Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1112
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1110

Følg bodybuilding.dk på

Programvurdering og hvor mange sæt/reps?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg har i langtid kørt fullbody program 3-4 gange om ugen og man kan sagtens se jeg har trænet og er blevet næsten dobbelt så stærk i alle mine øvelser.

Nu føler jeg ligesom ikke at jeg kan komme videre med det og mangler nye udfordringer.
Så spørgsmålet er om hvordan jeg ligesom kommer videre og hurtigt gainer mere muskel masse.

1) Hvilket program skal jeg have?
Skulle jeg f.eks. prøve back to basic programmet.
http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics

2) Eller lavet et helt andet program?

3) Og hvor mange reps og sæt skal jeg tage for at få mest ud af det? Meget vægt og få reps eller mindre vægt og mange reps? er forvirret i forhold til hvad jeg får mest ud af når jeg skal gain musklemasse

mit mål er at blive ripped er 180 og vejer 65 har meget lav fedt % men ser ikke for tynd ud på grund af mine muskler, har tydelige muskler/markeret. Har styr på kost og ligger i kalorieoverskud, men har et godt stopskifte så jeg ikke gainer så meget fedt på kroppen.

Vil gerne have en krop som f.eks. ham her

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http ... 60&bih=613

Håber i kan hjælpe!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvilket program du vil køre er jo meget op til dig selv - du kan sagtens køre et program som "Back-to-Basics", men du kan også tage Bill Starr's program, et 2-split eller andet.
Se hvad det er du mest føler for, og så vælg det, for hvis du bare smidt et program i hovedet du ikke føler for, så går du hurtigt død i det

For at gaine muskelmasse skal det være 6-12 repetitioner pr. sæt, hvor at du her skal huske at variere det, så du f.eks. ikke altid kører 3x8, 4x10 eller noget i den stil
Repetitioner fra 1-5 er for styrke

Husk at hvis du vil gaine muskelmasse så skal du begynde at bulke, for hvis du har trænet i lang tid som du siger, så vil dine begyndergains nok snart være ovre, og du skal tage på i vægt for at forøge din muskelmasse

Ellers så prøv at led lidt i artiklerne, og tjek viewtopic.php?f=56&t=39845 da svarene på dine spørgsmål også kan findes der :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

prøv at kør 10x10 i nogle øvelser, eller simpelthen skrue op for volumen i din work out :)
så stedet for det traditionelle, 3-4 sæt, så kør flere sæt på..
Gerne mixet med lave og høje gentagelser, det virker ihvertfald for mig :)

Hælder mest til "back to basic" programmet og tror også det er sådan jeg kan nå mit mål hurtigst.
Men igen, er meget i tvivl i forhold til sæt og reps? For nu der en som siger jeg skal køre 10x10 og det har jeg aldrig hørt før.

- I forhold til det med at bulke ved jeg nu ikke om man kan kalde det. Spiser da så jeg ligger i kalorieoverskud.

Styrkeliste

tag og læs lidt i artikelarkivet omkring kost og programmer

Reputation point: 15

Kostplan: Vis kostplan

Har læst en del, men kan stadig ikke finde ud af hvor mange sæt og reps der ville være bedst til mig.
PS. ville det være for meget hvis jeg træner back to basic hverdag, men skifter imellem de forskellige muskelgrupper hvis i forstår? :wink:

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster