Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 690
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

Progression under cut

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.dk

jeg skal til at "cutte" ned for første gang, med start fra mandag næste uge. Jeg kører BTB program part 2 og det indeholder progression, med man fx skal tag 4 x 8-10RM, og man så skulle tag 4 x 6-8RM i næste uge.

Mit spørgsmål: kan man godt bruge et program med progression i under cut? kan man løbene sætte vægt op på trods af t man er i er kcal underskud? eller hvordan skal man gribe det an på?

Programmet:
http://news.bodylab.dk/artikler/2073-ba ... s-round-ii

håber i kan hjælpe, og på forhånd tak :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan sagtens blive stærkere under cut.

Jeg er ihvertfald blevet stærkere og jeg er også under cut
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog

Jeg er i gang med at smide noget flæsk fra kroppen. Jeg har holdt en pause på en lille uge ( Måske lidt mere ) Og begynder på lavere vægte end hvad jeg sluttet med. Og arbejder mig langsom op igen. Og prøver derved at have progression med i programmet. Tilsætter efterhånden også ekstra sæt. Syntes klart der skal være nogen "mål" og progression selvom man er på kur.

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

tak :-)

Reputation point: 0

Andy dufresne skrev:Jeg er i gang med at smide noget flæsk fra kroppen. Jeg har holdt en pause på en lille uge ( Måske lidt mere ) Og begynder på lavere vægte end hvad jeg sluttet med. Og arbejder mig langsom op igen. Og prøver derved at have progression med i programmet. Tilsætter efterhånden også ekstra sæt. Syntes klart der skal være nogen "mål" og progression selvom man er på kur.

Når du er i kalorieunderskud, er det er ikke anbefalelsesværdigt at holde længere pauser fra styrketræning eller gå bevidst ned i vægt uden du har ramt et plateau, hvis dit mål er at opretholde styrke og masse.
Brugeravatar

Reputation point: 455

... But you, Adrian, you're just a man. The world's smartest man poses no more threat to me than does its smartest termite.
Brugeravatar

Reputation point: 822

Geografisk sted: San Quentin

Styrkeliste
- Bænkpres: 36.00
- Squat: 24.00
- Dødløft: 36.00

BigHungry skrev:
Andy dufresne skrev:Jeg er i gang med at smide noget flæsk fra kroppen. Jeg har holdt en pause på en lille uge ( Måske lidt mere ) Og begynder på lavere vægte end hvad jeg sluttet med. Og arbejder mig langsom op igen. Og prøver derved at have progression med i programmet. Tilsætter efterhånden også ekstra sæt. Syntes klart der skal være nogen "mål" og progression selvom man er på kur.

Når du er i kalorieunderskud, er det er ikke anbefalelsesværdigt at holde længere pauser fra styrketræning eller gå bevidst ned i vægt uden du har ramt et plateau, hvis dit mål er at opretholde styrke og masse.

Njaaa. Jeg er en gammel dreng på næsten 40. Og skal træne til jeg bliver 100. Så det går nok, skal ikke nå noget. Det var i øvrigt en pause efter tung træning ( 4-6 reps ) i en periode, med gode kalorier. Nu vender skuden så en periode med højere reps og kalorieunderskud.

Bare fordi du er en ældre herre og skal træne i mange år endnu, er der ingen grund til at træne ineffektivt. Afhængig af din programmering, lyder det ikke for effektivt.
Brugeravatar

Reputation point: 455

BigHungry skrev:Bare fordi du er en ældre herre og skal træne i mange år endnu, er der ingen grund til at træne ineffektivt. Afhængig af din programmering, lyder det ikke for effektivt.

Hviken del af det? ( unskyld til trådstarter at topic bliver brugt )

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster