Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Christopher Wanjek skrev:When training, you need about a half gram of protein per pound of body weight

MM! skrev:Det var præcist hvad jeg tænkte, Saddydj, men har du noget konkret, udover en vandmelon, som beviser noget andet?

Mussetrussen skrev:Efter min bedste vurdering er det en fin konklusion hvis du er en gennemsnits motionist der bare vil strammes lidt op eller tabe lidt vægt og træner med medium intensitet 2-3 gange om ugen.
Dyrker du derimod tung styrketræning eller bodybuilding 4-6 gange om ugen, så er 90 g protein om dagen fordelt på 3 måltider en virkelig skidt ide.
Artiklen er såmænd fin nok, fordi den får sagt til alle motionister: der er ingen grund til at hælde al den protein i hovedet hvis du alligevel ikke træner så hårdt at det gavner noget. Så hellere undvære de ekstra kalorier og spis en almindelig sund kost.
For bodybuildere er historien en lidt anden, og det ser da heller ikke ud som om de har lavet et studie på seriøse bodybuildere eller styrkeløftere, og derfor er det ikke en artikel vi som sådan kan bruge til noget. Hvis vi absolut skal bruge den til noget, kan den måske være en reminder om at mere ikke altid er bedre. Hvis 45 g protein omkring træning (fordelt på før og efter) er godt, så betyder det ikke at 90 gram er dobbelt så godt.
Men er du en alm. motionist, så er det en fin artikel.

MM! skrev:Jeg kan finde artikler, fra læger, som anbefaler lige fra 0,5g/kg til BB'ere (ovenstående) til 1,5g/kg til "almindelige" mennesker. Jeg er endnu ikke stødt på en artikel fra en læge eller kostvejleder som nævner, at 2-2,5g pr. kg kropsvægt er nødvendigt.
Jeg hælder lidt til, at "branchen" måske har pumpet tallene op for at få os til at købe mere, men igen - jeg aner ganske enkelt ikke nok om det, til at udtale mig præcist. Jeg forholder mig indtil videre bare lidt skeptisk.

MM! skrev:Mussetrussen skrev:Efter min bedste vurdering er det en fin konklusion hvis du er en gennemsnits motionist der bare vil strammes lidt op eller tabe lidt vægt og træner med medium intensitet 2-3 gange om ugen.
Dyrker du derimod tung styrketræning eller bodybuilding 4-6 gange om ugen, så er 90 g protein om dagen fordelt på 3 måltider en virkelig skidt ide.
Artiklen er såmænd fin nok, fordi den får sagt til alle motionister: der er ingen grund til at hælde al den protein i hovedet hvis du alligevel ikke træner så hårdt at det gavner noget. Så hellere undvære de ekstra kalorier og spis en almindelig sund kost.
For bodybuildere er historien en lidt anden, og det ser da heller ikke ud som om de har lavet et studie på seriøse bodybuildere eller styrkeløftere, og derfor er det ikke en artikel vi som sådan kan bruge til noget. Hvis vi absolut skal bruge den til noget, kan den måske være en reminder om at mere ikke altid er bedre. Hvis 45 g protein omkring træning (fordelt på før og efter) er godt, så betyder det ikke at 90 gram er dobbelt så godt.
Men er du en alm. motionist, så er det en fin artikel.
Godt skrevet. Det var nok lidt det jeg selv tænkte, men det er rart at få det bekræftet af en seriøs gut (læs: sådan en der ikke poster billeder af vandmeloner).

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster