Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1427
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1424

Følg bodybuilding.dk på

Protein hvornår er det nødvendigt.?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg overvejer at begynde på protein pulver.

Men ved ikke om der er nogen grund til det, jeg har trænet i et par måneder.? :?

Hvornår er det en god idé at begynde på protein pulver.?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mikkel262 skrev:Hej, jeg overvejer at begynde på protein pulver.

Men ved ikke om der er nogen grund til det, jeg har trænet i et par måneder.? :?

når du ikke får nok igennem din kost ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvordan finder jeg ud af det.? :king:

Mikkel262 skrev:Hvordan finder jeg ud af det.? :king:

laver en kostplan... du skal ca have 2 x protein din kropsvægt
Brugeravatar

Reputation point: 15

Mikkel262 skrev:Hej, jeg overvejer at begynde på protein pulver.

Du skulle virkelig VIRKELIG tage at læse lidt i artikelsektionen om kost (og sikkert også træning): artikler/kost-kosttilskud/

Protein er ikke noget vidundermiddel, det er en makronutrient ligesom fedt og kulhydrater. Du skal have en tilstrækkelig mængde protein løbende gennem døgnet.

Efter fysisk træning har din krop brug for især protein og hurtigt optagelige kulhydrater.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Proteinpulver er nødvendigt hvis du ikke får det dækket gennem kosten. Desuden er det nemt at have med til træning hvor indtaget er vigtigst. Teoretisk set ville det være bedst hvis du fik protein før, under og efter træning. Om det virker i praksis er der ingen undersøgelser der har dokumenteret, men vigtigst af alt er, at du får det indtaget senest lige efter træning. Proteinindtaget resten af dagen ville jeg indtage gennem kosten.

Dæncker skrev:Proteinpulver er nødvendigt hvis du ikke får det dækket gennem kosten. Desuden er det nemt at have med til træning hvor indtaget er vigtigst. Teoretisk set ville det være bedst hvis du fik protein før, under og efter træning. Om det virker i praksis er der ingen undersøgelser der har dokumenteret, men vigtigst af alt er, at du får det indtaget senest lige efter træning. Proteinindtaget resten af dagen ville jeg indtage gennem kosten.

Der er masser af undersøgelser der bakker op om at protein både før og efter træning er at foretrække.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Pind skrev:
Dæncker skrev:Proteinpulver er nødvendigt hvis du ikke får det dækket gennem kosten. Desuden er det nemt at have med til træning hvor indtaget er vigtigst. Teoretisk set ville det være bedst hvis du fik protein før, under og efter træning. Om det virker i praksis er der ingen undersøgelser der har dokumenteret, men vigtigst af alt er, at du får det indtaget senest lige efter træning. Proteinindtaget resten af dagen ville jeg indtage gennem kosten.

Der er masser af undersøgelser der bakker op om at protein både før og efter træning er at foretrække.

Så der er lavet undersøgelser af 2 grupper hvor den ene gruppe indtog før og efter træning og den anden gruppe indtog kun efter træning?? Det vidste jeg ikke. Har du nogle kilder?

Begge undersøgelser er der lavet mange af, men mod hinanden i et studie har jeg ikke hørt om?

http://journals.lww.com/acsm-msse/Abstr ... nce.6.aspx

Ved sku ikke med kun efter, men det var heller ikke min påstand.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:http://journals.lww.com/acsm-msse/Abstract/2006/11000/Effects_of_Supplement_Timing_and_Resistance.6.aspx

Ved sku ikke med kun efter, men det var heller ikke min påstand.

Tror jeg formidlede mig lidt dårligt i mit første indlæg. Selvfølgelig er der masser af undersøgelser der påviser at det har effekt at indtage både før og efter. Det jeg mente var, at der er ingen undersøgelser der viser at det er bedre end at indtage det kun efter træning. Men igen, teoretisk set burde det være bedre da man med det samme kan opnå positiv nitrogenbalance.

Der står også i dit link: However, no studies have examined whether this strategy provides greater muscle hypertrophy or strength development compared with supplementation at other times during the day.

True true det står der.. Men læser du videre siger artiklen også: The purpose of this study was to examine the effects of supplement timing compared with supplementation in the hours not close to the workout on muscle-fiber hypertrophy, strength, and body composition during a 10-wk RE program.

Altså netop at lave den undersøgelse som ikke var der tidligere.

Dæncker skrev:Men igen, teoretisk set burde det være bedre da man med det samme kan opnå positiv nitrogenbalance.

Præcis.. :)

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tror i har misforstået mig lidt. :D

Jeg vil gerne vide hvornår jeg kan begynde på det. Jeg er ikke særlig trænet.? :D

Mikkel262 skrev:Tror i har misforstået mig lidt. :D

Jeg vil gerne vide hvornår jeg kan begynde på det. Jeg er ikke særlig trænet.? :D

Det har folk svaret på i langt de fleste posts ovenover.
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

du kan starte på det ligeså snart du vil.. Men hvis du ikke ved hvad det er så synes jeg du burde læse lidt og forstår hvad protein er for en fætter, og hvornår du egentelig gider lege med ham.
Du kan pumpe nok så mange timer dagligt i centeret, men du bliver ALDRIG større hvis ikke din kost spiller bare nogenlunde.

Derfor læs og bliv klog.. Din krop skal være i energioverskud for at kunne opbygge muskler.. Wheyprotein og maltodextrin kan bruges som et TILSKUD efter træning, da det er nemme og hurtige kilder til det du skal bruge.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Læs nogle af artiklerne herinde inden du begynder på alle mulige kosttilskud :)
Det vil hjælpe dig meget.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem
The Gym

Illisher skrev:

du kan starte på det ligeså snart du vil.. Men hvis du ikke ved hvad det er så synes jeg du burde læse lidt og forstår hvad protein er for en fætter, og hvornår du egentelig gider lege med ham.
Du kan pumpe nok så mange timer dagligt i centeret, men du bliver ALDRIG større hvis ikke din kost spiller bare nogenlunde.

Derfor læs og bliv klog.. Din krop skal være i energioverskud for at kunne opbygge muskler.. Wheyprotein og maltodextrin kan bruges som et TILSKUD efter træning, da det er nemme og hurtige kilder til det du skal bruge.

Okay tak. :D

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster