Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Protein Pulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, jeg er en dreng på snart de 16 år, og jeg har købt noget protein pulver for at forbedre min træning. Jeg er dog lidt bekymret om de mange tilsætnings stoffer der er i MIT protein pulver (Elite Whey Protein Isolate) med smag af vanilie. der er de følgende tilsætnings stoffer i som jeg er bekymret om: Acesulfame-patassium, Potassium Chloride. Burde jeg være bekymret, eller er mængderne i en shake så små, at det er lige meget?

Er der noget andet protein pulver i kan anbefale uden alle disse tilsætnings stoffer? Jeg er ligeglad med smagen, bare der ikke er alle mulige kunstige tilsætningstoffer i.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ifoelge min mening, burde du vaere bekymret, da disse stoffer er skadelige for kroppen, og endda kraeftfremkaldende. Hvis jeg var dig, ville jeg faa pengene tilbage, men det er selvfoelgelig bare min mening, og jeg synes ikke selv det er fedt at proppe mig med kunstige tilsaetningsstoffer.

Saa lige noget prot. pulver, som har smag, men er uden giftige tilsaetningsstoffer af nogen som helst art

link slettet (.dk), All Natural Elite Whey 934Gr.

(Sorry, har et engelsk keyboard)
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Tak, lidt neder at jeg har brugt 400kr på det lort :p

Slap nu af, der fandme aldrig nogen der er kradset af af lidt prot. pulver :dance:

Træner her: 4FITNESS

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

hehe, det er jo også rigtigt, men jeg vil jo drikke protein pulver for at gøre min krop en tjeneste, ikke for at skølle unødvendige tilsætningsstoffer ned i den :p

Du skal nok ikke være bange for at der sker noget ved at køre en enkelt bøtte af det proteinpulver ned, så havde man nok hørt om det.
Men hvis du er så forskrækket over diverse tilsætningsstoffer, så køb fra en dansk producent næste gang, så er du da sikker på at stofferne er godkendt her i DK.
Er pulveret købt fra en dansk (godkendt) forhandler, ville jeg ikke have nogen betænkligheder med at indtage pulveret.
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Ok ok ok, slå lige bremserne HELT i.
De to ting du nævner er sødestoffet acesulfam-K, der btw ikke påvirker blodsukkeret eller indeholder kcal, og så er det Kalium-chlorid (KCl) der er et alternativ til alm bordsalt , natrium chlorid.
http://www.biosite.dk/leksikon/kaliumchlorid.htm

Kræftfremkaldende mig her og der. Hvis man lever sundt og arieret og ikke lever af ting med sødestoffer osv, så sker der bjælde. Aspartam er også kræftfremkaldende hvis du får det i doser der svarer til at drikke 50 colaer om dagen i 50 år.

Grøntsagernes indhold af nitrat kan være kræftfremkaldende men hvor skal vi hen med det?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Og hvor er det dog troværdigt at den person, som
Btw har skrevet sit første indlæg på hele boardet i denne tråd, himler op om det farlige ved dit pulver men selv linker til noget der selv har en masse tilsætningsstoffer. Nigga please
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo, min anden bruger blev slettet pga. et pc-lockdown, og ja selvfoelgelig er der tilsaetningsstoffer i nogle af deres andre produkter, men de giver i det mindste en selv muligheden, for at vaelge tilsaetningsstofferne fra.
Rows before Hoes!

Styrkeliste

Dingo skrev:Og hvor er det dog troværdigt at den person, som
Btw har skrevet sit første indlæg på hele boardet i denne tråd, himler op om det farlige ved dit pulver men selv linker til noget der selv har en masse tilsætningsstoffer. Nigga please

Jeg synes du skulle tage at laese ingrediens-listen igennem, for jeg kan virkelig ikke se hvor der er "en masse tilsætningsstoffer" henne, i det produkt jeg linkede til.
Rows before Hoes!

Styrkeliste

Nu om dage så gør man alt kræft fremkaldene.
Tror sgu det kun i danmark man hyper om alt er kræft fremkaldene :?

lev bare livet... det kun uheldig der får kræft. :twisted:
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

A. Szollosi skrev:
Dingo skrev:Og hvor er det dog troværdigt at den person, som

Jeg synes du skulle tage at laese ingrediens-listen igennem, for jeg kan virkelig ikke se hvor der er "en masse tilsætningsstoffer" henne, i det produkt jeg linkede til.

Selvfølgelig er der forskel på hvad der bliver hældt i diverse pulvere, men at du maler fanden på væggen over et godkendt, alment anvendt sødemiddel og salt, er mig uforståeligt og dumt.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

[/quote]
Selvfølgelig er der forskel på hvad der bliver hældt i diverse pulvere, men at du maler fanden på væggen over et godkendt, alment anvendt sødemiddel og salt, er mig uforståeligt og dumt.[/quote]

Selvom det er godkendt i DK, er det ikke ensbetydende med, at det er helt okay at spise det. I Danmark lukker forskerne og politikerne oejnene, for den slags ting, bare der er penge i lortet. Selvfoelgelig sker der ikke det store, ved en gang imellem at indtage det i smaa doser, men Acesulfam-potassium saetter sig i vaevet, og faar cellerne til at mutere sig, som saa i sidste ende, oeger risikoen for kraeft. Acesulfam-potassium er blevet brugt som et kemisk vaaben i krig, og jeg mener bare ikke at kemikalier og mad hoerer sammen.
Rows before Hoes!

Styrkeliste

A. Szollosi skrev:

Selvfølgelig er der forskel på hvad der bliver hældt i diverse pulvere, men at du maler fanden på væggen over et godkendt, alment anvendt sødemiddel og salt, er mig uforståeligt og dumt.[/quote]

Selvom det er godkendt i DK, er det ikke ensbetydende med, at det er helt okay at spise det. I Danmark lukker forskerne og politikerne oejnene, for den slags ting, bare der er penge i lortet. Selvfoelgelig sker der ikke det store, ved en gang imellem at indtage det i smaa doser, men Acesulfam-potassium saetter sig i vaevet, og faar cellerne til at mutere sig, som saa i sidste ende, oeger risikoen for kraeft. Acesulfam-potassium er blevet brugt som et kemisk vaaben i krig, og jeg mener bare ikke at kemikalier og mad hoerer sammen.[/quote]

I Danmark lukker vi netop ikke øjnene for fødevaresjusk, da vi i Danmark har en af de mest restriktive lovgivninger om, hvad fødevarer må indeholde.
Derfor ser du salmonella fri bestande af kylling i Danmark modsat alle andre lande. Derfor ser du kvæg uden væksthormoner. Derfor ser du lave indhold af transfedtsyrer i mange junkfood varianter. Der er også en lang række fødevarer, som slet ikke må sælges herhjemme, netop fordi der er tvivl om hvorvidt der er en eller anden form for sundhedsrisiko.

Den undersøgelse om sammenhængen mellem kræft og sødestof vil jeg gerne se, for der er netop ikke påvist denne sammenhæng.

"One rodent study showed no increased incidence of tumors in response to administration of acesulfame K.[12] In this study, conducted by the National Toxicology Program, 60 rats were given acesulfame K for 40 weeks, making up as much as 3% of their total diet (which would be equivalent to a human consuming 1,343 12-oz cans of artificially sweetened soda every day). There was no sign that these (or lower) levels of acesulfame K increased the rats' risk of cancer or other neoplasms.[13] Further research in terms of food safety has been recommended."

Det er simpelhen noget ammestue vrøvl du kommer med og omkring fødevarepolitik er du da gået helt galt i byen.

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Mr.TopGear skrev:
A. Szollosi skrev:

Selvfølgelig er der forskel på hvad der bliver hældt i diverse pulvere, men at du maler fanden på væggen over et godkendt, alment anvendt sødemiddel og salt, er mig uforståeligt og dumt.

Selvom det er godkendt i DK, er det ikke ensbetydende med, at det er helt okay at spise det. I Danmark lukker forskerne og politikerne oejnene, for den slags ting, bare der er penge i lortet. Selvfoelgelig sker der ikke det store, ved en gang imellem at indtage det i smaa doser, men Acesulfam-potassium saetter sig i vaevet, og faar cellerne til at mutere sig, som saa i sidste ende, oeger risikoen for kraeft. Acesulfam-potassium er blevet brugt som et kemisk vaaben i krig, og jeg mener bare ikke at kemikalier og mad hoerer sammen.[/quote]

I Danmark lukker vi netop ikke øjnene for fødevaresjusk, da vi i Danmark har en af de mest restriktive lovgivninger om, hvad fødevarer må indeholde.
Derfor ser du salmonella fri bestande af kylling i Danmark modsat alle andre lande. Derfor ser du kvæg uden væksthormoner. Derfor ser du lave indhold af transfedtsyrer i mange junkfood varianter. Der er også en lang række fødevarer, som slet ikke må sælges herhjemme, netop fordi der er tvivl om hvorvidt der er en eller anden form for sundhedsrisiko.

Den undersøgelse om sammenhængen mellem kræft og sødestof vil jeg gerne se, for der er netop ikke påvist denne sammenhæng.

"One rodent study showed no increased incidence of tumors in response to administration of acesulfame K.[12] In this study, conducted by the National Toxicology Program, 60 rats were given acesulfame K for 40 weeks, making up as much as 3% of their total diet (which would be equivalent to a human consuming 1,343 12-oz cans of artificially sweetened soda every day). There was no sign that these (or lower) levels of acesulfame K increased the rats' risk of cancer or other neoplasms.[13] Further research in terms of food safety has been recommended."

Det er simpelhen noget ammestue vrøvl du kommer med og omkring fødevarepolitik er du da gået helt galt i byen.[/quote]

Det stof der bliver naevnt, er acesulfame K, og altsaa ikke acesulfame potassium, og jo, da Danmark gav lov til at diverse lightprodukter (saasom Coca Cola), maatte indfoeres, vidste man allerede paa det tidspunkt, at kunstigt fremstillet soedestoffer, i den grad var skadelige for mennesker. Men der er jo masser af penge i det (for folk som gerne vil tabe sig og derfor koeber light-produkter), saa derfor besluttede man sig for at indfoere det alligevel.
Rows before Hoes!

Styrkeliste

"Acesulfame potassium is a calorie-free artificial sweetener, also known as Acesulfame K or Ace K (K being the symbol for potassium)".

Case closed.

Styrkeliste

Mr.TopGear skrev:"Acesulfame potassium is a calorie-free artificial sweetener, also known as Acesulfame K or Ace K (K being the symbol for potassium)".

Case closed.

Det spiller jo ikke rigtig nogen rolle? Det jeg skriver, er bare generelt for kunstige soedemidler, jeg skriver heller ikke i mit indlaeg, at det havde afgoerende betydning, jeg rettede dig bare.
Rows before Hoes!

Styrkeliste

A. Szollosi skrev:
Det stof der bliver naevnt, er acesulfame K, og altsaa ikke acesulfame potassium, og jo, da Danmark gav lov til at diverse lightprodukter (saasom Coca Cola), maatte indfoeres, vidste man allerede paa det tidspunkt, at kunstigt fremstillet soedestoffer, i den grad var skadelige for mennesker. Men der er jo masser af penge i det (for folk som gerne vil tabe sig og derfor koeber light-produkter), saa derfor besluttede man sig for at indfoere det alligevel.

Du hjælper godt nok ikke din troværdighed ved at sige sådan noget ævl.

Acesulfame potassium er det engelske navn for Acesulfam-K(alium).

Der er også masser af penge i sukker, så de hiver jo også den anden vej. Der er penge i alt, så at bruge det som argument for at sødestoffer skulle være så farlige som du påstår de er, er uholdbart.

A. Szollosi skrev:
Mr.TopGear skrev:"Acesulfame potassium is a calorie-free artificial sweetener, also known as Acesulfame K or Ace K (K being the symbol for potassium)".

Case closed.

Det spiller jo ikke rigtig nogen rolle? Det jeg skriver, er bare generelt for kunstige soedemidler, jeg skriver heller ikke i mit indlaeg, at det havde afgoerende betydning, jeg rettede dig bare.

Det spiller da en rolle at du sidder og siger at undersøgelsen ikke omhandler det stof du snakker om, når det blot er fordi du ikke vidste at det var 2 navne for samme ting
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Hvad vil du spise i dag hvis det ikke skulle være kræftfremkaldende? Der er virkelig mange daglige vare som er kræftfremkaldende i dag. Hvis man ikke spiser enormt høje doser af de forskellige ting, kan du skam sagtens tage det stille og roligt.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Nicobruun skrev:Hvad vil du spise i dag hvis det ikke skulle være kræftfremkaldende? Der er virkelig mange daglige vare som er kræftfremkaldende i dag. Hvis man ikke spiser enormt høje doser af de forskellige ting, kan du skam sagtens tage det stille og roligt.

Grøntsagers indhold af nitrat kan være potentielt kræftfremkaldende.

U mad, vegetarians?
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

A. Szollosi skrev:

Case closed.

Gak og løjer. Fallalalalah! :´)

Styrkeliste

Glemt hvad jeg har skrevet, og TS, du skal ikke vaere bekymret om pulveret er skadeligt paa nogen maade. Der er lige blevet lavet flere undersoegelser som tyder paa at Acesulfam-K, ikke er skadeligt paa nogen maade (=
Rows before Hoes!

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster