Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1476
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1474

Følg bodybuilding.dk på

Protein tilskud, sundt eller ej?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens :)

Nu stødte jeg lige ved et tilfælde på et link til denne her artikel skrevet af John Dougall, som argumenterer på hvorfor det er ikke kun overflødigt, men måske endda direkte skadeligt at indtage proteintilskud i form af pulver eller lign. (Også når man træner).

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har læst artiklen færdig da det begynder at blive riiimelig komplekst når man når længere ned på siden, men prøv evt. at læse til og med nr. 3 lyseblå tekstboks og fortæl hvad i tænker og mener ? Kan det virkelig være rigtigt at SÅ mange ernæringsfolk og sportsudøvere verden over tager fejl? Eller er der en vigtig pointe John McDougall har misset ?

Artikel: http://www.nealhendrickson.com/mcdougal ... erload.htm

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har simpelthen ikke tålmodighed til at kigge alle McDougals kilder igennem, så om hans påstande er baseret på reel forskning, eller antagelser ved jeg ikke.

Forskning af Professor Enzo Nisoli (Brescia, Italien) peger dog i den direkte modsatte retning.(Nedenfor et link med en kort opsummering af undersøgelsen på Dansk)

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... 8/menu=17/
Milk is for babies, when you grow up you have to drink beer.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Dansk Fitness Holstebro

Logbog: Vis logbog

Jeg er med på den teori.
Her forleden da jeg tog en portion bodylab whey 100, kom der efter 4-5 timer en ordentlig omgang diare, luft i maven og hovedpine.
Det er åbenbart fordi at leveren nedbryder proteinerne til ammoniak, også er det der kommer en ammoniakforgiftning.
Lettere ammoniakforgiftning kan give ændringer i personligheden, forlænget reaktionstid, glemsomhed, irritabilitet mm. Tilstanden kaldes for Hepatisk encephalopati, og opdeles i grader fra 0 til 4, hvor graden 4 definerer komatilstand.

Kostplan: Vis kostplan

Spændende med det syn på det også.

Man må jo sige at de 2 artikler er MEGET modstridende .. Gad vide hvilken der er mest sand :)

pressure skrev:Jeg er med på den teori.
Her forleden da jeg tog en portion bodylab whey 100, kom der efter 4-5 timer en ordentlig omgang diare, luft i maven og hovedpine.
Det er åbenbart fordi at leveren nedbryder proteinerne til ammoniak, også er det der kommer en ammoniakforgiftning.
Lettere ammoniakforgiftning kan give ændringer i personligheden, forlænget reaktionstid, glemsomhed, irritabilitet mm. Tilstanden kaldes for Hepatisk encephalopati, og opdeles i grader fra 0 til 4, hvor graden 4 definerer komatilstand.

Ja det er nok ammoniakforgiftning som fik dig til at skrive et så tåbelig indlæg :lol:

Til TS: Nej proteinpulver er ikke farlig ved et normalt forbrug. Om du dog bæljer ned mangfoldige shakes hver dag- så jo da kan det være skadelig. Mange af kildene han bruger er ikke riktige at bruge for å konkludere med at meget protein er skadelig for friske individer, da de referer til forskning med pasienter som har konstantert nyre- og leversykdommer. Nå har jeg ikke kigget på alle kildene, men synes artiklen virker meget useriøs. Han begynner at referer til bibelen- varsellampe!
Brugeravatar

pressure skrev:Jeg er med på den teori.

Du bliver ved med at køre rundt i det pladder selvom jeg tidligere har sagt at det er forkert. But stupid people are stupid.

Reputation point: 65

Her for leden spiste jeg 6kg ren ost, og fik pludselig sindssygt ondt i maven.

True facts: Fondue er livsfarligt. Kildekritik rocks.
Brugeravatar

Træner her: Motionscentret Kom i Form

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster