Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1455
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1452

Følg bodybuilding.dk på

Protein indtag / diverse supps

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey dudes.

Jeg er lidt i tvivl, omkring hvor meget protein jeg burde indtage, med min nuværende vægt. Eftersom jeg har læst en del forskellige meninger, både om pr. kg og pr. pound of bodyweight, altså i lbs. Og forskellen er jo rimelig stor. har i den sidste periode gået efter ca. 2g. pr pound of bodyweight, altså i lbs. Og har ikke rigtigt tænkt over, om det er for meget, og om det kan være for meget.

Jeg vejer lige pt 92kg. morgenvægt, og er ved at bulke. Jeg kan godt lægge et eksempel, op på hvad jeg kunne spise i løbet af en dag.
Men i grove træk har det f.eks. heddet: 420 gr. protein / 450 gr. kulhydrater / 65 gr. fedt
Makroerne, kan svinge med en smule, da jeg nogle dage ikke indtager lige så meget kulhydrat. Ved godt at fedt delen måske er en smule for lav, efter hvordan det burde blive stillet op. Men jeg har taget det meget simpelt.

Mht. diverse supps.

Kom jeg til at tænke på, om man kunne overdosere på multivitamin tilskud, og fiskeolie tilskud. Da der f.eks. står dose: 3 kapsler/piller, og jeg har taget det 2-3 gange dagligt. Multivitamin er Opti-men, nu Anavite. Og mit fiskeolie er bare noget std. i guess omega-3

Så hvis, nogle gad lige og give et lille input med, hvad jeg burde gøre anderledes, da jeg kunne forestille mig, jeg burde ændre lidt. Ville jeg sætte pris på det, for at få meninger, fra folk der har lidt mere styr på næringen :)
Tak på forhånd!
This is how monsters function.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Dit proteinindtag er vanvittigt højt. Du har ret i at der er mange bud på hvad man bør indtage, men som regel ligger det mellem 2-3g, så skyder du hvertfald ikke helt ved siden af. Så kan du altid regulere det undervejs.

Jeg tør ikke sige noget om, overdosering af multivitaminer, men med indtagelse af fiskeolie, burde du ikke være bange for at tage mere end hvad ADT siger.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Det skulle være uhensigtsmæssigt at komme i ubalance imellem omega 3 og 6 - læs mere her: http://iform.dk/kost/kost-og-sundhed/for-meget-omega-6.

Mht vitamintilskud, har der på det seneste været flere artikler omkring, hvor uhensigtsmæssigt nogle multivitaminpiller er, fordi du lynhurtigt kommer over ADT. I søgen efter svar på dit spørgsmål, synes jeg følgende link giver en fornuftig og troværdig indsigt: http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Kost/Vitaminer%20og%20mineraler/Vitaminer%20og%20mineraler%20-%20hvad%20og%20hvordan.aspx.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Kostplan: Vis kostplan

IbZor skrev:Dit proteinindtag er vanvittigt højt. Du har ret i at der er mange bud på hvad man bør indtage, men som regel ligger det mellem 2-3g, så skyder du hvertfald ikke helt ved siden af. Så kan du altid regulere det undervejs.

Jeg tør ikke sige noget om, overdosering af multivitaminer, men med indtagelse af fiskeolie, burde du ikke være bange for at tage mere end hvad ADT siger.

Kan godt se at, hvis jeg ligger lige under de 300, regnet med gram pr.kg, at det er rimelig højt. Men jeg rammer som regel de, 200+ igennem clean føde, også rammer jeg omkring 100+ via 3 protein shakes på en dag. Men kan der været noget problem i at ligge for højt, hvis det er det ?

Mht. til ADT af multivitamin, kan jeg godt følge at, man hurtigt kommer til at overskride sit ADT, eftersom at på det jeg bruger lige pt, med "Daily value %" er der mange af dem, som ligger på langt over 100. Tror dog ikke den er slem med fiskeolien!

Men tak for respons :)

Styrkeliste

ANdkilde skrev:
IbZor skrev:Dit proteinindtag er vanvittigt højt. Du har ret i at der er mange bud på hvad man bør indtage, men som regel ligger det mellem 2-3g, så skyder du hvertfald ikke helt ved siden af. Så kan du altid regulere det undervejs.

Kan godt se at, hvis jeg ligger lige under de 300, regnet med gram pr.kg, at det er rimelig højt. Men jeg rammer som regel de, 200+ igennem clean føde, også rammer jeg omkring 100+ via 3 protein shakes på en dag. Men kan der været noget problem i at ligge for højt, hvis det er det ?

Mht. til ADT af multivitamin, kan jeg godt følge at, man hurtigt kommer til at overskride sit ADT, eftersom at på det jeg bruger lige pt, med "Daily value %" er der mange af dem, som ligger på langt over 100. Tror dog ikke den er slem med fiskeolien!

Det er oftest, bedre at indtage lidt mere protein, end hvad man har regnet sig frem til, end at indtage for lidt. Men 425g synes jeg lige er voldsomt nok, og hvad jeg kan finde igennem litteraturen, er der ingen fordele ved at indtage så meget.
Man kan få lidt problemer med nyren, men hvor store mængder det gør sig gældende ved, tør jeg ikke sige.
Brugeravatar

IbZor skrev:
ANdkilde skrev:

Det er oftest, bedre at indtage lidt mere protein, end hvad man har regnet sig frem til, end at indtage for lidt. Men 425g synes jeg lige er voldsomt nok, og hvad jeg kan finde igennem litteraturen, er der ingen fordele ved at indtage så meget.
Man kan få lidt problemer med nyren, men hvor store mængder det gør sig gældende ved, tør jeg ikke sige.

Det er korrekt, at abnorme mængder protein kan belaste nyrerne, dog ikke noget man skal bekymre sig om. Forresten er vores krop udstyret med to nyrer.

ANdkilde skrev:Mht. til ADT af multivitamin, kan jeg godt følge at, man hurtigt kommer til at overskride sit ADT, eftersom at på det jeg bruger lige pt, med "Daily value %" er der mange af dem, som ligger på langt over 100. Tror dog ikke den er slem med fiskeolien!

Hold dig til ADT, med undtagelse af D-vitamin.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Animal skrev:
IbZor skrev:
ANdkilde skrev:

Det er korrekt, at abnorme mængder protein kan belaste nyrerne, dog ikke noget man skal bekymre sig om. Forresten er vores krop udstyret med to nyrer.

ANdkilde skrev:Mht. til ADT af multivitamin, kan jeg godt følge at, man hurtigt kommer til at overskride sit ADT, eftersom at på det jeg bruger lige pt, med "Daily value %" er der mange af dem, som ligger på langt over 100. Tror dog ikke den er slem med fiskeolien!

Hold dig til ADT, med undtagelse af D-vitamin.

Udemærket! Så kan det jo ikke være helt slemt. Det er nu mest bare fordi jeg har vendet mig til at spise en del kød osv. at jeg er kommet helt derop! Så kunne jeg jo evt. bare fordele de 3-4 piller over dagen i stedet for, 3 piller 2-3 dage af gangen! Godt jeg kunne få lidt hjælp, d-vitamin kunne man vel overveje at supplere så for sig selv. Også evt. indtage lidt flere carbs, og skærer en smule, evt. på shakes, så jeg ligger omkring de 300+ i stedet for 400+, så stor er jeg jo heller ikke LOL. Tak for hjælpen :)

Styrkeliste

Ville i ellers mene, at det var bedst og sprede de 3 piller udover hele dagen, eller bare indtage de 3 som er serving size anbefalet, på en gang om morgenen, eftersom der er beta alanine og l-carnitine i dem og så? :)

Styrkeliste

Du må ikke spise mere end én vitaminpille om dagen. Der findes to typer af vitaminer, vandopløselige og fedtopløselige. Tager du for mange vitaminer udskiller du overskuddet af vandopløselige vitaminer i urinen, men de fedtopløselige ophobes i kroppen, hvilket over længere tid kan være farligt. Der er altså en grund til at der står på dem, at man ikke må overdosere. :wink:

P.s.: Det er lidt mere nuanceret end ovenstående, men dette var den korte variation.
Brugeravatar

Træner her: Sportshøjskolen

Logbog: Ingen logbog

jensagv skrev:Du må ikke spise mere end én vitaminpille om dagen.

Forkert. Bodylab's 'Bodymin' skal tages x 2 dagligt.!

http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-bodymin-240-252p.html

Dosering:

Dagligt indtages 2 tabletter.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster