Lige til at starte på, så har jeg en kronisk sygdom, som påvirker min træning meget idet den gør mig træt. Men det vil jeg helst ikke skrive så meget mere om.
Hvis jeg tæller al min træningserfaring med har jeg trænet i 6 måneder, og har hele tiden kørt fullbody program. Det synes jeg er extremt hårdt. Tit føler jeg mig ikke parat til næste træning fordi den sidste træning har tærret så meget på mig. Jeg har det med at have god nok energi i de første øvelser, men så går det ned ad bakke i resten af programmet, og jeg ender med dårlig og slatten udførelse af øvelserne. Nogen gange har jeg måttet gå hjem før jeg var helt færdig med programmet. Det er ret demotiverende i længden
Grunden til jeg hoppede på fullbody var fordi jeg havde hørt at det var det allerbedste begynderprogram.
Og jeg tror da også det er rigtig godt, men måske ikke til mig. Har på fornemmelsen at jeg ville kunne træne mere koncentreret i et 2-split og få meget mere ud af min træning.
Noget andet er også, at når vi tænker på princippet om individuelle forskelle, så tror jeg at jeg ville
få mere ud af ikke at køre mere end 2 sæt i mine øvelser. I mit fullbody har jeg kørt 5x5 og 3x10,
og efterhånden som jeg begynder at kende min egen krop, mærkes det helt klart som om de mange sæts er med til at nedbryde min energi drastisk.
Problemet for mig er nu, at jeg kun ved hvordan man sammensætter et ordentligt fullbody.
Jeg har aldrig prøvet at planlægge et 2-split. Og hvis der kun skal være 2 sæt pr øvelser, hvordan bærer jeg mig så lige ad? Tænker også at volumen samtidig ikke skal være for stor, for igen at tage lidt hensyn til min sygdom.
Er denne ugeplan ikke fornuftig?
Dag1: Bryst, Skulder, Triceps og Mave
Dag2: Ben, Ryg og Biceps
Dag3: FRIDAG
Dag4: Bryst, Skulder, Triceps og Mave
Dag5: Ben, Ryg og Biceps
Dag6: FRIDAG
Dag7: FRIDAG
Forfra!
Og nu har jeg bare prøvet at lave et program for at høre om det er bare nogenlunde godt?
Dag1: Bryst, Skulder, Triceps og Mave
Bryst: 2x10 Incline Benchpress, 2x10 DB Benchpress
Skulder: 2x10 Overhead DB Press, 2x10 Lateral Raises
Triceps: 2x10 Dips, 1x10 Pushdown
Mave: 2x10 Crunches, 1x10 Hanging Leg Raises
Dag2: Ben, Ryg og Biceps
Ben: 2x10 Squat, 2x10 Stivbenet dødløft, 1x10 Leg extension
Ryg: 2x10 Deadlift, 2x10 Chin-ups, 1x10 DB bent over row
Biceps: 2x10 Barbell Curl, 1x10 DB Hammercurl