg lægge det på push-dagen uanset hvad. Squat er desuden hovedsageligt forlårs-dominant. Bagkæden involveres blot mere i et low-bar squat.

Pingu skrev:andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?
Hvis alternativet er, at der kun squattes 1 gang om ugen, så ville jeg lægge det på push-dagen uanset hvad. Squat er desuden hovedsageligt forlårs-dominant. Bagkæden involveres blot mere i et low-bar squat.
At flytte den til den anden dag vil ikke give flere træninger med squat. Der squattes desuden to gange i ugen.

andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?
At flytte den til den anden dag vil ikke give flere træninger med squat. Der squattes desuden to gange i ugen.
I ovenstående program squattes der ikke 2 gange om ugen.
Problemet med push/pull hvor squat lægges på pull-dagen, er at pull-dagen bliver så ufattelig lang ifht push-dagen, da alle andre bevægelser en overkrops-pres skal trænes på netop den dag. Det gør at volumen på bryst/skulder etc, overstiger den på antagonisten; ryggen, helt enormt meget, medmindre pull-dagen skal være endnu længere end den er i forvejen.

Pingu skrev:andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?
Problemet med push/pull hvor squat lægges på pull-dagen, er at pull-dagen bliver så ufattelig lang ifht push-dagen, da alle andre bevægelser en overkrops-pres skal trænes på netop den dag. Det gør at volumen på bryst/skulder etc, overstiger den på antagonisten; ryggen, helt enormt meget, medmindre pull-dagen skal være endnu længere end den er i forvejen.
Der laves to forskellige varianter af squat, men stadig to gange squat. Det kan så diskuteres hvorfor netop bulgarian split squat er valgt, men det må TS uddybe, da han sikkert har en tanke netop dette.
Volumen problemet bliver ikke løst af at flytte squat, uanset hvilken dag du ligger squat, vil den dag være det længere. Der er ubalance i programmet, men det skal løses ved enten at fjerne et pres eller tilføje et træk. Eksempelvis kunne laterals raises fjernes.

andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Pingu skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:andreas7074 skrev:Son of Zelus skrev:Splittet Push / Pull er for langt de fleste suboptimalt
Wat.
Supoptimalt ifht hvad?
Der laves to forskellige varianter af squat, men stadig to gange squat. Det kan så diskuteres hvorfor netop bulgarian split squat er valgt, men det må TS uddybe, da han sikkert har en tanke netop dette.
Volumen problemet bliver ikke løst af at flytte squat, uanset hvilken dag du ligger squat, vil den dag være det længere. Der er ubalance i programmet, men det skal løses ved enten at fjerne et pres eller tilføje et træk. Eksempelvis kunne laterals raises fjernes.
Jeg gider seriøst ikke mere. Der skal flere øvelser til ryggen og ben end der skal til pressemuskulaturen. Derfor flytter man squat og squat-assistance (leg-extensions, leg press, TKE's eller andet gøgl) over på pres-dagen, så der er en nogenlunde ligevægt det to dage imellem. Problemet løses jo ikke ved at fjerne et pres (eller tilføje et træk), da der så bare er endnu større forskel, volumen OG tidsmæssigt på de to dage. Desuden gør side-raises som sådan intet ifht pres/træk ratio.
Faktum er, at det tager under/omkring 1 time at fuldføre OP's push-dag. Opvarmningen til overkroppen er ofte mindre, ramp-uppen er ofte mindre, da der bruges mindre vægt. Pauserne er også ofte mindre, medmindre man gør brug af timede pauser.
Derimod tager det måske dobbelt så langt tid at fuldføre pull-dagen (i hvert fald den dag der backsquattes på), og øvelsesvalget er ikke engang komplet. Go figure.
EDIT: Det er lidt det samme "problem" med BTB - Bentræningen er begrænset til 2 øvelser, da denne dag allerede tager utroligt langt tid ifht den anden.

athclean skrev:Okay. Udmærkede overvejelser.
Jeg har valgt bulgarian split squat, da jeg umiddelbart får bedre gluteaktivering der, men kan godt se pointen i og med at min squat ikke er så høj, at det så måske var en bedre ide med konventionel squat.
I fht. placeringen af squat, har jeg placeret den hvor jeg har, da jeg gerne stadig ville øge min styrke i de 4 store. Dette havde jeg tænkt mig at gøre via en lineær progression i dem, og så at give dem hver sin dag, hvor de var hovedløft.
Hvordan ville i strukturere det ellers? Kom gerne med et konkret forslag, hvor fejlene er rettet

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster