Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Pzyrex skrev:Det kræver også at der er pænt meget protein i alt du spiser, og at du spiser kød flere gange om dagen. Det er altså ikke helt let hvis du bor hjemme, og du ikke selv står for indkøbningen.

MC skrev:Pzyrex skrev:Det kræver også at der er pænt meget protein i alt du spiser, og at du spiser kød flere gange om dagen. Det er altså ikke helt let hvis du bor hjemme, og du ikke selv står for indkøbningen.
150g protein kan da nemt ordnes - Havergryn, mælk, proteinpulver, tun, kød, kylling osv. er alle billige og gode proteinkilder. Du får det til at lyde meget sværere end det er!

Pzyrex skrev:MC skrev:Pzyrex skrev:Det kræver også at der er pænt meget protein i alt du spiser, og at du spiser kød flere gange om dagen. Det er altså ikke helt let hvis du bor hjemme, og du ikke selv står for indkøbningen.
150g protein kan da nemt ordnes - Havergryn, mælk, proteinpulver, tun, kød, kylling osv. er alle billige og gode proteinkilder. Du får det til at lyde meget sværere end det er!
Tja, det er vel en smagssag hvor svært det er. Jeg har ikke råd/tid til at stå og lave kød flere gange om dagen. Jeg får kun kød én gang om dagen, og det er til aftensmad. Jeg kan dog spise noget tun på noget rugbrød e.l., men det er også det.
Dvs. jeg skal have stort set al min protein fra pulver, mælk (og havregryn som du skriver) og det er altså ikke så let

Det er jo så det der gør forskellen.. Hvis du ikke er villig til at investere den tid/de penge det koster får du jo ikke det samme ud af din træning.. Desuden er det kun en fordel at bo hjemme:)- min mor køber glædeligt ind så hendes dreng bliver mæt.. selv bruger jeg vel så 1000kr om måneden oveni på diverse mad og drikke..Pzyrex skrev:MC skrev:Pzyrex skrev:Det kræver også at der er pænt meget protein i alt du spiser, og at du spiser kød flere gange om dagen. Det er altså ikke helt let hvis du bor hjemme, og du ikke selv står for indkøbningen.
Tja, det er vel en smagssag hvor svært det er. Jeg har ikke råd/tid til at stå og lave kød flere gange om dagen. Jeg får kun kød én gang om dagen, og det er til aftensmad. Jeg kan dog spise noget tun på noget rugbrød e.l., men det er også det.
Dvs. jeg skal have stort set al min protein fra pulver, mælk (og havregryn som du skriver) og det er altså ikke så let

TeamBear skrev:Det er jo så det der gør forskellen.. Hvis du ikke er villig til at investere den tid/de penge det koster får du jo ikke det samme ud af din træning.. Desuden er det kun en fordel at bo hjemme:)- min mor køber glædeligt ind så hendes dreng bliver mæt.. selv bruger jeg vel så 1000kr om måneden oveni på diverse mad og drikke..Pzyrex skrev:MC skrev:Pzyrex skrev:Det kræver også at der er pænt meget protein i alt du spiser, og at du spiser kød flere gange om dagen. Det er altså ikke helt let hvis du bor hjemme, og du ikke selv står for indkøbningen.

slavers skrev:Ikke for at være uhøflig. Men hold jer til topic, eller lav jeres egen tråd hvor i kan diskutere om det er svært at få nok protein, tak.

der er kun en som mener det er svært..Kolditz skrev:Ikke for at være uhøflig, men blev pænt pist over at folk mener det er svært.
Jeg bor dog på opholdsted og jeg får da nogle gange 230g protein om dagen.
Til aftensmad får jeg tit 75g protein osv. Det så også komunen der betaler, men jeg kan altid tage mad når jeg er sulten. Og der ryger omkring 2-3 bøtter kippers ned hver dag, de indeholder 26g protein per bøtte til 7-8kr! Og så når jeg er hjemme søre jeg selv for alt mit mad, og laver altid kylling der er lige til og koster til tider 13.95 for 280g der har du allerede 58g protein.
Du skal bare sætte dig ned og snakke med de gamle, fortælle dem hvor meget du arbejder og elsker den sport. Og så skal du self også have udbytte af dine anstrængelser i centeret ;)

TeamBear skrev:men forresten så skylder du vist et : tak for mad til en del på boardet kolditz?

MC skrev:slavers skrev:Ikke for at være uhøflig. Men hold jer til topic, eller lav jeres egen tråd hvor i kan diskutere om det er svært at få nok protein, tak.
Du har jo fået svar på dit spørgsmål?

du jokede selv med at kommunen betalte din mad, dvs at flere her på boardet betaler med:)Kolditz skrev:TeamBear skrev:men forresten så skylder du vist et : tak for mad til en del på boardet kolditz?
Jeg er sgu ikke lige med teambear?
Yep, men forskellige peeps syntes generalt det er svært.

slavers skrev:Jeg brugte 1,5g da jeg skød på at det er hvad en gennemsnit mand ca spiser. Så jeg vil sådan set bare gerne se nogen resultater, (facts) på hvorfor man anbefaler 2g-2,5g protein.
Dermed ikke sagt at jeg ikke tror det er rigtigt. Jeg vil bare gerne se noget dokumentation for det.

TeamBear skrev:du jokede selv med at kommunen betalte din mad, dvs at flere her på boardet betaler med:)Kolditz skrev:TeamBear skrev:men forresten så skylder du vist et : tak for mad til en del på boardet kolditz?

qazws skrev:slavers skrev:Jeg brugte 1,5g da jeg skød på at det er hvad en gennemsnit mand ca spiser. Så jeg vil sådan set bare gerne se nogen resultater, (facts) på hvorfor man anbefaler 2g-2,5g protein.
Dermed ikke sagt at jeg ikke tror det er rigtigt. Jeg vil bare gerne se noget dokumentation for det.
Jeg kan godt se spørgsmålet er interessant, men er det overhovedet relevant? Jeg skal selv anstrenge mig MEGET for at nå UNDER 2g protein pr. kg kropsvægt, og jeg kan virkelig ikke sætte mig ind i hvordan du kan få det til at være så svært? Jeg kan så heller ikke se hvordan det kan være sværre at smide 1 stk. kyllingfilet m. 300g grøntsager på panden iforhold til at smørre 5-6 stk. rugbrød?

Kolditz skrev:Ikke for at være uhøflig, men blev pænt pist over at folk mener det er svært.
Til aftensmad får jeg tit 75g protein osv. Det så også komunen der betaler, men jeg kan altid tage mad når jeg er sulten. Og der ryger omkring 2-3 bøtter kippers ned hver dag, de indeholder 26g protein per bøtte til 7-8kr! Og så når jeg er hjemme søre jeg selv for alt mit mad. Jeg laver tit kylling det er lige til, og så er det tiltider på tilbud til 13.95 for 280g, der har du allerede 58g protein.
Du skal bare sætte dig ned og snakke med de gamle, fortælle dem hvor meget du arbejder og elsker den sport. Og så skal du self også have udbytte af dine anstrængelser i centeret ;)

TeamBear skrev:du jokede selv med at kommunen betalte din mad, dvs at flere her på boardet betaler med:)Kolditz skrev:TeamBear skrev:men forresten så skylder du vist et : tak for mad til en del på boardet kolditz?

vi skal lige være enige om at mit indlæg til ham om opholdstedet var en venlig ment joke, og på ingen måde et forsøg på tilsvining.Pzyrex skrev:Kolditz skrev:Ikke for at være uhøflig, men blev pænt pist over at folk mener det er svært.
Til aftensmad får jeg tit 75g protein osv. Det så også komunen der betaler, men jeg kan altid tage mad når jeg er sulten. Og der ryger omkring 2-3 bøtter kippers ned hver dag, de indeholder 26g protein per bøtte til 7-8kr! Og så når jeg er hjemme søre jeg selv for alt mit mad. Jeg laver tit kylling det er lige til, og så er det tiltider på tilbud til 13.95 for 280g, der har du allerede 58g protein.
Ja mand, jeg er også bare total pissed over sådan nogle folk der sidder og siger, de har svært ved at få proteiner nok, hvad fanden bilder de sig ind? Tænk at de ikke gider sidde og æde flere dåser kippers hver dag, hvad sker der?
De skal da bare blive anbragt på et opholdssted så kan kommunen da betale for det hvis de ikke har råd, helt ærlig .. hvor svært kan det være?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster