Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 873
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Program til rookie

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har nu det sidste trekvart år lavet noget umålrettet/uplanlagt styrketræning, og højest overraskende har jeg ikke rigtig fået nogle resultater. Men nu har jeg besluttet mig for at det skal være. Jeg spiller fodbold 3 gange om ugen så skal ikke dyrke andet konditionstræning. Jeg har tid til at træne 2 gange om ugen. Mit mål med træningen er at tage på i muskelmasse.
Efter at have læst flere artikler herinde er jeg kommet frem til at jeg kun skal køre med frie vægte for at opnå stabilitet i overkroppen som jeg læste om herinde.
Jeg er også kommet frem til at det ville være en god ide at køre basisøvelser som en start. Derfor tog jeg udgangspunkt i den her artikel http://bodybuilding.dk/artikler/bodybui ... aining.php , derfor tænkte jeg at lave de her øvelser og jeg ved godt at jeg skal køre progressivt og huske dekonditionering.

Squat
Dødløft
Bent over barbell rows
Pullups
Bænkpres
Incline dumbell bænkpres
Military presses
Side laterals
Barbell curls
Fransk pres
Calf raises
Weighted cruches

Men jeg har nogle spørgsmål?
I ovenstående artikel skal man lave 3x6 i alle øvelser, men vil i anbefale noget andet?
Og til maven (Weighted cruches) vil i anbefale at jeg laver den på en maskine der samtidig træner ens lår, eller er den bedst at lave fri?
Og er det nødvendigt at træne ryg ved siden af, eller bliver den trænet via. squat og dødløft?

Ellers er alle andre råd/kommentarer mere end meget velkomne.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

synes det ser fornuftigt nok ud.

Men ville køre 5x5 i bænk,squat,dødløft.

personligt virker weighted crunch bedst for mig i maskine, men det er vel en smagssag.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Rasmus Rask Kollegiets jernhule

ratzy skrev:Squat
Dødløft
Bent over barbell rows
Pullups

Bænkpres
Incline dumbell bænkpres
Military presses
Side laterals
Barbell curls
Fransk pres
Calf raises
Weighted cruches

Men jeg har nogle spørgsmål?
I ovenstående artikel skal man lave 3x6 i alle øvelser, men vil i anbefale noget andet?
Og til maven (Weighted cruches) vil i anbefale at jeg laver den på en maskine der samtidig træner ens lår, eller er den bedst at lave fri?
Og er det nødvendigt at træne ryg ved siden af, eller bliver den trænet via. squat og dødløft?

Ellers er alle andre råd/kommentarer mere end meget velkomne.

Da du går efter muskelmasse vil jeg anbefale at tage 5x5 i squat, dødløft og bænkpres, og 3x10 i alle andre.

Du skal holde dig fra maskiner :) IMO er weighted crunches klart bedst fri. Bare tag den med en håndvægt bag hovedet.

Du får masser af ryg øvelser i programmet? Har markedet ryg øvelserne, udover dødløft, med fed :)

Squat træner ikke ryg. Det er en ben øvelse.

Programmet ser fint ud. Ville dog nok tage bænkpres som tredje øvelse. Og synes også at du mangler shrugs til din tyrenakke. Men ellers ser det godt ud.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster