Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 935
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 932

Følg bodybuilding.dk på

Progressiv hypertrofi træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej allesammen, jeg var godt igang med Wendler 5.3.1 og det gik heeelt fint. Men så en dag under af første sæt squat gik det galt i ryggen, nu holder jeg mig lige fra tung træning i en periode, vil ikke presse citronen :)

Lige i øjeblikket træner jeg et split der lyder således
bryst/tri
ryg/bi
ben
skulder

Jeg træner efter ca 10+ rep og 60 sekunder pause, 12 sæt på de store grupper, 6 sæt på det små. For at have en form for progression var min plan at lægge et sæt til fra pas til pas, så første pas ryg biceps ville være 12 sæt ryg, 6 sæt biceps. Næste pas 13 sæt ryg, 7 sæt biceps osv.

Der ligges fokus på compound/multileds øvelser.

Har jeg hovedet under armen, eller er det okay drenge?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bamp

Clavicula skrev:Hej allesammen, jeg var godt igang med Wendler 5.3.1 og det gik heeelt fint. Men så en dag under af første sæt squat gik det galt i ryggen, nu holder jeg mig lige fra tung træning i en periode, vil ikke presse citronen :)

bryst/tri
ryg/bi
ben
skulder

Jeg træner efter ca 10+ rep og 60 sekunder pause, 12 sæt på de store grupper, 6 sæt på det små. For at have en form for progression var min plan at lægge et sæt til fra pas til pas, så første pas ryg biceps ville være 12 sæt ryg, 6 sæt biceps. Næste pas 13 sæt ryg, 7 sæt biceps osv.

Det er umiddelbart fuldstændigt gak, at du bruger 12 sæt på ryg og hele 6 sæt på biceps.
Det korte svar er, at du skal finde et program (back to basics, starting strength eller noget i den boldgade) som indeholder de vigtigste, store øvelser. Umiddelbart synes jeg ikke det virker til, at du har erfaring nok til at sammensætte et ordenligt program selv.
Wendler er i øvrigt et udemærket program. Du bør koncentrere dig om teknikken og gennemføre et lignende program.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Lynet skrev:
Clavicula skrev:Hej allesammen, jeg var godt igang med Wendler 5.3.1 og det gik heeelt fint. Men så en dag under af første sæt squat gik det galt i ryggen, nu holder jeg mig lige fra tung træning i en periode, vil ikke presse citronen :)

bryst/tri
ryg/bi
ben
skulder

Det er umiddelbart fuldstændigt gak, at du bruger 12 sæt på ryg og hele 6 sæt på biceps.
Det korte svar er, at du skal finde et program (back to basics, starting strength eller noget i den boldgade) som indeholder de vigtigste, store øvelser. Umiddelbart synes jeg ikke det virker til, at du har erfaring nok til at sammensætte et ordenligt program selv.
Wendler er i øvrigt et udemærket program. Du bør koncentrere dig om teknikken og gennemføre et lignende program.

Men når min ryg er okay igen, vil den netop indeholde de store øvelser. bænk, squat, dødløft og overhead press. Eller variationer af disse, rack pulls, frontsquat, incline bænk osv. Så med den problemstilling ude af verdenen. Hvad er problemet så ellers? :)

Clavicula skrev:
Lynet skrev:

bryst/tri
ryg/bi
ben
skulder

Men når min ryg er okay igen, vil den netop indeholde de store øvelser. bænk, squat, dødløft og overhead press. Eller variationer af disse, rack pulls, frontsquat, incline bænk osv. Så med den problemstilling ude af verdenen. Hvad er problemet så ellers? :)

Nu kender jeg jo ikke dit program i detaljer, men kan ikke tro at et 4-split er optimalt for dig.
I min verden giver det heller ikke mening at du eksempelvis bruger én dag på at træne skuldre og én dag på ben. Du kan sagtens kombinere de to træningspas (hvis du vil træne 3-split). Dine skuldre i sig selv, skal i hvert fald ikke have lige så meget 'opmærksomhed' som ben. det giver ingen mening.

Jeg synes du skal finde dig et anerkendt program, eller som minimum poste dit program herinde. At forøge progressionen ved forøge antal sæts ved hver træning, giver ingen mening. Du starter med 6 sæt til din biceps - hvis du så træner den 2 gange om ugen i en måned, så ender du på 14 sæt? Det er altså en ommer.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan

Hmm. Tror det bliver back2basics2 igen, det har jeg været glad for før. Så må jeg bare lige tage det roligt med den tunge træning :D

Bumper lige min egen gamle tråd med et spørgsmål.

Ville det være hul i hovedet at tage B2B2 splittet bryst/skulder/triceps og Ben/ryg/biceps og ændre det til

Dag 1 Bryst/skulder/triceps
dag 2 Forlår baglår læg
dag 3 ryg biceps.

selfbump. har ikke rigtigt fået opklaret min problemstilling her :D
Sidst rettet af Clavicula 17. nov 2013, 15:14, rettet i alt 1 gang.

Clavicula skrev:Bumper lige min egen gamle tråd med et spørgsmål.

Ville det være hul i hovedet at tage B2B2 splittet bryst/skulder/triceps og Ben/ryg/biceps og ændre det til

dag 2 Forlår baglår læg
dag 3 ryg biceps.

Dit mål og niveau?
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Bash skrev:
Clavicula skrev:Bumper lige min egen gamle tråd med et spørgsmål.

dag 2 Forlår baglår læg
dag 3 ryg biceps.

Dit mål og niveau?

Mål: Holde på massen under kommende cut
niveau: har for nyligt squattet 200 dødløftet 220 bænket 170 og overhead presset 105. Har trænet i en god mængde år.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster